Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede rækkefølge
Fra : Per Nielsen

Dato : 26-05-05 15:33

Hej
Vi er tre par der lige er hjem kommet fra California og har selvfølge taget
en masse digitale billeder dem vil vi gerne havde lagt sammen på en cd så de
kommer i den rigtige rækkefølge har gjort det engang før men kan ikke huske
det, er der kan hjælpe.

--
MVH
Per Nielsen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 26-05-05 20:35

"Per Nielsen" skrev
> Vi er tre par der lige er hjem kommet fra California og har selvfølge taget
> en masse digitale billeder dem vil vi gerne havde lagt sammen på en cd så de
> kommer i den rigtige rækkefølge

Hvis du med rigtig rækkefølge mener kronologisk rækkefølge,
så er her et forslag:

En måde er at omdøbe billederne til at have navne
YYYYMMDD_HHMMSS
som står for år - måned - dag - time - minut - sekund

Brug et program som kan omdøbe billederne
udfra den såkaldte EXIF information som findes i de digitale billeder.

Her er et freeware windows program:
Siren
http://rplr.free.fr/scarabee/en/download.html

(mere info - se
http://www.scarabee-software.net/)

Brug den kryptiske streng
%Xdo.jpg
i Expression feltet
og billederne renames f.eks.
fra
IMG_2841.JPG
til
20050424_171935.jpg

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-05-05 20:58

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> wrote in message
> Her er et freeware windows program:
> Siren
> http://rplr.free.fr/scarabee/en/download.html
>
> (mere info - se
> http://www.scarabee-software.net/)
>
> Brug den kryptiske streng
> %Xdo.jpg
> i Expression feltet
> og billederne renames f.eks.
> fra
> IMG_2841.JPG
> til
> 20050424_171935.jpg

Fantastisk lille program - tak for det!

Peter

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-05-05 13:16

Hej Thorkil
Tak for forslaget ,jeg har hentet programmet Sirenen men jeg kan ikke helt
finde udad og bruge det, har fundet ud af at markere billederne men den
streng du kalder %Xdo.jpg kan jeg ikke finde kun en der hedder %Xdo så
bliver billederne ikke til at se.
Kunne jeg få dig til at "skære " det ud i pap?
MVH
Per Nielsen
per_n@stofanet.dk

Fra : Peter Sindrup

Dato : 27-05-05 15:18

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> bliver billederne ikke til at se.
> Kunne jeg få dig til at "skære " det ud i pap?

Hej Per,

Du taster (klipper/klistre) simpelthen bare strengen %Xdo.jpg ind i
"Expression" feltet øverst i skærmbilledet-> markerer de billeder du vil
have omdøbt -> og trykker på den lille pil i øverste venstre hjørne, og
vupti - alle dine billeder er omdøbt!

Peter

Fra : Poul Erik

Dato : 27-05-05 17:04

On Fri, 27 May 2005 14:15:51 +0200, "Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>bliver billederne ikke til at se.
>Kunne jeg få dig til at "skære " det ud i pap?

Jamen, så kan du prøve "A.F.5 Rename your files 1.1", som kan hentes
på:
http://www.fauland.com/af5.htm

Det kan det du søger.

Poul Erik