2 kg's BP-gas i campingvognen?
Fra : John

Dato : 26-05-05 21:26

Hej NG.

Sidste år købte jeg en gasgrill incl. slange+regulator, så jeg kunne koble
den til min 6 kg's alu-flaske i campingvognen. Det blev hurtigt for træls at
hive alu-flasken ud og ind af gaskassen hver gang vi skulle grille, så jeg
investerede i en 2 kg's gul BP-gas samt en adaptor, så den kan kobles til
min grill.Adapteren skrues ned i gasflasken.

Nu er alu-flasken ved at være tom og jeg vil egentlig gerne vente med at
bytte den til lige før "den store ferietur". Så nu er spørgsmålet:

Kan jeg bruge den 2 kg's gule flaske i campingvognen? Regulatoren passer jo
pga. adapteren. Jeg prøvede at spørge, da jeg købte den. Men det forekommer
mig, at forhandleren mumlede noget med at der måske "ikke var fordampning
nok"?

Hvad siger I?

Vh. John

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-05-05 22:12

John wrote:

> Kan jeg bruge den 2 kg's gule flaske i campingvognen? Regulatoren
> passer jo pga. adapteren. Jeg prøvede at spørge, da jeg købte den.

Ja, det kan du.

> Men det forekommer mig, at forhandleren mumlede noget med at der
> måske "ikke var fordampning nok"?

Wow - det er en af de få forhandlere, der åbenbart véd noget om gas på
flasker! Det er rigtigt, at jo mindre flasken er, jo mindre kan den levere
pr. time. Det samme gælder i øvrigt ved en næsten tom stor flaske
sammenlignet med en tilsvarende fuld flaske.

Men når det er sagt, så burde der ikke være problemer, hvis forbruget er
begrænset og omgivende temperaturer ikke er lave.

Se denne side for mere info:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=24

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : John

Dato : 27-05-05 18:48

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> John wrote:
>
> Wow - det er en af de få forhandlere, der åbenbart véd noget om gas på
> flasker! .

Ja, det er måske ikke så mærkeligt, for det var det lokale BP-gascenter

Iøvrigt skal vi kun bruge gasblusset her de første sommeruger, så hverken
temperaturen eller forbruget bliver et problem. Får vi brug for varme, har
vi en lille el-varmer.

Spændene artikel på campingstuff. Det er jo en hel videnskab, det her!

Også tak til Benny.

Venlig hilsen

John

Fra : benny madsen

Dato : 27-05-05 16:50

du godt bruge den 2 kg flaske bare regulatoren og adapter paser på
hilsen b.m