Ang. Sagen imod Annemette Hommel.
Fra : Allan Riise

Dato : 26-05-05 17:25

Der var en hel del herinde der mente at Annemette Hommel, mere eller mindre
var udsat for et Coup de Gras, især fra tolkenes side, men mon ikke at der
alligevel er noget om at Annemette Hommel har brugt metoder som ikke er
tilladt, hverken ifølge konventionerne, ej heller ifølge Dansk lov!?

"Fem soldater fra Spejdereskadronen fortalte samstemmende om hårdhændet
behandling af irakiske fanger i Camp Eden under Hommels forhør.

Tre irakiske fanger, der tilbragte natten til den 10. marts 2004 i
detentionen i den danske Camp Eden i Irak, blev i flere timer tvunget til at
sidde i stærkt belastende stillinger i kulde og bidende vind, mens de
ventede på at komme til afhøring hos kaptajn Annemette Hommel.

Behandlingen af fangerne var så hårdhændet, at en af dem besvimede, og
føreren for den gruppe spejdere, der holdt vagt ved detentionen, klagede
næste morgen over kollegerne i militærpolitiet.

På et møde samme dag forklarede Annemette Hommel, at man var nødt til at
bruge de metoder for at få informationer ud af fangerne, fortalte fem
spejdere samstemmende i retten i dag.

- Vi fik forklaret, at hvis man sidder længe nok i stress-stillinger,
fokuserer man til sidst så meget på ømheden i benene, at man ikke længere
kan opfinde løgnehistorier. Hommel sagde, at det heller ikke var sjovt for
hende at se en voksen mand græde, sagde gruppeføreren for Spejdereskadronen,
Søren Møller Jørgensen."

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=255766

Vil lige påpege for de der ikke kender så meget til militæret, at
spejdereskadronen absolut ikke består af "spejderdrenge"

--
Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 26-05-05 18:01

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan opfinde løgnehistorier. Hommel sagde, at det heller ikke var sjovt for
> hende at se en voksen mand græde, sagde gruppeføreren for

Selv Al Qaeda i Irak ville være med på en griner, hvis de læste al det
spektakel Annemette Hommels forhørsmetoder har afstedkommet. Det er storm i
et glas vand og illustrerer mangel på situationsfornemmelse.

Joakim

Fra : Allan Riise

Dato : 26-05-05 18:17

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spektakel Annemette Hommels forhørsmetoder har afstedkommet. Det er storm
> et glas vand og illustrerer mangel på situationsfornemmelse.

Nej Joakim.
At du, bl.a., gerne vil have tortur begrebet udvandet, er et tegn på at
terroren vinder!

--
Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 26-05-05 18:17

> Nej Joakim.
> At du, bl.a., gerne vil have tortur begrebet udvandet, er et tegn på at
> terroren vinder!

Nej, jeg efterlyser blot en smule proportionssans.

Joakim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-05-05 22:53

Joakim von And wrote:

> Nej, jeg efterlyser blot en smule proportionssans.

Bliver det ok, hvis vi kalder det "moderat fysisk pres"?

Angående stærkt belastende siddestillinger i timevis, som påvirker
blodkredsløbet, så er det altså noget, man kan dø af. Adskillige fanger
er døde af det i amerikanske fængsler, når personalet har forrettet den
slags "moderat fysisk pres".

Og man kan jo også dø af lungebetændelse - især i Irak - hvis man
tvinges til sidde (ubehageligt) i kulde og bidende vind.

Her har vi så hele cocktail'en taget i brug af den lille Ils ... øh ..
Annemette.

Sagen krydres så med hårdhændet behandling, som medfører besvimelse.
Altså regulære rå tæsk/kvælertag/nyreslag eller andet i den kedelige
dur.

Men det var jo også hårdt for den lille Annemette. Som hun sagde: "Det
er ikke sjovt, at se en voksen mand græde." Stakkels stakkels Annemette.

Hendes medfølelse burde vel nærmest få hende indstillet til prisen som
den store humanist. Eller?

Skræmmende når nogen sidder og apologerer for den slags. Synes du
virkeligt, det er en på nogen som helst måde forsvarlig vis at forhøre
mistænkte på? Tja, du forsvarer den jo.

Fra : Henri Gath

Dato : 26-05-05 23:53

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tvinges til sidde (ubehageligt) i kulde og bidende vind.
>
> Her har vi så hele cocktail'en taget i brug af den lille Ils ... øh ..

Nåh ,hvor er det dog synd for de små pus....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 00:25

Henri Gath wrote:

> Nåh ,hvor er det dog synd for de små pus....

Her er nogen andre små pus, du kan vrænge af:
http://globalresearch.ca/articles/DAV505A.html

Jeg synes, du skal se videoen, der er produceret af BBC's Channel 4:
http://informationclearinghouse.info/video1/2prison.wmv

Hvis du har bredbånd, så kører videoen på Mediaplayer i løbet af 10
sekunder. Meget nem og brugervenlig at gå til.

Når du så har set videoen, kan du vende tilbage og vise os allesammen,
hvor meget vrængning, du har til overs for mennesker, der bliver
behandlet på den måde.

Evt. kan du følge op med en lovprisning af det texas-fængsel, der vises
fra, da Bush var guvernør i samme stat. Du kan fortælle om, at sådan
behandler rigtige mænd og kvinder indsatte, de har ansvaret for og
magten over.

Jeg mener, det vil være i din stil at forholde dig sådan til det. Helt
alvorligt. Sådan virker du på mig.

Fra : Henri Gath

Dato : 27-05-05 00:30

> [...]
> magten over.
>
> Jeg mener, det vil være i din stil at forholde dig sådan til det. Helt

Og ved du hvordan du virker på mig? Du virker som en halalidiot......altid
amerikanerne, aldrig i din lille hjerne bare tanken om alle de forbrydelser
denne infame muhammedanisme medfører mod menneskeheden...........

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 01:02

Henri Gath wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og ved du hvordan du virker på mig? Du virker som en
> halalidiot......altid amerikanerne,

Så læser du ikke mange af mine indlæg. At kalde mig halalidiot , en
titel der ellers altid kun bruges om apologeter for muhamedanersnavs,
forekommer misvisende.

> aldrig i din lille hjerne bare
> tanken om alle de forbrydelser denne infame muhammedanisme medfører
> mod menneskeheden...........

Næh. Jeg har vel kun skrevet mere end 4000 (fire tusinde) indlæg om
emnet - mod snavset omkring muhamedanere og muhamedanisme. Jeg angriber
snavs overalt, jeg ser det. Ingen er hellige for mig.

Det er forståeligt, du er kommet til at overse indlæggene.

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 00:58

On Fri, 27 May 2005 01:24:37 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>
>Når du så har set videoen, kan du vende tilbage og vise os allesammen,
>hvor meget vrængning, du har til overs for mennesker, der bliver

Så er det lige jeg spørger.... Hvad fanden har det med "Hommel"-sagen
at gøre ?????

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 01:08

Alucard wrote:

> Så er det lige jeg spørger.... Hvad fanden har det med "Hommel"-sagen
> at gøre ?????

Du vil kunne læse om (og se) "stærkt belastende stillinger". Også tæsk
som medfører besvimelse.

Bagefter kan du på et mere oplyst grundlag fortælle om, hvorvidt "stærkt
belastende stillinger" og tæsk er tortur.

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 19:23

On Fri, 27 May 2005 02:08:07 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>
>Bagefter kan du på et mere oplyst grundlag fortælle om, hvorvidt "stærkt
>belastende stillinger" og tæsk er tortur.

Hvad med at du selv fortalte hvilken relevans dine links havde.....

Det er jo som at sige: Al vold er ens..../Alle "belastende" stillinger
er ens....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 19:54

Alucard wrote:

> Hvad med at du selv fortalte hvilken relevans dine links havde.....
>
> Det er jo som at sige: Al vold er ens..../Alle "belastende" stillinger
> er ens....

Næh. Det er ikke oplyst detaljeret hvori volden bestod eller den
belastende stilling var. Men da nogen alligevel går ud med apologering,
tillader jeg mig at anmærke, hvad de ting kan bestå af, og hvad deres
konsekvenser kan være.

Så må det videre være op til de ret mange, der uden videre har
apologeret/afvist, der var tale om tortur.

Er det relevans nok?

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 20:31

On Fri, 27 May 2005 20:54:15 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>belastende stilling var. Men da nogen alligevel går ud med apologering,
>tillader jeg mig at anmærke, hvad de ting kan bestå af, og hvad deres

Dvs. Du udtaler dig skråsikkert om noget du ikke aner en skid om...

>Så må det videre være op til de ret mange, der uden videre har
>apologeret/afvist, der var tale om tortur.

Og så er det pludselig alle andre end dig, der skal forklare
sig...???????

>Er det relevans nok?

NEJ !!!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 21:12

Alucard wrote:

> Dvs. Du udtaler dig skråsikkert om noget du ikke aner en skid om...

Nej, det vil sige, at dem der siger, der ikke fandt tortur sted, og dem
der apologerer, udtaler sig skråsikkert om noget, de ikke ved noget om.

De handlinger, der er beskrevet, er handlinger, der sagtens kan være
tortur. Det er sandsynligvis tilfældet.

> Og så er det pludselig alle andre end dig, der skal forklare
> sig...???????

Næh. Jeg skal da også gerne forklare mig, og gør det f.eks. også ved
denne lejlighed overfor dig, der har misforstået, hvad jeg skrev.

Og ligeledes må også andre gerne forklare sig.

> NEJ !!!

Hvorfor ikke?

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 21:33

On Fri, 27 May 2005 22:12:03 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Nej, det vil sige, at dem der siger, der ikke fandt tortur sted, og dem
>der apologerer, udtaler sig skråsikkert om noget, de ikke ved noget om.

Citat:

Når du så har set videoen, kan du vende tilbage og vise os allesammen,
hvor meget vrængning, du har til overs for mennesker, der bliver
behandlet på den måde.

Citat slut:

Det er DIG der påstår sammenhæng......

>De handlinger, der er beskrevet, er handlinger, der sagtens kan være
>tortur. Det er sandsynligvis tilfældet.

Hvis og hvis min røv var spids......

FAKTUM: Du ved intet om det, men konkluderer at det "sandsynligvis"
var tilfældet....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 21:46

Alucard wrote:

> [...]
>
> Når du så har set videoen, kan du vende tilbage og vise os allesammen,
> hvor meget vrængning, du har til overs for mennesker, der bliver

Ja. Gath vrænger jo af nogen, der har været udsat for noget, der fint
kunne svare til, hvad videoen beskriver. Og så er det, jeg tænker, han
skal se, hvordan det han vrænger af kunne have set ud og sandsynligvis
svarede til. Så havde han et mere oplyst grundlag at vrænge på.

Eller måske ville han ikke vrænge af dem, der var under Hommels ansvar
alligevel. Han vidste måske ikke, hvordan tingene kunne hænge sammen.

Og i videoen er der jo ikke så meget at vrænge af. Medmindre man er en
følelseskold og afstumpet person. Efter min ringe mening.

> Hvis og hvis min røv var spids......
>
> FAKTUM: Du ved intet om det, men konkluderer at det "sandsynligvis"
> var tilfældet....

Jeg ved en del om det. Og det er sandsynligvis tilfældet. Men det er
sandt, at jeg ikke har set alle detaljerne penslet ud, og derfor udtaler
jeg mig da også, som jeg gør. I modsætning til dem der blankt afviser
og/eller apologerer eller bare sidder og griner af de irakere, som fik
Hommels metoder at føle.

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 22:14

On Fri, 27 May 2005 22:45:46 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>skal se, hvordan det han vrænger af kunne have set ud og sandsynligvis
>svarede til. Så havde han et mere oplyst grundlag at vrænge på.

Det JEG brokkede mig over var den manglende relevans i dit link....
Nu skriver du igen "kunne" og "sandsynligvis" for at dække over din
manglende viden om det...

> [...]
>
>Og i videoen er der jo ikke så meget at vrænge af. Medmindre man er en
>følelseskold og afstumpet person. Efter min ringe mening.

Ja de virkede umiddelbart som nogle skiderikker, men det har ingen
relevans med hensyn til "Hommel"-sagen...

>Jeg ved en del om det.

Nej du gør ikke

>Og det er sandsynligvis tilfældet. Men det er
>sandt, at jeg ikke har set alle detaljerne penslet ud, og derfor udtaler
>jeg mig da også, som jeg gør.

Du filtrerer alle de fremkomne oplysninger fra, som ikke passer i din
allerede afsagte skyldig-kendelse.... (Gath gør det samme bare
modsat)...

>I modsætning til dem der blankt afviser
>og/eller apologerer eller bare sidder og griner af de irakere, som fik
>Hommels metoder at føle.

Her afsiger du jo dommen: Skyldig....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-05-05 09:02

Alucard wrote:

> Det JEG brokkede mig over var den manglende relevans i dit link....

Det er beklageligt, du ikke kan se relevansen.

Fra : Alucard

Dato : 28-05-05 15:19

On Sat, 28 May 2005 10:01:57 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det er beklageligt, du ikke kan se relevansen.

Jeg kan jo stille spørgsmålet ud i rummet: "Er der andre der kan se
relevansen ?????"

Fra : Tina T.

Dato : 27-05-05 14:15

> [...]
>
> Hvis du har bredbånd, så kører videoen på Mediaplayer i løbet af 10
> sekunder. Meget nem og brugervenlig at gå til.

Det må sgu være lidt af en heftig forbindelse du har, hvis du kan overføre
83 MB
på 10 sekunder!!!

Tina T.

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 15:56

Tina T. <tina-t@hotmail.com> wrote:

> Det må sgu være lidt af en heftig forbindelse du har, hvis du kan overføre
> 83 MB
> på 10 sekunder!!!

Den er ikke overført på 10 sekunder - den kører efter 10 sekunder!
(Hint: Streaming)
--

Jens

Fra : Tina T.

Dato : 27-05-05 16:18

> Den er ikke overført på 10 sekunder - den kører efter 10 sekunder!
> (Hint: Streaming)
> --
>
> Jens

Når jeg klikker på linket, åbner der ikke en side, den begynder
bare at downloade filen.

Tina T.

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 16:34

> Når jeg klikker på linket, åbner der ikke en side, den begynder
> bare at downloade filen.

Så må Du jo vente
--

Jens

Fra : Maz Spork

Dato : 27-05-05 10:11

Henri Gath wrote:

> Nåh ,hvor er det dog synd for de små pus....

Du er ikke et hak bedre end fundamentalisterne. Faktisk burde du tage
konsekvensen og forlade landet, som du øjensynligt ikke deler grundlæggende
værdier med.

Fra : Joakim von And

Dato : 27-05-05 16:47

> Bliver det ok, hvis vi kalder det "moderat fysisk pres"?

Det afhænger af omstændighederne. Der er ikke et entydigt svar her.

> [...]
> blodkredsløbet, så er det altså noget, man kan dø af. Adskillige fanger
> er døde af det i amerikanske fængsler, når personalet har forrettet den

De døde af belastende siddestillinger eller af den slags?

> Og man kan jo også dø af lungebetændelse - især i Irak - hvis man
> tvinges til sidde (ubehageligt) i kulde og bidende vind.

Ja, og man kan sågar også risikere at blive forkølet.

> [...]
>
> Sagen krydres så med hårdhændet behandling, som medfører besvimelse.
> Altså regulære rå tæsk/kvælertag/nyreslag eller andet i den kedelige

Du må have høje tanker om dig selv siden du kan stille en lægelig diagnose
pr proxy.

> [...]

> Skræmmende når nogen sidder og apologerer for den slags. Synes du
> virkeligt, det er en på nogen som helst måde forsvarlig vis at forhøre

Er det her jeg skal føle mig skamfuld Henrik?

Joakim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 18:27

Joakim von And wrote:

> Det afhænger af omstændighederne. Der er ikke et entydigt svar her.

> De døde af belastende siddestillinger eller af den slags?

"Den slags moderat fysisk pres" er her belastende siddestillinger.

> Ja, og man kan sågar også risikere at blive forkølet.

På et eller andet tidspunkt begynder man måske at fundere over, hvorvidt
det er tortur, man udsættes for, når man sidder og fryser helt ind
knoglerne og tvinges til bare at fryse videre. Her er det rart, når der
så kommer et venligt menneske og forklarer, det er forkølelse, man
risikerer, og at man i øvrigt bare skal fryse videre og ikke sidde og
brokke sig.

> Du må have høje tanker om dig selv siden du kan stille en lægelig
> diagnose pr proxy.

Jeg stiller ikke en diagnose; men refererer blot til den hårdhændede
behandling, der medførte besvimelse. Det er omtalt i artiklen og er ikke
noget, jeg er kommet frem til ved en diagnose.

Kan du føle skam?

Fra : Joakim von And

Dato : 28-05-05 15:00

> [...]
> så kommer et venligt menneske og forklarer, det er forkølelse, man
> risikerer, og at man i øvrigt bare skal fryse videre og ikke sidde og

Din argumentationsteknik er en oplevelse i sig selv. Først beskriver du i
generelle termer og ganske levende, hvordan kulde som tortur ud i det
ekstreme føles som. For derefter at overføre beskrivelsen til at gælde den
verserende sag.

Problemet er naturligvis, at læser man denne tråds artikel er der intet som
helst belæg for at drage denne parallel. Af artiklen fremgår det at hele
episoden varer 6 timer og i dette tidsrum forhøres fangerne enkeltvis af
Hommel inde i teltet. Intetsteds fremgår det endvidere at fangerne var nøgne
eller våde.

Det er rigtigt at ørkenen i MØ kan være bidende kold om natten og det har da
ganske givet været en ubehagelig oplevelse for de pågældende, men derfra og
så til at tale om tortur af den mest pinefulde slags er der en stor afstand.

Anerkender du at der kan være en forskel på hvordan danske soldater og de
lokale irakere oplever kulden i ørkenen om natten?

> Jeg stiller ikke en diagnose; men refererer blot til den hårdhændede
> behandling, der medførte besvimelse. Det er omtalt i artiklen og er ikke
> noget, jeg er kommet frem til ved en diagnose.

Du stiller en lægelig diagnose idet du sammenkæder besvimelsen med den
hårdhændede behandling. Hvorfor er det at du så kategorisk kan afvise at
besvimelsen var fingeret eller resultatet af eksempelvis dehydrering?

Og hvor fremgår det med navns nævnelse at fangerne var udsat for rå
tæsk/kvælertag/nyreslag?

> Kan du føle skam?

Wauw..... for pokker hvor er du styg.

Okay, hvis det hjælper på dit humør så fred være med det

Joakim

Fra : Alucard

Dato : 28-05-05 15:55

On Sat, 28 May 2005 15:59:50 +0200, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

>Anerkender du at der kan være en forskel på hvordan danske soldater og de
>lokale irakere oplever kulden i ørkenen om natten?

Ja Jeg har selv haft besøg af asiater en dejlig forårsdag (+15C),
og de rendte rundt med sweater fordi de "pisse frøs" ))

Fra : Joakim von And

Dato : 29-05-05 19:03

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja Jeg har selv haft besøg af asiater en dejlig forårsdag (+15C),
> og de rendte rundt med sweater fordi de "pisse frøs" ))

Folk der lever i generation efter generation under ekstreme klimatiske
forhold oparbejder en immunitet og tilpasningsevne til deres omgivelser. Jeg
har med mine egne øjne set hvordan beduiner var i stand til at læse og
sondere det kuperede og golde terræn de har levet i generationer med. Det
var en fuldstændig surrealistisk oplevelse og for mig indbegrebet af at være
ét med naturen. På samme måde er det ikke utænkeligt at de lokale indbyggere
i Irak har en højere smertetærskel overfor kulde i ørkenen end den vi har.

Joakim

´

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-05-05 16:41

Joakim von And wrote:

> [...]
> du i generelle termer og ganske levende, hvordan kulde som tortur ud
> i det ekstreme føles som. For derefter at overføre beskrivelsen til

Selvfølgelig. Vi ved at de blev overladt til kulde. Jeg beskriver, hvad
det kan betyde. Det er ikke noget, man skal grine af eller tankeløst
fastslå ikke er tortur.

> Problemet er naturligvis, at læser man denne tråds artikel er der
> intet som helst belæg for at drage denne parallel.

Jo. De sad i flere timer i stærkt belastende stillinger i bidende vind
og kulde. Det står i artiklen

> Af artiklen
> fremgår det at hele episoden varer 6 timer og i dette tidsrum
> forhøres fangerne enkeltvis af Hommel inde i teltet. Intetsteds
> fremgår det endvidere at fangerne var nøgne eller våde.

Jeg har vist ingen steder talt om nøgen eller vådhed. Var det
argumentationsteknik, du ville fortælle mig om?

> [...]
> har da ganske givet været en ubehagelig oplevelse for de pågældende,
> men derfra og så til at tale om tortur af den mest pinefulde slags er

Og så kaldte jeg det vist heller ikke tortur af den mest pinefulde
slags.

> Anerkender du at der kan være en forskel på hvordan danske soldater.
> og de lokale irakere oplever kulden i ørkenen om natten?

Ja. Danske soldater kommer fra et klima, der byder på endnu koldere
temperaturer om natten.

> Du stiller en lægelig diagnose idet du sammenkæder besvimelsen med den
> hårdhændede behandling.

Det har ikke en snus med lægelig diagnose at gøre. Jeg kunne ikke lige
finde på, at manden rimeligvis besvimende, af nogen helt andre årsager,
netop som han modtog den hårhændede metode. Måske er jeg ikke kreativ
nok.

> Hvorfor er det at du så kategorisk kan afvise
> at besvimelsen var fingeret eller resultatet af eksempelvis
> dehydrering?

Det afviser jeg heller ikke, og jeg har ikke afvist det, som du påstår.
Jeg forholdt mig blot til hvad føreren af spejderne fandt anledning at
klage over til militærpolitiet, og til artiklens tekst, der fastlår, at
det var den hårdhændede behandling, som medførte besvimelsen.

> Og hvor fremgår det med navns nævnelse at fangerne var udsat for rå
> tæsk/kvælertag/nyreslag?

Du må nok læse mit indlæg igen. Jeg skriver ikke, det var specifikt
nyreslag. Jeg giver nogen eksempler på, hvilken slags hårdhændet
behandling, der kan føre til besvimelse. Det er jo ikke små kindheste,
voksne mænd besvimer af.

> Wauw..... for pokker hvor er du styg.

Det kan du mene, men det har nu aldrig fået mig til at komme med
apologier/forsvar for de metoder, vi har hørt om eller kalde klagerne
over metoderne for "en storm i et glas vand" og "illustrerende manglende
situationsfornemmelse". Måske er jeg for følsom efter din standard. Det
får så være.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-05 19:15

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Selvfølgelig. Vi ved at de blev overladt til kulde. Jeg beskriver, hvad
> det kan betyde. Det er ikke noget, man skal grine af eller tankeløst
> fastslå ikke er tortur.

På Guantanamo basen ville muhamedanerfanger have besvimet og klaget sig hvis
der havde ikke været air konditioning - nu var problemet at air conditioning
gjorde det en anelse for køligt. og den "tortur" har Politiken skrevet vidt
og bredt om.

Irak har vist ikke frostgrader.

Tyske soldater i skyttegravene WW1 lagde sig i en dynge så de varmede
hinanden(og spredte lus) når det var frost. Og overlevede og brokkede sig
ikke.

Fra : Joakim von And

Dato : 29-05-05 06:43

> Selvfølgelig. Vi ved at de blev overladt til kulde.

Ja. De frøs i 6 skriver og staver s-e-k-s timer fratrukket den tid
afhøringen varede. Havde situationen været omvendt med Jens, Jørgen og Ole i
Al-Quedas varetægt ville de sandsynligvis ha fået skåret hovederne af.

Jeg beskriver, hvad
> det kan betyde. Det er ikke noget, man skal grine af eller tankeløst
> fastslå ikke er tortur.

Hvorfor så hellig lige pludselig. Du vil vel ikke ligefrem påstå at du er
tilbageholden med at så tvivl om diverse uhyrligheder begået af rablende
islamiske psykopater. I Nick Berg sagen eksempelvis var du selv helt
ustyrlig og hurtigt ude og afvise hele episoden som et stort falsum.
Iværksat af var det CIA? Eller når du vedlægger en kilde i dette forum,
hvori 11-9 beskrives som et jødisk komplot er det ikke tankeløst?

Så tag lige og fej for egen dør inden du begynder at belære mig om hvad jeg
må og ikke må din hykler. Og med de ord vil jeg gå ud og nyde det gode vejr.

Joakim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-05-05 01:06

Joakim von And wrote:

> Ja. De frøs i 6 skriver og staver s-e-k-s timer fratrukket den tid
> afhøringen varede.

Nemlig. Og det er den rene tortur. Både i princip og i praksis. Der er
absolut ingen grund til at tvinge dem til at sidde og fryse i op til
seks timer. Ingen anden grund end den at filføje dem skade og angst, så
de måske ville sige mere.

> Havde situationen været omvendt med Jens, Jørgen
> og Ole i Al-Quedas varetægt ville de sandsynligvis ha fået skåret
> hovederne af.

Det er da sagen komplet uvedkommende. Vil du kalde det "en storm et glas
vand", hvis nogen f.eks. får tæsk, fordi andre bliver halshugget?
Underlig relativisme. Udgangspunktet skal da ikke være det værste af det
værste; men naturligvis anstændighed og de regler, der gælder for
behandling af fanger.

> Jeg beskriver, hvad
>
> Hvorfor så hellig lige pludselig.

Hvad mener du? Jeg har da aldrig nogen talt for, at man skulle
torturere.

> [...]
> rablende islamiske psykopater. I Nick Berg sagen eksempelvis var du
> selv helt ustyrlig og hurtigt ude og afvise hele episoden som et

Du husker ikke helt præcist.

Jeg har ikke påstået CIA. Af den ganske oplagte grund, at jeg ikke ved
præcis, hvem der stod bag hændelsen. Men jeg fastslog og viste, at der
var så mange ting, som talte for, at det ikke var Zarqarwi, der stod
bag, at jeg anså (og anser) det som komplet usandsynligt, at det var
ham. Jeg skal gerne gentage hele molevitten en gang til, hvis du vil
have den sag sat frem til en mere fremtræden plads i hukommelsen.

> Eller når du vedlægger en
> kilde i dette forum, hvori 11-9 beskrives som et jødisk komplot er
> det ikke tankeløst?

Overhovedet ikke. At en kilde beskriver 911 som et jødisk komplot har
aldrig været en grund til, at jeg henviste til den, da jeg aldrig
nogensinde har påstået noget sådan. Der har været andre ting i den
kilde, hvorfra jeg har fremdraget noget i anden forbindelse relevant.

Angående 911 så vidner WTC7 og den fundne motor fra en 737 om, at den
officielle historie er et falsum.

> Så tag lige og fej for egen dør inden du begynder at belære mig om
> hvad jeg må og ikke må din hykler.

Det snavs i ovenstående, er altså noget snavs, du har fundet på og
derefter fejet hen foran min dør for at kunne pege fingre. Men det
falder altså tilbage på dig selv.

> Og med de ord vil jeg gå ud og
> nyde det gode vejr.

Sørg for at få fanget godt med solstråler, så din hud kan lave dig nogen
D-vitaminer. På det seneste er det blevet mere og mere evident, at
solstråler er langt bedre for helbredet end deres rygte.

Fra : Henri Gath

Dato : 26-05-05 18:20

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej Joakim.
> At du, bl.a., gerne vil have tortur begrebet udvandet, er et tegn på at
> terroren vinder!

Du lever i en drømmeverden............måske du skulle rejse lidt mere og
derigennem opdage, at vilkårene nogen steder er anderledes end i
Danmark....men måske skullle man bare have givet fangerne en gin og tonic?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-05-05 18:28

Joakim von And wrote:

> Selv Al Qaeda i Irak ville være med på en griner, hvis de læste al det
> spektakel Annemette Hommels forhørsmetoder har afstedkommet. Det er storm i
> et glas vand og illustrerer mangel på situationsfornemmelse.

"Jamen, hvordan KAN man dog også være så uhildet sadistisk at byde disse
ædle frihedskæmpere at skulle SIDDE NED i belastende stillinger i
bidende vind, så de til sidst begynder at græde! Åh, herregud, hvor er
det dog ondt!"

Den eneste "tortur", der ligger i situationen er vel nok snarest at
disse små lede fundamentalistiske terroristsvin, der slår såvel
udskyldige civile irakere som koalitionsoldater ihjel, hvis de ellers
kan komme til det, "taber ansigt" og mister deres selvindbildte
"macho-og-modig- martyr"-status ved at sidde og flæbe over for en kvinde
fordi deres ben sover og det blæser en smule på dem.

Men det er HELT sikkert forbudt ifølge obskure rettighedschartere og
deres hjernevaskede lægmandsprædikanter ude og hjemme at "fratage" disse
forbrydere "deres værdighed" på denne måde...

Jeg mener oprigtig talt kun at de har rigtig godt af at få lov til sidde
og tænke sig lidt om...

Anders Peter Johnsen

Fra : Henri Gath

Dato : 26-05-05 19:05

meddelelse news:4296070d$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> det, "taber ansigt" og mister deres selvindbildte "macho-og-modig-
> martyr"-status ved at sidde og flæbe over for en kvinde fordi deres ben

Meget meget svært hørt.......de forpulede røvhuller skulle kraftedme have
stoppet et maskingevær op i røven hvis der var nogen retfærdighed til....og
så skal man høre alle de tooser sidde og flæbe over at det er synd for
dem,,....de er sgu psykotiske,,,de er syge......

Fra : Peter Bang

Dato : 27-05-05 10:33

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

> [...]
>så skal man høre alle de tooser sidde
>og flæbe over at det er synd for
>dem,,....de er sgu psykotiske,,,de er syge......

Hvem er psykotisk?
Hvad skal vi med fjender, hvis du er at betegne som ven?
Egentlig undrer jeg mig over, hvad det er du vil bekæmpe ... og
til fordel for hvad ... Jeg regner naturligvis ikke med
fornuftspræget besvarelse. Du er undskyldt.

.... hov ... jeg skriver lige 'halalhippie' og 'forpulet' ... bare
for at mænge mig med mine stolte værdi-bevarende landsmænd. Hvis
vi står sammen, kan vi sagtens nå et lavere niveau.

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 12:52

"Peter Bang (slet BNKYD)" <peterbang@BNKYDprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at mænge mig med mine stolte værdi-bevarende landsmænd. Hvis
> vi står sammen, kan vi sagtens nå et lavere niveau.

Det er jo interessant at se hvordan de folk, som muligvis er blevet udsat
for tortur på forhånd dømmes for al landsens ulykker, mens den mulige
torturbøddel på forhånd frikendes.

Samtidig snakker de pågældende højlydt om vestlige værdier? Det forstår jeg
ikke.

Jeg troede, vi kunne være stolte af, at have et retssamfund, men det er
åbenbart ikke godt nok. Er der nogen, som kan hjælpe mig med navnet på et
system og på mennesker, som dømmer og frikender folk tilfældigt og uden
rettergang med netionalitet og erhverv som eneste mulige kriterier for skyld
eller uskyld?

Fra : Peter Bang

Dato : 27-05-05 15:10

jodem <jodem@nypost.dk> skrev:

>"Peter Bang (slet BNKYD)"
> [...]

Jeg tror egentlig, at en del i dette forum sværger til det, der
kaldes gadens parlament. Sådan noget med øje for øje .... og hva'
har vi ... Hvis man ikke magter flersidede problemstillinger og
langsigtede løsninger ligger det naturligvis også lige for.

Konflikt er jo selvfølgelig også nemmere at håndtere, end
komplikation. Og et veldækket smørebrødsbord med svale pilsnere
lægger vel også en behagelig dæmper på empatien for fjerne
folkeslag.

Det er i øvrigt altid en fornøjelse at læse om visse sofa-krigeres
gradbøjning af eksempelvis tortur-begrebet ... stik mig lige et
stykke mere med dyrlægens natmad ...

Et hurtigt kig hen over dk.politik fortæller jo ikke ligefrem en
historie om berigende overskudsmennesker. Der er nærmest sådan
lidt hule-mænd over nogle af bidragyderne.

Lad os da endelig knække nogle flere fanger med perverse metoder,
så vi kan bevare vores civilserede levevis !?!

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 15:52

"Peter Bang (slet H14XN)" <peterbang@H14XNprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os da endelig knække nogle flere fanger med perverse metoder,
> så vi kan bevare vores civilserede levevis !?!

Jeg kan især godt lide den der søde jordnøddelogik, som hedder: "Eftersom de
skal forhøres af Hommel, er de skyldige i hvad som helst". Det kunne en
middelmådig begavet chimpanse gøre bedre.

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 16:03

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Eftersom de skal forhøres af Hommel, er de skyldige i hvad som
> helst". Det kunne en middelmådig begavet chimpanse gøre bedre.

Blive anholdt eller at afhøre?

Fra : Peter Bang

Dato : 27-05-05 22:53

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev:
>"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

>Blive anholdt eller at afhøre?

Skarpt, Jim. Skarpt.

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 15:56

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
> så skal man høre alle de tooser sidde og flæbe over at det er synd for
> dem,,....de er sgu psykotiske,,,de er syge......

Hvornår tager Du af sted for at gøre noget ved det?
--

Jens

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 26-05-05 18:38

> [...]
>
> Vil lige påpege for de der ikke kender så meget til militæret, at
> spejdereskadronen absolut ikke består af "spejderdrenge"

Annemette Hommel, var ansat som efterretningsofficer med et ansvar om at
fremskaffe troværdig og sande oplysninger, til hele lejerens sikkerhed. Hun
kunne ikke vide at forsvarschefen dolkede hende i ryggen og sendte
udvidende-sleske palæstinenser som tolke, der samtidig er fjender af
hovedparten af den danske befolkning. Der var besat af en ting at komme ind
i schefen for campen seng som det også lykkes dem, for det er tydeligt for
en hver, med øjen i hovedt de er blevet forgyldt pga deres løgnehistorier.

mvh Kurt

Fra : Allan Riise

Dato : 26-05-05 18:48

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4296096f$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> ind i schefen for campen seng som det også lykkes dem, for det er tydeligt
> for en hver, med øjen i hovedt de er blevet forgyldt pga deres

Her er det så nogen af Danmarks sejeste soldater der mener at Hommel har
begået brud på Dansk og int. lovgivning!

--
Allan Riise

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 26-05-05 18:54

> [...]
>

> Her er det så nogen af Danmarks sejeste soldater der mener at Hommel har
> begået brud på Dansk og int. lovgivning!

Dem du kalder seje soldater er fyldt med jalousi til Annemette Hommel.

mvh Kurt

Fra : Allan Riise

Dato : 26-05-05 19:22

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42960d54$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Dem du kalder seje soldater er fyldt med jalousi til Annemette Hommel.

Dem jeg kalder?
Er du fra den?
Der findes ikke mange andre styrker på højde med De Danske Spejdere, det er
en gruppe der har været, og stadig er, udst. de steder på kloden der er mest
i vælten.
Bl.a. var styrken i Afghanistan "før" invasionen.
Men klart, når man ikke kan argumentere imod fakta, kan man jo bare sige,
"Øv, de er bare misundelige".
Man kunne næsten ønske sig, at se dig stå og sige det til en af "drengene"
face to face...

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 26-05-05 19:08

> [...]
> "Øv, de er bare misundelige".
> Man kunne næsten ønske sig, at se dig stå og sige det til en af "drengene"

det var dog en næsten skoledrengeagtig beundring for "de seje" du lægger for
dagen......dem har du ellers normalt ikke meget til overs for? Du mener jo,
at man skal møde terroristerne med en fredshilsen, ikke sandt?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-05-05 19:15

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> det var dog en næsten skoledrengeagtig beundring for "de seje" du lægger
> for dagen......dem har du ellers normalt ikke meget til overs for? Du
> mener jo, at man skal møde terroristerne med en fredshilsen, ikke sandt?

Jeg har selv været i Panserværnet, sååee det.
Og nej jeg mener ikke at man skal hilse på fjenden med blomster, men de skal
behandles som fjender, og der er regler, og er de ikke klassificerbare,
ifølge militære valører, så er de civile, og skal behandles derefter.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 26-05-05 19:25

> [...]

> skal behandles som fjender, og der er regler, og er de ikke
> klassificerbare, ifølge militære valører, så er de civile, og skal

det er sgu utroligt, at det aldrig går op for jer fra rød stue, hvad det er
for en fjende, den vestlige verden er oppe imod.......det er mennesker, der
blottet for enhver form for moral og ære....folk, der går efter civile,
gemmer sig i en menneskemængde og skyder derfra.....når så
koalitionsstyrkerne skyder tilbage og dræber civile, så er rødskrigerne der
straks......aldrig hører man et ord fra dem om de metoder, disse pikhoveder
til "helligkrigere" anvender....

Fra : G B

Dato : 26-05-05 20:37

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Panserværnet???????

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-05-05 21:00

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Panserværnet???????

Tropperne EVEN..
Det er faren ved at sidde og spille Silent Hunter III, men tror pludseligt
at alt har noget med et værn at gøre!!

--
Allan Riise

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-05-05 23:06

> [...]
>
> Tropperne EVEN..
> Det er faren ved at sidde og spille Silent Hunter III, men tror pludseligt

Bliv du bare i din drømmeverden.

Boni

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-05-05 23:04

> [...]
> Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
> Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

LOL Panserværnet, JA det var sikkert da han ikke kunne finde nøglen til
konens kyskhedsbælte.

Boni

Fra : G B

Dato : 26-05-05 23:56

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i meddelelsen news:4296481a$0$79453
$14726298@news.sunsite.dk:

> LOL Panserværnet, JA det var sikkert da han ikke kunne finde nøglen til
> konens kyskhedsbælte.

Man kunne fristes til at spørge Allan "Op Med Armen -Kykelikyyy" Riise,
hvor "Panserværnet" var udstationeret? I Vordinghul?

Han har aldrig været soldat, og hvis man gav ham en gøb i hånden, ville han
skyde sig selv, fordi han vender kolben fremad og trykker af med storetåen.

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 00:31

> [...]
> Riise,
> hvor "Panserværnet" var udstationeret? I Vordinghul?

Ja, jeg gætter på HMAK.

Gad vide hvad hans muhamedanske kvind derhjemme siger til, at han har
været en del af samme styrke, som nu jagter flere af hendes muslimske
brødre og søstre?
Eller hun siger måske ingenting? Svært med en klud for munden...

Fra : G B

Dato : 27-05-05 14:42

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:42965c51$0$304
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Ja, jeg gætter på HMAK.

Materielkommanddoen har næppe noget med et ikke-eksisterende
"Panserværnet" at gøre.

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 15:06

> [...]
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Materielkommanddoen har næppe noget med et ikke-eksisterende

Det kan være, at Allan R. oprettede sit helt eget enmandsregiment og
kaldte det for panserværnet.
Man keder sig jo dernede i kælderen mellem munderinger og kogegrej.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 07:33

> [...]
>
> Man kunne fristes til at spørge Allan "Op Med Armen -Kykelikyyy" Riise,
> hvor "Panserværnet" var udstationeret? I Vordinghul?

Nej.

> Han har aldrig været soldat, og hvis man gav ham en gøb i hånden, ville
> han
> skyde sig selv, fordi han vender kolben fremad og trykker af med
> storetåen.

Gøb?
Det er noget man har mellem benene, hvis man da ellers er en mand, G.B.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 08:11

> Nej.

> Gøb?
> Det er noget man har mellem benene, hvis man da ellers er en mand,
> G.B.

Hvis du ikke kender kælenavnet for et skydevåben, så har du aldrig haft
et i hånden.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 09:00

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke kender kælenavnet for et skydevåben, så har du aldrig haft et
> i hånden.

Tjaae, det var lige før det nedkaldte en bollevagt fra vores Sergeant under
krut-tiden, hvis du kaldte Garnten for en "Gøb"!

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 09:38

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaae, det var lige før det nedkaldte en bollevagt fra vores Sergeant
> under krut-tiden, hvis du kaldte Garnten for en "Gøb"!

Og i søværnet var det alm. jargon.
Og så hedder det altså Garand, eller M/50.
At du fik en ekstra tjans, må være af andre årsager.
Sergenten kunne bare ikke lide dig. :0D

Fra : Tim

Dato : 27-05-05 09:53

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og i søværnet var det alm. jargon.

I Livagarden også.

> Og så hedder det altså Garand, eller M/50.
> At du fik en ekstra tjans, må være af andre årsager.
> Sergenten kunne bare ikke lide dig. :0D

De havde det heller ikke så godt med mig. Måske fordi jeg var 25 da jeg kom
ind, og ikke tog dem specielt alvorligt. Lidt morsomt med 19-20 årige
sergenter og løjtnanter, der står og skråler en op i hovedet, med overgang i
stemmen. Det var svært, ikke at trække på smilebåndet, og det fremmer ikke
ligefrem forståelsen

Tilgengæld havde jeg kaptajner og op på min side. Jeg stod for
installationerne af deres PC'ere og 10-net. Jeg havde det sgu' som blommen i
et æg

DSI system og Win 3.11... go figure.

Tim

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 19:37

On Fri, 27 May 2005 10:52:59 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>I Livagarden også.

Også i Fynske Livregiment (den gang det eksisterede).... Jeg har mange
gange hørt: "Præsenteeeeeeeeeeeeeer Gøb"

> [...]
>sergenter og løjtnanter, der står og skråler en op i hovedet, med overgang i

Og hovedet fyldt med bumser )))

> [...]
>
>Tilgengæld havde jeg kaptajner og op på min side. Jeg stod for
>installationerne af deres PC'ere og 10-net. Jeg havde det sgu' som blommen i

Som delingens signalmand havde man det også godt

>DSI system og Win 3.11... go figure.

Det var i de gode gamle dage )))

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-05-05 20:02

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Det var i de gode gamle dage )))

Dengang bøsser var noget man skød med

sorry kunne ikke lade den ligge

Peter

Fra : Tim

Dato : 28-05-05 08:46

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Dengang bøsser var noget man skød med
>
> sorry kunne ikke lade den ligge

Den bli'r aldrig for gammel

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 10:00

> [...]
>
> Og i søværnet var det alm. jargon.
> Og så hedder det altså Garand, eller M/50.
> At du fik en ekstra tjans, må være af andre årsager.

En enkelt tastefejl.
Og hvor har Jeg skrevet, at Jeg fik bollevagt?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 10:22

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> En enkelt tastefejl.
> Og hvor har Jeg skrevet, at Jeg fik bollevagt?

At Du fik bollevagt står ingen steder, men det kunne jeg forestille mig,
Du fik, når nu Du har den indstilling til krig, som Du nu engang har.
Og sergenten havde sgu nok på fornemmelsen, at du engang i fremtiden
hellere ville have med muhamedanske kællinger at gøre end søde danske
piger.
I seng med fjenden, kalder man det vist.
Og jo, det hedder gøb mange steder.
Har du aldrig hørt sergenten sige; "Præsenteeeeeeeeeer gøb!"
Nå ikke, så var det nok fordi du ikke deltog i eksersits.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 10:45

> At Du fik bollevagt står ingen steder, men det kunne jeg forestille mig,
> Du fik, når nu Du har den indstilling til krig, som Du nu engang har.

Din forestillingsevne har du for dig selv, men jeg har kun fået 1, og det
var for ikke at møde op på kasernen til tiden.

Du mener altså at de Danske Jens'er går rundt og ønsker krig?
Enhver soldat der har været i krig, hvis han ellers er nogenlunde normal,
ønsker at det er den sidste!

> Og sergenten havde sgu nok på fornemmelsen, at du engang i fremtiden
> hellere ville have med muhamedanske kællinger at gøre end søde danske
> piger.

Heller 8 Fatima'er, end 1 eneste Malene, Som vil stille sine seksulle
tjenester til rådighed for alle "gode Danske" drenge!

> I seng med fjenden, kalder man det vist.

Aha, du mener altså at alle Muslimer er din fjende!
U got a Prob.

> Og jo, det hedder gøb mange steder.
> Har du aldrig hørt sergenten sige; "Præsenteeeeeeeeeer gøb!"

Nej, han råbte ikke GØB!

> Nå ikke, så var det nok fordi du ikke deltog i eksersits.

Ohh jo.

--
Allan Riise

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-05 13:23

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Hvis du ikke kender kælenavnet for et skydevåben, så har du aldrig haft et
> i hånden.

Jeg har haft mange skydere/pieces i hånden, man kælenavne behøves da ikke
for det.

Politiken idag skriver at Hommel fik forhørte til at 1. besvime via knæ og
lår lodret
2. tisse i bukserne

JP skriver 1 samt 3. gøre i bukserne

2-3. altså pis+lort er åbenbart for meget for en og samme avis

Det er da OK med sådanne bagateller, afgørende er om hun får sandheder ud af
monstrene.

Tommeskruer i bund ville såmænd være OK hvis det forebygger en
selvmordsbombning

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 26-05-05 19:27

> [...]
> "Øv, de er bare misundelige".
> Man kunne næsten ønske sig, at se dig stå og sige det til en af "drengene"

Det vil jeg meget gerne, jeg har set røvhulder før,og de er temlig sikkert
af de helt store.

mvh Kurt

Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-05 19:03

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> Dem du kalder seje soldater er fyldt med jalousi til Annemette Hommel.

Det lyder MEGET sandsynligt.
Har du hørt eller læst noget konkret?

En stor fremtid er sikret for fr. Hommel, ikke kun i TV-shows. Modsat den
uuddannede Lyndie England , har hun evnet balancekunsten at være macho og
fornyende, uden at være uetisk og indrømme fejl.

Når man er pige i Danmark, er man næsten usårlig, karrieremæssigt.

Hedder hun ikke kun "Anette" til fornavn?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-05-05 14:29

> [...]
> ind i schefen for campen seng som det også lykkes dem, for det er tydeligt
> for en hver, med øjen i hovedt de er blevet forgyldt pga deres

I så fald er hun fuldstændig inkompetent til sit job.

Alle med blot en smule viden om afhøringer ved at tortur IKKE giver
troværdige og sande oplysninger.

Hun har hvis hun er skyldig, udsat de danske soldater for unødig fare

Peter

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 14:48

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> I så fald er hun fuldstændig inkompetent til sit job.
>
> Alle med blot en smule viden om afhøringer ved at tortur IKKE giver

Tror du på, at disse tilfangetagne terrorister ville fortælle dig
sandheden, hvis du spurgte dem pænt og bød dem på kaffe og kage?

Fra : G B

Dato : 27-05-05 15:04

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:42972527$0$267
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Tror du på, at disse tilfangetagne terrorister ville fortælle dig
> sandheden, hvis du spurgte dem pænt og bød dem på kaffe og kage?

Radikalerne og de andre venstre-ekstreme er jo ligeglad med, om alle danske
soldater i Iraq bliver bombet i småstykker, bare man ikke krænker
bombemændenes "menneskerettigheder".... øøhh...

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 15:19

> [...]
> soldater i Iraq bliver bombet i småstykker, bare man ikke krænker
> bombemændenes "menneskerettigheder".... øøhh...

Vil du godt lige dokumentere, at de var bombemænd

Fra : G B

Dato : 27-05-05 16:34

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen news:42972c39$0$209
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Vil du godt lige dokumentere, at de var bombemænd

Søg aktindsigt, din kulturrelativist.

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 16:51

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen news:42972c39$0$209
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Søg aktindsigt, din kulturrelativist.

Påstanden er din

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 15:20

> [...]
> soldater i Iraq bliver bombet i småstykker, bare man ikke krænker
> bombemændenes "menneskerettigheder".... øøhh...

Ja, det er sørme ikke studenterhuen, der trykker..
Men de undrer os ikke.
At gå mere op i fjendens mennskerettigheder end egne styrkers sikkerhed
må da få de små klokker til at ringe.
Når fjenden ikke overholder mennskerrettighederne for at få ram på os,
så kan jeg ikke se nogen grund til, at vi skulle overholde dem.
Det ville lette arbejdet gevaldigt.

J.

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 15:34

> [...]
> Når fjenden ikke overholder mennskerrettighederne for at få ram på os, så
> kan jeg ikke se nogen grund til, at vi skulle overholde dem.

Nå du slås åbenbart for at få indført samme principper som dem der hersker i
Irak.
Jeg har ellers hørt Fogh påstå, at styrkerne skulle hjælpe med at få indført
demokrati, men det er noget helt andet, du mener de skal gøre?.

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 16:01

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Nå du slås åbenbart for at få indført samme principper som dem der
> hersker i Irak.

Nej, jeg slås ikke for principper, men for at udrydde muhamedansk
ekstramisme og indføre stabile tilstande.
Om det så skal gøres ved at slå fjenden ihjel, så er det det jeg vil.

> Jeg har ellers hørt Fogh påstå, at styrkerne skulle hjælpe med at få
> indført demokrati, men det er noget helt andet, du mener de skal
> gøre?.

Fogh er diplomat, det er jeg længe holdt op med at være i en krig mod
islamister.

J.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-05-05 16:46

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg har ellers hørt Fogh påstå, at styrkerne skulle hjælpe med at få
> indført demokrati, men det er noget helt andet, du mener de skal gøre?.

Jim mener ikke noget som helst. At have en mening kræver udover en IQ på
mindst 30 en evne til at læse og forstå en tekst skrevet på ens modersmål.

Man kan så undre sig over at han ikke tager konsekvensen af at han ikke har
de grundholdninger der ligger til grund for dansk kultur, og flytter til et
land hvor man går ind for hans holdninger.........................Libyen,
Saudi Arabien, eller USA kunne være steder han vil føle sig hjemme

Peter

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 19:49

On Fri, 27 May 2005 17:45:45 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>Jim mener ikke noget som helst. At have en mening kræver udover en IQ på
>mindst 30 en evne til at læse og forstå en tekst skrevet på ens modersmål.

Bortset fra at Jim nok ikke altid udnytter sin IQ Så tvivler jeg
på at det er den laveste her i gruppen....

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 15:18

> Tror du på, at disse tilfangetagne terrorister ville fortælle dig
> sandheden, hvis du spurgte dem pænt og bød dem på kaffe og kage?

Vil du godt lige dokumentere, at de var terrorister

Fra : Jim

Dato : 27-05-05 16:02

> Vil du godt lige dokumentere, at de var terrorister

Hvorfor tror du egentlig, at de holdes fanget?
Tror du da, at de er anholdt på må og få?
Har de været i besiddelse af ulovlige våben ved anholdelsen, så er de at
betragte som terrorister.

J.

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 16:33

> Hvorfor tror du egentlig, at de holdes fanget?
> Tror du da, at de er anholdt på må og få?

Hvis det bevises, at Hommel ikke overholder reglerne, kan de i og for sig
være tilbageholdt fordi hun ahavde lyst. Hvorfor skulle hun overholde
arrastationsreglerne, hvis hun ikke overholder afhøringsreglerne. Tingene
skrider, hvis man ikke er straight, men jeg kan forstå du er skide ligeglad,
bare der blivet pandet nogle arabere.

> Har de været i besiddelse af ulovlige våben ved anholdelsen, så er de at
> betragte som terrorister.

For det første er det noget sludder. For det andet aner du lo ikke om de
havde våben.

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 16:34

> Hvorfor tror du egentlig, at de holdes fanget?
> Tror du da, at de er anholdt på må og få?
> Har de været i besiddelse af ulovlige våben ved anholdelsen, så er de at
> betragte som terrorister.

Og det var naturligvis derfor, at de blev løsladt senere samme dag

Har Du helt styr på historien, eller er det din fantasi, der spiller dig
et puds?
--

Jens

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 18:00

> Hvorfor tror du egentlig, at de holdes fanget?
> Tror du da, at de er anholdt på må og få?
> Har de været i besiddelse af ulovlige våben ved anholdelsen, så er de at
> betragte som terrorister.

Man havde åbenbart ikke mere på dem, end at man lod dem gå dagen efter.
--

Jens

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 18:11

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Man havde åbenbart ikke mere på dem, end at man lod dem gå dagen efter.

Mere på dem?
At man lader dem gå, viser jo at man intet havde på dem, uagtet det, blev de
udsat for Annemette Hommel.

--
Allan Riise

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 18:46

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> "Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Mere på dem?
> At man lader dem gå, viser jo at man intet havde på dem, uagtet det, blev de
> udsat for Annemette Hommel.

Udtrykte jeg mig uklart? Jeg er ikke uenig med dig.
--

Jens

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 18:56

> Udtrykte jeg mig uklart? Jeg er ikke uenig med dig.

Ja du gjorde, med at man ikke havde *mere* på dem, kunne jo betyde at man
havde noget!

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 21:18

On Fri, 27 May 2005 19:11:26 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>At man lader dem gå, viser jo at man intet havde på dem, uagtet det, blev de
>udsat for Annemette Hommel.

Hmmm.... Du har altså allerede kendt hende skyldig.... (Jeg venter
lige på fakta kommer frem)...

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 16:48

> Tror du på, at disse tilfangetagne terrorister ville fortælle dig
> sandheden, hvis du spurgte dem pænt og bød dem på kaffe og kage?

Når nu Du har fortalt mig, at alle Muslimer er dine fjender, hvortdan kan du
så forsvare at du bifalder at Irak er blevet invaderet for at give samme
frihed?

Er det ikke noget med at gøre, at du er glad, bare de bliver dræbt?

--
Allan Riise

Fra : morten sorensen

Dato : 26-05-05 19:28

Allan Riise wrote:
> [...]
> alligevel er noget om at Annemette Hommel har brugt metoder som ikke er
> tilladt, hverken ifølge konventionerne, ej heller ifølge Dansk lov!?

Det kommer jo an på hvornår man taler om tortur. I yderste konsekvens er
scenen fra 'Pusher' hvor Franke minutter før han skal løslades af en
betjent bliver småbombarderet med GaJoler osse tortur.

En sådan lettere irriteret adfærd fra politiets side er vel dybest set
kritisabel, men vel næppe noget særligt mange ville lave en tortursag af.

De fleste ville vel også acceptere at en forhørsleder i et eller andet
omfang kan nægte den afhørte toiletbesøg, vand osv - hvis det af denne
kunne bruges som obstruktion.

At en afhøringssituation kan være mere givtig for de afhørende hvis den
afhørte er nervøs og fysisk træt, er vel heller ikke svært at forestille
sig. At man må stresse vedkommende psykisk (good cop, bad cop) ville de
fleste vel også acceptere.

Der er en meget bred gråzone fra 'acceptabel tortur' til det klart
uacceptable som bank, stød, osv. Min grænse for hvornår jeg finder
tortur uacceptabelt går umiddelbart ved overgangen fra det rent fysiske
tortur (som jeg umiddelbart opfatter Hommels som) til det der hænger ved
efterfølgende - fx ved at man i længere tid har haft den afhørte i en
decideret angst-situation som ikke bare forsvinder når vedkommende løslades.

Bare at tillade soldater at banke løs på mistænkte terrorister, får man
ikke noget ud af; det har undersøgelser af briternes erfaringer med
IRA-fanger overbevist mig om. nPå den anden side er det også
virkelighedsfornægtende at forlange at formodede terrorister skal
behandles som hotelgæster hvis man vil have oplysninger fra dem.

--

morten sorensen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-05-05 20:48

morten sorensen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>efterfølgende - fx ved at man i længere tid har haft den afhørte i en
>decideret angst-situation som ikke bare forsvinder når vedkommende

For det første finder jeg det absurd at du mener der finde situationer, hvor
totur
er ok - for det er der ikke. Er det skete i orden er det slet ikke tortur,
så i
dit sprogbrug gør du begreb tortur så bredt at det bliver meningsløst.

For det andet har Hommel jo hverken banket,stødt eller på anden vis rørt
fangerne. Det eneste fangerne fik besked på var at sidde på gulvet
på de måder folk normalt sidder på i Irak.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : morten sorensen

Dato : 26-05-05 21:11

Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> løslades.
>
> For det første finder jeg det absurd at du mener der finde situationer, hvor
> totur
> er ok - for det er der ikke.

Det er et definitionsspørgsmål: vi betragter åbenbart ikke begrebet på
samme måde.

Jeg vælger at definere tortur som enhver form for pres - det finder jeg
mere enkelt - for det tvinger udøverne til at erkende at grænsen til
hvad de selv vil acceptere er een de selv sætter.

Du vælger så at inddrage aspektet omkring hvorvidt det er acceptabelt i
selve definitionen. Det mener jeg blot forvirrer debatten, da samtlige
diskussioner så skal starte med hvad folk i det hele taget mener
'tortur' er.

> Er det skete i orden er det slet ikke tortur,

Sådan mener jeg ikke man kan definere tortur - 'fysisk/psykiske ting der
ikke er i orden'. Det er for subjektivt.

> så i
> dit sprogbrug gør du begreb tortur så bredt at det bliver meningsløst.

Det er et spektrum; der er ikke en klar og åbenlys grænse for hvornår
noget er tortur. jeg kan i hvert fald ikke se den.

> For det andet har Hommel jo hverken banket,stødt eller på anden vis rørt
> fangerne. Det eneste fangerne fik besked på var at sidde på gulvet
> på de måder folk normalt sidder på i Irak.

I timevis - angiveligt. At du kan sige at det 100% ikke er tortur
forstår jeg ikke.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 26-05-05 23:04

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Det er et definitionsspørgsmål: vi betragter åbenbart ikke begrebet på
> samme måde.

Du er vist blevet inficeret med en slem halal-virus.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-05-05 23:02

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Du er vist blevet inficeret med en slem halal-virus.

Det må du gerne uddybe.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 26-05-05 23:24

> Det må du gerne uddybe.

Du er defensiv, hver gang man nævner allegorier omhandlende håndtasken og
hendes party, du går i brechen for folk, som myrder danske soldater, og -
nej, jeg kan ikke kende dig mere.

Fra : morten sorensen

Dato : 27-05-05 08:17

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Du er defensiv, hver gang man nævner allegorier omhandlende håndtasken og
> hendes party,

Overhovedet ikke. Der er masser ved det parti jeg ikke bryder mig om -
MJs bedrevidenhed, forskellen på hvad partiet siger og hvad det rent
faktisk stemmer for og som toppen den svinske Bertel-Haarder-film.

Det jeg opponerer mod er anti-RadV-slogans fremført som var de
sandheder. Den måde specifikt du omtaler RadV er ikke forskellig fra
folk der omtaler DF som fascister. Begge dele mener jeg er forkerte,
unuancerede og debatforplumrende. Jeg *har* gået i rette med folk der
har kaldt DF racister, osv - og jeg tillader mig at gøre det samme
overfor RadV som jeg med garanti har et bedre kendskab til end du.

> du går i brechen for folk, som myrder danske soldater,

Hvor i alverden gør jeg det?

Lad være med at tro på denne 'er du ikke med os, er du mod os' nonsens.
Den bruges udelukkende til at kvæle nødvendige diskussioner.

--

morten sorensen

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 16:24

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> du går i brechen for folk, som myrder danske soldater

Hvem af de tilfangetagne havde myrdet danske soldater?
--

Jens

Fra : G B

Dato : 27-05-05 16:33

spam@finds.dk (Jens) skrev i meddelelsen news:1gx8dfo.nkvudq11ulfs8N%
spam@finds.dk:

> Hvem af de tilfangetagne havde myrdet danske soldater?

Der var et "interview" med nogle af dem og deres kompiser, efter de var
løsladt. I baggrunden var de i gang med at klargøre mortérer, de ikke så
meget som prøvede på at skjule det, og grinede over hele hovedet.

Det havde Danmarks 4. Statsmagt, DR1's, mikrofonholder selvfølgelig ingen
spørgsmål til - han var nok ved at skide i bukserne af skræk.

Fra : Jens

Dato : 27-05-05 16:44

> [...]

> Det havde Danmarks 4. Statsmagt, DR1's, mikrofonholder selvfølgelig ingen
> spørgsmål til - han var nok ved at skide i bukserne af skræk.

Og igen: Hvem myrder danske soldater?

Hvis man skulle tage fat på "Hommelsk" vis på alle der griner over hele
hovedet, mens de leger med våben, blev der s'gu da noget at tage fat på
- blot blandt deltagerne i dette forum.
--

Jens

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-05-05 16:57

"Jens" <spam@finds.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis man skulle tage fat på "Hommelsk" vis på alle der griner over hele
> hovedet, mens de leger med våben, blev der s'gu da noget at tage fat på

ja tænk bare på dem der leger med våben OG truer andre debatører. Skal de
straffes for mordforsøg?????

Peter

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 17:20

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens" <spam@finds.dk> wrote in message

> ja tænk bare på dem der leger med våben OG truer andre debatører. Skal de
> straffes for mordforsøg?????

Uha da, gad vide hvem du tænker på!?

Ikke nok med det, jeg har observeret, at de fleste der bifalder krigen imod
Irak, samtidigt ser *alle* Muslimer som deres fjender!
Så er spørgsmålet, om de bifaldt krigen på *alle* de grundlag der blev
fremført, eller om det for dem, bare drejer sig om at få slået nogle
*Perkere* ihjel?!

--
Allan Riise

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 17:17

> [...]
> løsladt. I baggrunden var de i gang med at klargøre mortérer, de ikke så
> meget som prøvede på at skjule det, og grinede over hele hovedet.

Har du ikke også klargjort morterer uden at være terrorist, eller havde du
køkkentjeneste den dag?

Fra : G B

Dato : 27-05-05 18:05

> Har du ikke også klargjort morterer uden at være terrorist, eller
> havde du køkkentjeneste den dag?

Nej, det har jeg ikke, eftersom jeg er sygepasser, din båtnakke.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-05-05 18:13

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det har jeg ikke, eftersom jeg er sygepasser, din båtnakke.

Nå ja, det afholder dig ikke for at bruge dig og dit kompagni som trussel,
A'la, "skal vi komme forbi"!

--
Allan Riise

Fra : jodem

Dato : 27-05-05 19:28

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det har jeg ikke, eftersom jeg er sygepasser, din båtnakke.
>
> --
Beklager men du fik vel pointen. Jeg er i øvrigt hverken kulturrelativist
eller bootneck, og hvis du holder op med at karakterisere mig, skal jeg nok
lade være med at karakterisere dig, og det er du bedt tjent med.

Fra : Henri Gath

Dato : 26-05-05 23:55

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Du er vist blevet inficeret med en slem halal-virus.

*LOOOOL* det er søreme synd for de små islamistiske pus at de ikke engang
kan få lov at smide bomber uden at komme under "moderat fysisk
pres".........hold da helt kæft...*LLLOOOOOLLLLL* ROFTL***

Fra : G B

Dato : 27-05-05 00:03

> *LOOOOL* det er søreme synd for de små islamistiske pus at de ikke
> engang kan få lov at smide bomber uden at komme under "moderat fysisk
> pres".........hold da helt kæft...*LLLOOOOOLLLLL* ROFTL***

Jaja, skål...

Fra : Henri Gath

Dato : 27-05-05 00:12

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jaja, skål...

Skål selv, skat....

Fra : Allan Riise

Dato : 26-05-05 21:04

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fangerne. Det eneste fangerne fik besked på var at sidde på gulvet
> på de måder folk normalt sidder på i Irak.

Hvordan kan du skrive at de har siddet, som man normalt gør i Irak, når de
er tvunget i stærkt belasende stillinger, med håndjern på (Hvad alle
fangerne har på, når de ikke er i egne celler), uden overtøj uden for om
natten?

Det står jo den tekst jeg har quotet!'

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-05-05 20:55

Allan Riise skrev i meddelelsen
> [...]

>føreren for den gruppe spejdere, der holdt vagt ved detentionen, klagede
>næste morgen over kollegerne i militærpolitiet.

Nå - man skulle ellers tro det var mandens pligt på eget initiativ at
afhjælpe
situationen.

>På et møde samme dag forklarede Annemette Hommel, at man var nødt til at
>bruge de metoder for at få informationer ud af fangerne, fortalte fem
>spejdere samstemmende i retten i dag.

Ja - det er jo også i deres interesse at sværte Hommel til, idet de jo så
ikke
kan anklages for noget. Alle er gået i panik over ingenting og har travlt
med
at sikre deres egen røv ved at lade enhver skyld over på Hommel, som
man så kan ofre ved en stor ceremoni - ikke fordi der overhovedet er sket
noget;
men fordi man kan demonstrere at det der ikke er sket vil man skride hårdt
ind over for - og det er under ingen omstændigheder ens egen skyld.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 09:12

Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> Ja - det er jo også i deres interesse at sværte Hommel til, idet de
> jo så ikke
> kan anklages for noget. Alle er gået i panik over ingenting

Hvad vil du sige, hvis Hommel dømmes? Justitsmord? Hvor ved du fra, det
var ingenting?

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 19:43

On Fri, 27 May 2005 10:11:46 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Hvad vil du sige, hvis Hommel dømmes? Justitsmord? Hvor ved du fra, det
>var ingenting?

Vel af samme grund som du mener at det svarer til fangemishandling i
USA-fængsler......

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 19:58

Alucard wrote:

> Vel af samme grund som du mener at det svarer til fangemishandling i
> USA-fængsler......

Du mener altså, at Carl har set videoer detaljeret beskrive de forløb,
Annemette står anklaget for? Er det noget Carl har oplyst dig eller
noget, du bare går ud fra?

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 21:15

On Fri, 27 May 2005 20:58:29 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Du mener altså, at Carl har set videoer detaljeret beskrive de forløb,
>Annemette står anklaget for? Er det noget Carl har oplyst dig eller
>noget, du bare går ud fra?

Hvem er Carl...?

Det er altså DIG, der sammenligner "Hommel"-sagen med mishandling i
fængsler, uden at du aner en skid om det.....

Jeg har ikke engang udtalt mig om min egen mening om skyld/uskyld i
sagen, fordi jeg erkender at jeg ikke kender fakta.....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-05 21:59

Alucard wrote:

> Hvem er Carl...?

Carl Alex Friis Nielsen.

> Det er altså DIG, der sammenligner "Hommel"-sagen med mishandling i
> fængsler, uden at du aner en skid om det.....

Som sagt jeg ved en del om sagen. Og du kommer altså ikke så langt med
vedblivende at insinuere, jeg sætter lighedstegn med f.eks. de
siddestillinger, der indtages i videoen og de siddestillinger, Hommel
fandt på.

Jeg demonstrer hvad f.eks. stærkt belastende siddestillinger kan have af
betydning. Det kan f.eks. belaste blodcirkulationen, så man dør af det.
Derudover er jeg inde på, hvad kulde kan have af påvirkning, og så
forholder jeg mig til, at en fange fik så hårdhændet en behandling, at
han besvimede.

Der er jo folk, der sidder af griner af det.

> Jeg har ikke engang udtalt mig om min egen mening om skyld/uskyld i
> sagen, fordi jeg erkender at jeg ikke kender fakta.....

Det princip burde du udstrække til at gælde andre end den pågældende
sag. Det er et udmærket princip.

Fra : Alucard

Dato : 27-05-05 22:25

On Fri, 27 May 2005 22:58:31 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Som sagt jeg ved en del om sagen.

Hvorfra ??? Aviser ???

>Jeg demonstrer hvad f.eks. stærkt belastende siddestillinger kan have af
>betydning. Det kan f.eks. belaste blodcirkulationen, så man dør af det.

Det tvivler jeg nu på..... Medmindre man er bundet fast, så slår
kroppen selv fra før det er for sent....

>Det princip burde du udstrække til at gælde andre end den pågældende
>sag.

Det mener jeg også at jeg gør....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-05-05 09:21

> Hvorfra ??? Aviser ???

> Det tvivler jeg nu på..... Medmindre man er bundet fast, så slår
> kroppen selv fra før det er for sent....

Nu udtaler du dig helt klart om noget du ikke ved noget om og som er i strid
med fakta.

Der findes rent faktisk folk som er døde af at sidde i et ganske almindeligt
flysæde. Her slog kroppen godt nok fra, men det var HELT fra

Derudover mindes jeg også for et par år siden, i forbindelse med et
traffikuheld i Tyskland, her kom lægen dagen efter oprerationerne hen og
fortalte at de havde fundet en cykel i min bil som antydede et ret højt
aktivitetsniveau, og da jeg så fortalte ham at jeg så vidt det var muligt
forsøgte at cykle mindstr500 Km om ugen, så blev jeg straks sat på noget
medicin, som skulle forhindre en blodprop. Altså tyske læger mener at bare
en sænkning af aktivitetsniveau kan være farligt. Flyselskaberne har også
erkendt at man kan få blodpropper af at sidde i trange sæder i lang tid.
(derfor er der ogsåregler for minimumsplads på intercontinentale flyruter.
LAD nu være med at sige at jeg argumentere for at fangerne skal have bløde
"Chefstole" og lignende. Det jeg siger er at hvis blot alm flysæder kan være
farlige, så køber jeg argumentet om at siddestillinger der bevidst gøres så
belastende som muligt også kan være farligt

Peter

Fra : Alucard

Dato : 28-05-05 15:48

On Sat, 28 May 2005 10:20:39 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>Nu udtaler du dig helt klart om noget du ikke ved noget om og som er i strid
>med fakta.

Det er også derfor jeg skriver "tvivler", hvilket underforstået
betyder at jeg ikke tror det, dog uden at vide det....

>Der findes rent faktisk folk som er døde af at sidde i et ganske almindeligt
>flysæde. Her slog kroppen godt nok fra, men det var HELT fra

Der er også nogen der er døde i en dejlig blød seng...

> [...]
>medicin, som skulle forhindre en blodprop. Altså tyske læger mener at bare
>en sænkning af aktivitetsniveau kan være farligt.

Forklar lige hvilken relevans det har med "belastende
siddestillinger".....

> [...]
>"Chefstole" og lignende. Det jeg siger er at hvis blot alm flysæder kan være

De er ikke mere farlige end livet i almindelighed....

Livet ER farligt.... Man dør sku af det....

(Historien minder mig om den med en der brændte sig på en kop varm
kaffe, og fik erstatning fordi der ikke var en advarsel om at det
kunne være farligt)....

>så køber jeg argumentet om at siddestillinger der bevidst gøres så
>belastende som muligt også kan være farligt

Du kan også slå en meget nervøs mand med dårligt hjerte ihjel ved
pludselig at råbe "BØH".... Derfor er det ikke generelt livsfarligt at
gå rundt og råbe "Bøh"....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-05-05 09:03

Alucard wrote: