Ingen nåde
Fra : Henri Gath

Dato : 27-05-05 00:00

De forpulede muslimske fundemantalister skal bekæmpes med alle - ALLE -
midler.........sørgeligt at se alle de halalidioter her i gruppen skide i
deres egen rede.....men den dag, de får den muslimske kniv for struben, vil
de hyle på amerikansk handlekraft.....ynkeligt!

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-05-05 04:55

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres egen rede.....men den dag, de får den muslimske kniv for struben, vil
> de hyle på amerikansk handlekraft.....ynkeligt!

Nej, jeg tror aldrig, at de vil håbe på amerikansk hjælp. Den dag de får kniven
på struben, vil de håbe på hjælp fra de såkaldte "moderate" muslimer (man er vel
halalhippie). Hvor de så findes, ved jeg ikke.
--
NoTrabajo

Fra : Tim

Dato : 27-05-05 09:04

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> [...]
er vel
> halalhippie). Hvor de så findes, ved jeg ikke.

Holder historien stik, så _vil_ de hyle på amerikanernes hjælp.

Når de så har fået den, og alt er godt igen, så vil de svine dem til ige....
o.s.v.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-05-05 14:16

> [...]
> er vel
> halalhippie). Hvor de så findes, ved jeg ikke.

prøv at kigge efter dem på en arbejdsplads

Peter

Fra : Tim

Dato : 28-05-05 08:51

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> prøv at kigge efter dem på en arbejdsplads

LOL... den var faktisk ikke ringe )

Sorry NoTrabajo

Tim

Fra : Peter Bang

Dato : 27-05-05 09:54

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
> [...]

Haft en dårlig nat?

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 16:45

> [...]
> deres egen rede.....men den dag, de får den muslimske kniv for struben,
> vil de hyle på amerikansk handlekraft.....ynkeligt!

Hvis du tror, at den såkaldte "amerikanske handlekraft" har medført færre
terrorister i verden, så er du da godt nok naiv. Modstanden mod USA stiger
og stiger, mens Bush og hans drenge tror, at det løses ved flere krige. Den
sympati som USA havde efter 11/9 er jo stort set forsvundet. Tilbage sidder
nogle hjælpeløse betonhoveder, som er naive nok til at tro, at hvis bare USA
skaber flere krige, så skal det nok gå altsammen.

LU

Fra : morten sorensen

Dato : 27-05-05 16:59

LU wrote:

> Modstanden mod USA stiger
> og stiger, mens Bush og hans drenge tror, at det løses ved flere krige.

Krig er desværre det eneste værktøj i kassen. Og man vælger at bruge den
til samtlige opgaver.

> Den
> sympati som USA havde efter 11/9 er jo stort set forsvundet.

Ja - det er den største brændte politiske chance i nyere tid. Med en
mere fornuftig tilgang er det muligt at islamisme havde været på retur i
stedet for at det nærmest har en renaissance.

Det er utroligt at de kan blive ved med at fremføre deres sære logik med
at der må mere krig til at nedkæmpe noget der næsten åbenlyst
forårsages af krig. Det er en dødsspiral - men nok folk køber den.

--

morten sorensen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 30-05-05 09:44

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Ja - det er den største brændte politiske chance i nyere tid. Med en
> mere fornuftig tilgang er det muligt at islamisme havde været på retur i
> stedet for at det nærmest har en renaissance.

Forkert!!

Islamismen er vokset hele vejen op gennem 70'erne, proportionalt med at
levevilkårene i Mellemøsten blev dårligere og dårligere. Og i takt med at en
uhæmmet befolkningstilvækst har skabt et overskud af unge mennesker, som der
hverken er beskæftigelse til eller fremtidsmuligheder for. Det har bare ikke
været noget man interesserede sig særligt meget for - hele tankegangen de
sidste 30 år var diskussioner for eller imod Israel.

"En fornuftig tilgang" ville være ikke at hælde benzin på bålet ved at være
så afhængig af Arabisk Olie at man tilmed både financierer Islamismens
udskejelser og beskytter stater, der promoverer den.

> Det er utroligt at de kan blive ved med at fremføre deres sære logik med
> at der må mere krig til at nedkæmpe noget der næsten åbenlyst
> forårsages af krig. Det er en dødsspiral - men nok folk køber den.

Hele Mellemøsten, pånær måske Iran og Jordan, er een lang dødspiral -
http://hdr.undp.org/ - er deprimerende læsning; man kan *med sikkerhed*
forvente et totalt kollaps når befolkningstallet overstiger oliestaternes
evne til at brødføde masserne. Eller til at skaffe drikkevand. Hvis ikke der
sker ændringer.

Iran er måske en undtagelse - folk er trætte af at Islamismen ikke kan
levere et bedre liv og på trods af alting er befolkningen rimeligt
veluddannede. Måske derfor fanatikerne vil have Atomvåben så de kan blive
angrebet og som altid påtage sig offerrollen. Saudi Arabien ville sikkert
billige hvis USA kunne lokkes til at angribe endnu en nation af Vantro
Muslimer.

Fra : morten sorensen

Dato : 30-05-05 10:03

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> [...]
>
> Islamismen er vokset hele vejen op gennem 70'erne, proportionalt med at
> levevilkårene i Mellemøsten blev dårligere og dårligere.

Det har ikke noget medlevevilkår at gøre, da der er masser af andre
steder hvor muslimer har det dårligere uden at de er blevet helt militante.

Jeg sagde heller ikke at det er opstået nu - men at det har en
renaissance - hvilket vel er ubestrideligt; organisationerne lige fra AQ
til DKs HuT har aldrig haft det lettere med at rekruttere.

> [...]
> været noget man interesserede sig særligt meget for - hele tankegangen de
> sidste 30 år var diskussioner for eller imod Israel.

Det er nu snarere Saudi-Arabien der har et stort ansvar for at ville
sprede dets udgave af religionen.

> "En fornuftig tilgang" ville være ikke at hælde benzin på bålet ved at være
> så afhængig af Arabisk Olie at man tilmed både financierer Islamismens
> udskejelser og beskytter stater, der promoverer den.

Ja - men det har ikke direkte noget med 9/11 at gøre. En fornuftig
tilgang til 9/11 havde været a la den første Golfkrig at få mange lande
med og reelt få gjort noget ved diverse grupper - istedet for at kaste
sig over Irak fordi GB1 ikke afsatte Saddam Hussein i 1991.

Det var en misbrugt chance - for man havde ganske givet kunne have gjort
noget ved Hizbollah, Hamas, AQ, Abu Sayaaf, Jemaah Islamiya, osv - men
man valgte at forfølge sine egne mål under dække af at det var anti-terror.

> [...]
>
> Iran er måske en undtagelse - folk er trætte af at Islamismen ikke kan
> levere et bedre liv og på trods af alting er befolkningen rimeligt

Iran ville blive et godt land hvis det bare kom af med sit styre. EU
kunne hjælpe ved ikke at gang på gang legitimere et styre der har
forkastet demokratiske afstemninger flere gange.

> Måske derfor fanatikerne vil have Atomvåben så de kan blive
> angrebet og som altid påtage sig offerrollen.

De vil have atomvåben for ikke at blive angrebet. De vil såmænd bare
være i fred. USA angriber næppe nogen der kan gøre modstand.

> Saudi Arabien ville sikkert
> billige hvis USA kunne lokkes til at angribe endnu en nation af Vantro
> Muslimer.

Det ved jeg nu ikke - for SA er næppe vilde med at der potentielt
installeres bæredygtige demokratier i regionen.

--

morten sorensen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 30-05-05 15:27

> Det har ikke noget medlevevilkår at gøre, da der er masser af andre
> steder hvor muslimer har det dårligere uden at de er blevet helt
militante.

Ikke det?? "Dårligere" er relativt. Problemerne, i form af revolution og
vold, starter med de folk, der har overskud til at forstå at de bliver taget
i røven og systemet er imod dem. De virkeligt fattige bekymrer sig kun om
hvordan/om man skal få mad i morgen også. Det ved Kim Il Sun.

Hvad Sker der i den Arabiske Verden fra 1975 til 2005++ Et fald i
gennemsnits-indkomsten per familie fra USD 26000 per år til under USD 8000
per år. Folk kan se det går værre og værre - hvis de virkeligt var fattige,
ville det gå bedre og bedre (eller ihvertfald ikke værre).

Hvad skete der i Tyskland fra 1925 til 1930? Ca. Det Samme! Hvordan
reagerede Tyskland? De hylede: "Det er Jødernes og Kapitalens Skyld Alt
Sammen" - ikke noget med at det måske ikke var smart at tabe nogle krige og
ovenikøbet binde sin valuta fast på en Guldstandard på et tidspunkt hvor man
behøvede vækst.

Hvad hører vi fra Mellemøsten: "Det er Jøderne og Amrikanernes Skyld" - ikke
noget med at man *måske* selv har en hånd i sin egen ulykke!

> [...]
> til DKs HuT har aldrig haft det lettere med at rekruttere.

> Det er nu snarere Saudi-Arabien der har et stort ansvar for at ville

Netop - hvilken kendt Olie-Junkie er pot & pande med Saudi?

> [...]
> med og reelt få gjort noget ved diverse grupper - istedet for at kaste
> sig over Irak fordi GB1 ikke afsatte Saddam Hussein i 1991.

Der havde slet ikke været noget 9/11 hvis ikke Wahabbisterne sad på magten i
Saudi Arabien og fyldte befolkningen med uvidenhed, had og racisme - og det
ville de absolut ikke gøre ret mange timer efter at USA trak sin støtte til
regimet tilbage.

> [...]
> noget ved Hizbollah, Hamas, AQ, Abu Sayaaf, Jemaah Islamiya, osv - men
> man valgte at forfølge sine egne mål under dække af at det var

Man kan ikke gøre noget ved "diverse grupper" uden at ændre det "økosystem"
der føder dem. Man kan smadre dem een efter een og nye vil blive ved med at
skyde op så længe "der er en forretning i lortet".

> Iran ville blive et godt land hvis det bare kom af med sit styre. EU
> kunne hjælpe ved ikke at gang på gang legitimere et styre der har
> forkastet demokratiske afstemninger flere gange.

Enig - EU optræder som en samling kujoner, der vil gøre alt for at sælge et
læs Feta-ost.

> De vil have atomvåben for ikke at blive angrebet. De vil såmænd bare
> være i fred. USA angriber næppe nogen der kan gøre modstand.

Forkert, på begge områder - USA vil naturligvis angribe enhver, der seriøst
truer deres "Strategiske Interesser" det er netop det de opretholder verdens
største slagstyrke til og den Shi'itiske psykologi er at verden er ude efter
dem, det Irakiske regime er nødt til at få det bekræftiget for at kunne
kræve sin berettigelse i en befolkning som er trætte af at det praktiske
ikke fungerer og som kan se at tingene kan være bedre.

Hvis Irak har atomvåben ville det være billigere at stoppe dem mens de har
eet eller to fremfor mange hundrede. Hvis de er et par uger fra at have dem,
ville det være endnu billigere.

> Det ved jeg nu ikke - for SA er næppe vilde med at der potentielt
> installeres bæredygtige demokratier i regionen.

Præcis -

derfor financierer Saudi Arabien da også alle mulige "Jihaddier" i Irak,
Palæstina, Yemen og Libanon; Iran har p.t. alt for meget styr på tingene til
at der ikke bliver gjort kort og summarisk op med enhver udenlandsk
"frihedskæmper" der tillader sig at besudle deres land. Efter en evt. krig
ville banen ligge åben for klandannelse og kaos. Een konkurrent mindre ...

Kætterne og de Vantro kan slå hinanden ihjel og Saudierne kan imens læsse
pengene fra deres Olie-Futures lige ind i Schweitz og bruge dem til at købe
noget mere Terror & Koranskole for.

Fra : morten sorensen

Dato : 31-05-05 09:37

Frithiof Andreas Jensen wrote:

> Hvad hører vi fra Mellemøsten: "Det er Jøderne og Amrikanernes Skyld" - ikke
> noget med at man *måske* selv har en hånd i sin egen ulykke!

Ja, selvmedlidenheden er ganske enorm og lammende.

Jeg tror vi taler forbi hinanden. Min påstand var ikke at WTC var
startskuddet for islamisme, men at USAs reaktion desværre har medført en
renaissance. Fra at være spredte lidt halv-ukendte organisationer, er de
nu globale og kendt af alle. Selvmedlidende muslimer har nu en
bannerfører og organisationerne har let ved at rekruttere.

> [...]
> ville de absolut ikke gøre ret mange timer efter at USA trak sin støtte til

Enig. Det er meget beklageligt at USA er i en situation hvor de føler at
de må holde det regime i live.

> Man kan ikke gøre noget ved "diverse grupper" uden at ændre det "økosystem"
> der føder dem. Man kan smadre dem een efter een og nye vil blive ved med at
> skyde op så længe "der er en forretning i lortet".

Tildels enig. Man kunne - som det nu er lykkes - presse Syrien ud af
Libanon. Det må løsne op for problemer med Hizbollah - som dog ikke er
på det niveau de var engang.

> Forkert, på begge områder - USA vil naturligvis angribe enhver, der seriøst
> truer deres "Strategiske Interesser"

Det ville de gerne - men så snart de andre reelt kan slå fra sig, kan
jeg ikke se det ske. Tiden må vise om jeg har ret.

--

morten sorensen