Nyt hus :) (Hegn)
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-05-05 16:44

Hej

Nu lader det til at vi snart skal flytte. Fra et lille rækkehus med 60
kvm have til et dejligt stort hus med 2200 kvm have. Er det ikke
dejligt?

Men denne have skal jo hegnes ind af hensyn til Siri. Og det er altså
meget at skulle hegne ind. Faktisk har jeg løst målt det til 300 meter
hegn. Det bliver jo dyrt, så man vil jo gerne gøre det billigst
muligt, når man nu køber hus.

Så hvor køber man hegn i de mængder og hvad vil I foreslå at gøre?

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Ragna

Dato : 26-05-05 20:29

Hej Trine!
Til lykke med flytningen og den store grund.
Vi har selv ca. 2000 m2, som er hegnet ind, så både hund og kat bliver i
haven (nå, ja, hvis sandheden skal frem, så har katten fundet ud af at entre
op i hækken og ud på de omgivende marker).
Hvis der er hæk om haven, er den billigste og nemmeste løsning nok at klippe
hækken godt ind og derefter sætte hønsetråd fast godt ind i hækken ( husk at
lade hønsetråden gå lidt ned i jorden). Jeg tror, vi brugte en højde på 1,5
m.
Når hækken gror til, kan man ikke se tråden længere.
På den måde har vi kunnet holde både vores rottweiler, vores to schæfere og
nu vores collie inde i haven, og ikke en eneste har prøvet på at forcere
hegnet.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 20:59

> Hej
>
> Nu lader det til at vi snart skal flytte. Fra et lille rækkehus med 60
> kvm have til et dejligt stort hus med 2200 kvm have. Er det ikke
> dejligt?

Helt sikkert ! Hjertelig tillykke med huset.

> [...]
> meget at skulle hegne ind. Faktisk har jeg løst målt det til 300 meter
> hegn. Det bliver jo dyrt, så man vil jo gerne gøre det billigst

Ja, det er hundedyrt. Vi har selv indhegnet 4-500 meter rundt her. Vores søn
har desværre lært Assi, hvordan man elegant hopper hen over hegnet, der kun
er 90 cm. højt, så i skal nok have det lidt højere, hvis Siri skulle finde
på samme stunt.

Vi købte hegnet i Harald Nyborg. Det meste er ganske alm. havehegn. De
sidste 100 meter er dog fårehegn, da det var lidt billigere, og det fås i 50
meters ruller, i stedet for det sølle ruller på 25 meter, der altså ikke
batter ret langt, når grunden er stor.

Hvis i kommer til at mangle en havelåge, er det nok billigere og bygge selv.
I hvert fald i vores tilfælde, hvor vi skulle bruge en 4 meter bred låge.
Den har kostet ca. 400 kr. i træ, og ser faktisk ganske nydelig ud.

Hvis du ikke får svar her i gruppen ang. hvor du kan købe hegn billigt, så
prøv evt. i hestegruppen. Heste / landfolket plejer at kende de rigtige
steder, hvor man kan handle billigt, og også bedre hegn + pæle.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-05 09:13

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> writes:

> [...]
> er 90 cm. højt, så i skal nok have det lidt højere, hvis Siri skulle finde

Heldigvis er Siri jo en lettere gumpetung newf, som er knap så adræt
som Assi. Men vi diskuterer også lidt om det skal være 90 cm eller 120
cm.

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 27-05-05 10:06

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Heldigvis er Siri jo en lettere gumpetung newf, som er knap så adræt

Så kan den bare læne sig op af hegnet

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : qfha

Dato : 27-05-05 16:54

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 27-05-05 09:13 dette indlæg :

> [...]
> Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
> Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting

------------

Min erfaring siger 120 cm pga hundens størrelse. Jeg har een som kom til
at stå op ad det, fik albuerne over og lod vægten om resten. Det skulle
hun kun prøve en gang. Hun har ikke siden kunnet holdes inde på 90 cm.
Vi har et andet område på 120 cm her er der ingen problemer.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anette

Dato : 27-05-05 00:19

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Så hvor køber man hegn i de mængder og hvad vil I foreslå at gøre?

Hej Trine
Til lykke med huset, det bliver sikkert fantastisk at få så meget plads både
ude og inde.
Vi er pt. i fuld gang med at hegne have ind - for 2. gang.

I første omgang valgte vi almindeligt hønsehegn 90cm, sat med metalstænger.
Det var rigeligt til at vores gamle hunde blev i haven - men vi fik så ny
hund,Philana og det lille fæ fandt lynhurtigt ud af at hun kunne hoppe op på
hegnet og tynge det ned, så hun komme komme ud ( og jagte kattene)
Da hun blev lidt større (10 mdr) fandt hun ud af at det var den stensikre
måde at få vores udelte opmærksomhed på, når hun hoppede over hegnet, rundt
om huset og ud på vejen.
Løb vi efter hende,eller forsøgte at få hendes opmærksomhed på anden vis
stod hun bare og hoppede frem og tilbage midt på vejen med et " du kan ikke
fange mig" udtryk i hele hovedet. Vejen er ikke særlig trafikkeret, men der
er da blevet stoppet et par lastbiler af hysteriske hundeforældre

Vi afsøgte diverse butikkers hjemmesider - og fandt frem til at Harald
Nyborg er billigst med 120cm vildthegn og imprægnerede træstolper er
billigst hos Jem&fix. ( 3800m2 have med skrænter og skråninger kræver meget
hegn og et godt pælebor)
Foreløbig ser det ikke ud til at Philana kan finde ud af at kommer
over/under det nye hegn.- men hun ville godt nok gerne.

/ Anette
www.faarborg.dk/philana

Fra : Sanne

Dato : 27-05-05 07:39

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> over/under det nye hegn.- men hun ville godt nok gerne.
>
> / Anette
> www.faarborg.dk/philana

Hej Anette.

Kunne ikke lige finde en mailadresse på din hjemmeside, jeg kunne skrive til
dig igennem, så derfor gør jeg det her.
Neeej, hvor jeg nød, at se Philanas hjemmeside.
Sikke da en charmetrold og hun ser ud til at hygge sig gevaldigt.
Jeg kikkede selv efter PON, da jeg skulle have hund, men endte dog med
Tibetansk Terrier.
To racer jeg tror, har en del til fælles udfra billederne at vurderer :c)

Giv hende ( jeg går ud fra det er en hende ) lige et klem herfra.
God weekend
Sanne

www.tibetanskterrier.dk

Fra : Anette

Dato : 28-05-05 17:03

Hej Sanne
U wrote:
> Kunne ikke lige finde en mailadresse på din hjemmeside, jeg kunne
> skrive til dig igennem, så derfor gør jeg det her.

Ooopps det har jeg da glemt at få på - nå det må med ved næste opdatering

Indtil da: philana snabelA faarborg.dk

> Neeej, hvor jeg nød, at se Philanas hjemmeside.
> Sikke da en charmetrold og hun ser ud til at hygge sig gevaldigt.

Dehligt at du kiggede forbi. Jo hun er en charmetrold, en bølle, en
tyveknægt og og og

> Jeg kikkede selv efter PON, da jeg skulle have hund, men endte dog med
> Tibetansk Terrier.
> To racer jeg tror, har en del til fælles udfra billederne at vurderer
> :c)

Det har du sikkert ret i. Jeg har læst om den tibetanske terrier, men kender
dem ikke som sådan.
Men nuser ser de ud.

> Giv hende ( jeg går ud fra det er en hende ) lige et klem herfra.

Det er en "tøse", ja og vi sender klem og et vuf tilbage dig og dine
husterrorister

God weekend

/ Anette
www.faarborg.dk/philana

Fra : x Vuf x

Dato : 27-05-05 11:26

On Thu, 26 May 2005 17:43:38 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

>Nu lader det til at vi snart skal flytte. Fra et lille
>rækkehus med 60m² have til et dejligt stort hus med
>2200m² have. Er det ikke dejligt?

Tillykke til jer og hunden.

> [...]
>jo gerne gøre det billigst muligt, når man nu køber hus.
>Så hvor køber man hegn i de mængder og hvad vil I foreslå at gøre?

Nu ved jeg jo ikke, hvilken str. hund I har, men jeg købte billige
granrafter på 2.50m og kyllingetråd på 1.80m. Så er der 50cm at slå i
jorden og mindst 30cm tråd at grave ned. Dette hegn har kun 1 Papillon
kunnet forcere; hun klatrede over!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
Nu kun 2 drenge tilbage!

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-05-05 14:44

> [...]
> Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
> Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Harald Nyborg har et hegn til jeg tror det er ca Kr 250,- for 50 meter.
Jeg kan ikke huske om det er ca 80 cm højt. Men hvis det er lidt uden for,
så sæt da bare hvad der svarer til et elhegn, og så lærer hende, dertil og
ikke længere. Så koster tråd kun små Kr 400,- for 5 * 5 Kg, så dertil
kommer så rafter og isolatorer, og evt elhegnet, hvis du vil have, så du kan
sætte strøm på, hvilket jo ikke er en nødvendighed. Mon så ikke du kan gøre
det for små Kr 2000,- incl elhegnet, som nok koster lige omkring en tusse
for et almindeligt, og ca 1500 for et fårehegn. Vildthegnet får vist i
højder, op i nærheden af 2 meter, men så er de en lille slat dyrere. Men
læg mærke til, at det er 50 meters ruller, så de rækker rimeligt langt.

M.V.H.....Benny..