Hævet pote
Fra : Ole Jensen

Dato : 27-05-05 15:15

Hej

Jeg har en kat, som forleden absolut skulle ud en tur.
Kort efter kunne jeg høre katteslagsmål i nærheden, men den kom ikke
tilbage den dag.
I mandags, da jeg kom fra arbejde, kom den så frem, pjaskvåd og haltende
på det ene forben.
Efter en dags tid, haltede den næsten ikke mere, så jeg regnede med at
den bare havde slået sig, og at det ville forsvinde inde i varmen.
Men i dag kan den ikke støtte på den ene pote, der er noget hævet.
Problemet er, at den fik killinger i går, fire stk., så jeg kan ikke
bare tage den med til en dyrlæge, hvilket den heller ikke er tam nok til
endnu, da den er er tilløberkat.

Er det muligt, at en dyrlæge vil ordinere noget medicin uden at have set
katten? Eller er der noget jeg kan gøre.
Jeg tror ikke der er brækket noget.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-05-05 15:31

Ole Jensen wrote:

> [...]
>
> Er det muligt, at en dyrlæge vil ordinere noget medicin uden at have set
> katten? Eller er der noget jeg kan gøre.

Hvis du ikke kan tage katten med til dyrlægen, synes jeg bestemt, du
skal ringe til dyrlægen og snakke situationen igennem med ham/hende. Den
skal sandsynligvis have noget antibiotika - problemet er, at alt hvad
morkatten indtager, indtager killingerne også gennem mælken... Det
bedste ville nok være, hvis du kunne tage hele den lille familie (morkat
med killinger) med til dyrlægen... eller få dyrlægen til at komme på
hjemmebesøg.
mvh Camilla