Hævet pote - hvad gør jeg
Fra : Ole Jensen

Dato : 27-05-05 15:16

Hej

Jeg har en kat, som forleden absolut skulle ud en tur.
Kort efter kunne jeg høre katteslagsmål i nærheden, men den kom ikke
tilbage den dag.
I mandags, da jeg kom fra arbejde, kom den så frem, pjaskvåd og haltende
på det ene forben.
Efter en dags tid, haltede den næsten ikke mere, så jeg regnede med at
den bare havde slået sig, og at det ville forsvinde inde i varmen.
Men i dag kan den ikke støtte på den ene pote, der er noget hævet.
Problemet er, at den fik killinger i går, fire stk., så jeg kan ikke
bare tage den med til en dyrlæge, hvilket den heller ikke er tam nok til
endnu, da den er er tilløberkat.

Er det muligt, at en dyrlæge vil ordinere noget medicin uden at have set
katten? Eller er der noget jeg kan gøre.
Jeg tror ikke der er brækket noget.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 27-05-05 15:26

Ole Jensen skrev:

(...)
> [...]
>
> Er det muligt, at en dyrlæge vil ordinere noget medicin uden at have set
> katten? Eller er der noget jeg kan gøre.

Prøv at ringe til dyrlægen og hør, om det ikke er muligt at ordne det
med en telefonrecept.
Jeg kunne godt frygte det drejer sig om et bidsår, som meget ofte giver
anledning til infektion, som kan udvikle sig til smertefulde bylder. Og
det har man jo ikke lige brug for som nybagt missemor!

MVH Niels Peter

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-05-05 18:21

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> wrote in message
> [...]
> mvh
> Ole-J
> Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Tja, den er jo svær....
Er det en byld? Mærk om hævelsen er varm, hvis så er det nok en
betændelsesbyld. Sådan nogle er desværre skumle. Først fordi det ofte er
startet med en rift eller et bid hvor indgangssåret så er lukket hurtigt.
Men baktusserne deri ulmer, og den bule og hævelse man ser, er blot stilhed
før storm. Det skal altså behandles og medicin er ofte ikke nok, da
betændelsen skal ud og såret renses. Somme tider lægger man enda dræn ind
for at holde det åbent indtil penicillinen overtager indefra. Men det kan jo
også være en forstuning eller en forstrukket sene, selv om det mest lyder
som en byld.... tiden passer desværre også med en byld...
Under alle omstændigheder kommer du til at tale med en dyrlæge om det, fordi
hun jo ligger der med mislinger. Måske de kan klare den med medicin, hvis i
tager den i opløbet. Jeg håber at i finder en løsning.
Hilsen Nina

Fra : Gainsbourg

Dato : 27-05-05 22:33

Du har allerede fået nogle fornuftige svar, men jeg vil da lige tilføje at
nogle dyrlæger ind i mellem tilbyder et hjemmebesøg, hvis de mener at
situationen kræver det. Hvis du har en flink dyrlæge, som du måske oven i
købet kender godt, kan det jo være at vedkommende kunne tænkes at komme
forbi mod gode ord og betaling...

Held og lykke!

M.v.h.
Gainsbourg