MS Windows
briani 27239
Deling af mappe?
Fra : Martin Ploug

Dato : 26-05-05 22:06

Hej

Jeg har Windows 2000.

Hvordan laver jeg deling på en mappe?
Jeg har prøvet at højre klikke på en mappe
og vælge Egenskaber, men der er ikke noget,
der hedder Deling?

Er det noget jeg skal slå til nogen steder?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 05:03

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og vælge Egenskaber, men der er ikke noget,
> der hedder Deling?
>
> Er det noget jeg skal slå til nogen steder?

Start>indstillinger>kontrolpanel>administration>computeradministration>delte
mapper>shares.... Puha, sikken smøre

mvh
Ebbe

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-05-05 17:49

>Start>indstillinger>kontrolpanel>administration>computeradministration>delt
>mapper>shares.... Puha, sikken smøre

Tak, men hvad skal der gøres, når jeg er inde i shares?
Hvis jeg dobbelt-klikker på den, får jeg en besked om at serverservicen ikke
er startet.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-05 19:10

> [...]
>
> Tak, men hvad skal der gøres, når jeg er inde i shares?
> Hvis jeg dobbelt-klikker på den, får jeg en besked om at serverservicen

Start>indstillinger>kontrolpanel>administration>tjenester....... ???? heh,
der fik du mig, du skal åbenbart ind manuelt og starte en netværkstjeneste,
men her tør jeg ikke råde, bøvler nok selv når jeg har "pillet" for meget

Håber der er en venlig sjæl der kigger med her.

mvh
Ebbe

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 28-05-05 00:16

> [...]
> og vælge Egenskaber, men der er ikke noget,
> der hedder Deling?
>
> Er det noget jeg skal slå til nogen steder?

I WinXP skal man lige ind i en mappe vælge Tools -> Folder Options -> View
og aller nederst på listen er der en "Use simple file sharing
(Recommended)", der skal slås fra for at man har styr over det og ikke bare
åbner maskinen som en ladeport med adgangskontrol som i Bilka en lørdag
formiddag. Jeg kan ikke helt huske, om det er det samme i Win2k (som jeg
skiftede fra for et år siden).

- Mickel

Fra : Rado

Dato : 29-05-05 00:23

On Thu, 26 May 2005 23:06:03 +0200, "Martin Ploug"
<mploug@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>og vælge Egenskaber, men der er ikke noget,
>der hedder Deling?
>
>Er det noget jeg skal slå til nogen steder?

Du skal ind i Kontrolpanel under Netværk og installere "Client for
Microsoft Networks" og "File and Printer Sharing for Microsoft
Networks" til (ved ikke lige hvad de hedder i DK versionen).

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein