Folks betændte behov for syndebukke
Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-05 19:37

Der er basis for sammensværgelsesteori om,
at reklamers og mediernes opreklamering af alt normalt, betyder at
individualister som mig bliver genstand for usande rygter - bliver Danmarks
jøder, i stil med NaziTysklands jøder.

En af mine naboer gjorde for et år siden et stort nummer ud af, at min kones
katte efterlod deres små tørre hømhømer på hans græsplæne.

Jeg bad om at få udpeget en, men det fik jeg aldrig.
I månedsvis gik min kone en runde tidligt hver morgen og samlede de få
kattelorte på afveje op.

Nu er det forår og udendørsvejr og man begynder at komme hinanden ved og en
lejer hos naboen nævnte problemet. Jeg gik en runde på nabogrunden og fandt
een gammel tør kattelort. Totalt lugtløs - men og er de friske vist også
altid. Kattetis kan vist lugtes, hvis der er fugtigt og varmt og det ikke
siver ned i jorden, men lander på stenbro. Jeg har dog yderst sjældent kunne
lugte det

Selvfølgelig øger det status for de normale, at man tilsværter de, der er
lidt unormale i extrem grad - incl opfinder løgne om "de aparte der skal
kanøfles".

Fordi der ikke er store oplagte syndebuk-grupper i vore dage, fx bøsser,
jøder, uægte børn, enlige mødre("faldne kvinder") bliver aggressionerne
samlet så meget desto mere intenst om de få der vover at være en anelse
afvigende. En trist udvikling.