Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb i udlandet
Fra : 7c

Dato : 26-05-05 15:57

Jeg overvejer at købe det nye Canon 350D med en god linse, 1 gigabite kort
og det der nu skal til. Men jeg mener at priserne i Danmark i lige i
overkanten. Så jeg ville høre om det er billigere at købe det i udlandet
over nettet og hvis ja, så hvor?

Vh.
Søren C.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-05 16:14

In article <4295e3b3$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, 7c wrote:
> [...]
> og det der nu skal til. Men jeg mener at priserne i Danmark i lige i
> overkanten. Så jeg ville høre om det er billigere at købe det i udlandet

128MByte er ikke ret meget :)
Vi er flere der har handlet hos technikdirekt.de - De tager plastickort.
AC-foto.de er også OK, men her skal du overføre penge forud.

Fra : Dennis Kruse

Dato : 26-05-05 16:49

Povl H. Pedersen wrote:

> 128MByte er ikke ret meget :)
> Vi er flere der har handlet hos technikdirekt.de - De tager plastickort.
> AC-foto.de er også OK, men her skal du overføre penge forud.

En linse er heller ikke ret meget. Køb nogle stykker og et rør at sætte
dem i. Så kan du lave dit eget lille Objektiv ;)

--
Med Venlig Hilsen
Dennis Kruse

Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-05-05 17:09

"Dennis Kruse" <dghk03FjerN@ist.auc.dk> wrote in message

> En linse er heller ikke ret meget. Køb nogle stykker og et rør at sætte
> dem i. Så kan du lave dit eget lille Objektiv ;)

Eller køb rigtig mange af dem, hæld vand ved, og kog dig en gang linsesuppe.
Helt ærligt.......

Peter

Fra : Dennis Kruse

Dato : 26-05-05 17:28

Peter Sindrup wrote:

> Eller køb rigtig mange af dem, hæld vand ved, og kog dig en gang
> linsesuppe.
> Helt ærligt.......
>
> Peter

Det var et forsøg på at fortælle det hedder et objektiv på dansk.
Forsøgte at fortsætte den muntre tone.

Btw. Hvor har du bite=byte fra?

--
Med Venlig Hilsen
Dennis Kruse

Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-05-05 18:36

> Det var et forsøg på at fortælle det hedder et objektiv på dansk. Forsøgte
> at fortsætte den muntre tone.

I know.
Jeg syntes blot, at hvis man syntes at man skal kommenterer en "fortalelse"
så skylder man også *samtidig* at svare på det der egentligt blev spurgt
om -
ellers kommer det meget nemt til at virke bedrevidene

> Btw. Hvor har du bite=byte fra?

Den der skrev indlægget havde skrevet gigabite, og ikke gigabyte, og det
blev "oversat" til bit, så et 1gigabit(e) kort blev til et 128Megabyte kort.
(8 bits pr. byte)

Peter

Fra : Dennis Kruse

Dato : 26-05-05 19:28

Peter Sindrup wrote:

> [...]
> om -
> ellers kommer det meget nemt til at virke bedrevidene

Det er jo ikke nogen fortalelse hvis ikke man ved bedre. Jeg mener at at
man bør kalde en spade for en spade og en skovl....
Vil gerne selv rettes hvis jeg laver/siger noget der er forkert. Selvom
det ikke altid er sjovt at blive kritiseret.

Mener ikke jeg skylder at svare på noget. Jeg gav et venligt praj, og
mente ikke jeg var kvalifiseret til at svare på det egentlige spørgsmål.
Desuden mener jeg at spørgsmålet er OT i denne gruppe. Men det er en
helt anden diskussion, der aldrig bliver enighed om i denne gruppe,
hvorfor jeg ikke futtede ham.

--
Med Venlig Hilsen
Dennis Kruse

Fra : Jesper

Dato : 26-05-05 16:46

> 128MByte er ikke ret meget :)

næh.... men hvad har det med sagen at gøre?

Fra : Jan Strægaard

Dato : 26-05-05 17:18

Jesper wrote:

> næh.... men hvad har det med sagen at gøre?

Det skal nok opfattes som et velment råd til at overveje størrelsen en
gang til.

Mvh Jan Strægaard
--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-05 17:20

In article <tamle.4809$I7.2042@news.get2net.dk>, Jesper wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> kort

> næh.... men hvad har det med sagen at gøre?

8 bit = 1 byte.

Fra : Jesper

Dato : 27-05-05 02:08

> 8 bit = 1 byte.

Nåh ja - hvis man absolut *vil* se det på den måde.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-05-05 17:07

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> 128MByte er ikke ret meget :)

Hvor får du de 128Mbytes fra?
Er det fordi du forsøger at "oversætte" 1gigabite til gigabytes (8 bit = 1
byte)?
Hvis ja, skulle der have stået gigabit og ikke gigabite ~
gigabite=gigabyte(s)

Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 26-05-05 17:52

> [...]
1
> byte)?
> Hvis ja, skulle der have stået gigabit og ikke gigabite ~

Så må et (1) gigabite gøre hulens ondt ;)

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 26-05-05 17:59

> [...]
> og det der nu skal til. Men jeg mener at priserne i Danmark i lige i
> overkanten. Så jeg ville høre om det er billigere at købe det i udlandet

Jeg har selv købt et EOS 350D hos www.technikdirekt.de - dog kun med EF-S
18-55, og det er der ikke så meget at spare på, heller ikke ved andre
butikker...

Men objektiver kan du spare meget på i det tyske!
Hvis du bare vil starte med ét objektiv så kan du f.eks. vælge EF-S 17-85
som er af en god kvalitet.

Brian

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 27-05-05 02:30

On Torsdag 26 maj 2005 18:58, Brian Lund wrote:
> Jeg har selv købt et EOS 350D hos www.technikdirekt.de - dog kun med EF-S
> 18-55, og det er der ikke så meget at spare på, heller ikke ved andre
> butikker...

Kommer der dansk moms på deres priser?

--
Jonas Kongslund

Fra : Brian Lund

Dato : 27-05-05 06:17

EF-S

> Kommer der dansk moms på deres priser?

Nej selvfølgelig ikke, det er indenfor EU!
Og priserne er inkl tysk moms, hvis du ikke skulle være så stiv i det
engelske eller tyske :)

Brian

Fra : ab©

Dato : 27-05-05 07:23

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej selvfølgelig ikke, det er indenfor EU!

Det er vel ikke nogen selvfølge - man må da efterhånden gå ud fra, at TD er
oppe på en omsætning med danskere, der snart giver risiko for dansk MOMS ?

ab

Fra : jesper outzen

Dato : 27-05-05 08:29

ab© wrote:
> [...]
> oppe på en omsætning med danskere, der snart giver risiko for dansk MOMS ?

Det er nemlig ikke nogen selvfølge . Hos f.eks. amazon i Uk skal man
betale dansk
moms og det er noget af en overakelse.
jesper

Fra : Brian Lund

Dato : 27-05-05 11:38

> Det er nemlig ikke nogen selvfølge . Hos f.eks. amazon i Uk skal man
> betale dansk
> moms og det er noget af en overakelse.
> jesper

Ja ok, men det er så pga. særregler, du tænker på køb af bøger som man
betaler 0% UK moms på?

Brian

Fra : Dennis Kruse

Dato : 27-05-05 12:01

Brian Lund wrote:

> Ja ok, men det er så pga. særregler, du tænker på køb af bøger som man
> betaler 0% UK moms på?
>

> Brian

Jeg tror faktisk han tænker på den her EU regel.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24817 Har ikke
lige gidet finde et link på Toldskat.dk (den side stinker)

--
Med Venlig Hilsen
Dennis Kruse

Fra : Brian Lund

Dato : 27-05-05 12:05

> Jeg tror faktisk han tænker på den her EU regel.
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24817 Har ikke
> lige gidet finde et link på Toldskat.dk (den side stinker)

Hmm, ja der skulle snart ikke være andre kunder end os her på gruppen der
handler hos dem, for at de kommer over det beløb...!

Brian

Fra : Søren B

Dato : 30-05-05 23:04

Den grænse har de vist overskredet for længe siden. Problemet er at det
danske Told & Skat ikke har mange sanktionsmuligheder hvis ikke butikken
frivilligt opkræver den danske moms.

/Søren

Fra : Jakob

Dato : 26-05-05 16:04

In article <4295e3b3$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
speax@speax.dk says...

> overkanten. Så jeg ville høre om det er billigere at købe det i udlandet
> over nettet og hvis ja, så hvor?

Kig i tyskland og brug www.guenstiger.de eller www.idelo.de til at lede
med.

--