kan steam lægge nettet ned?
Fra : Kim2000

Dato : 26-05-05 10:58

Vi har fire computere (alle windosxp) tilsluttet en asdl linie 512/512,
problemet er at ligeså snart de to drenge tænder deres computer, så
lægges linien ned helt konsekvent.

Jeg har selv kontrolleret om de har E-mule, Bearshare eller noget andet
lort liggende, det eneste jeg kan se er steam, men det burde vel kun
påvirke linie, når de spiller?

Jeg har kørt både virusskanner og spyware tjek uden det hjalp.

mvh
Kim

Fra : Grunt

Dato : 26-05-05 12:25

On Thu, 26 May 2005 11:58:04 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> [...]
>påvirke linie, når de spiller?
>
>Jeg har kørt både virusskanner og spyware tjek uden det hjalp.

Har du prøvet at fjerne steam eller undlade at den starter når windosxp starter
?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-05-05 12:57

Kim2000 wrote:
> [...]
>
> Jeg har selv kontrolleret om de har E-mule, Bearshare eller noget
> andet lort liggende, det eneste jeg kan se er steam, men det burde

Steam har en mani med at precache nye spil, og så bruger den faktisk alt
tilgængelig båndbredde.

Den har en indbygget netværksmonitor, hvor det fremgår om den er ved at
hente et eller andet. Der findes også et program der hedder netlimiter, der
kan man udover at se hvilket program der bruger hvor meget båndbredde , også
begrænse denne.

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 13:02

> Jeg har selv kontrolleret om de har E-mule, Bearshare eller noget andet
> lort liggende, det eneste jeg kan se er steam, men det burde vel kun
> påvirke linie, når de spiller?

Nå de spiller vil det ikke påvirke linjen særlig meget.......upload/download
vil typisk ligge på 5-10 Kb/sek for begge maskiner.....

Men du skal jo regne med at Der hentes opdateringer jævnligt. Og de kan være
ganske omfattende. Min steam-installation fylder pt. 4,6 Gb og en pæn del af
denne data er hentet over nettet.

Men når opdateringerne er overstået burde linien ikke være belastet særlig
hårdt.

Prøv at lade maskinerne starte op uden steam....så kan du jo se om den
skulle være synderen....

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 26-05-05 13:46

Kim2000 wrote:

> Vi har fire computere (alle windosxp) tilsluttet en asdl linie 512/512,
> problemet er at ligeså snart de to drenge tænder deres computer, så
> lægges linien ned helt konsekvent.

Vi har tre maskiner der kører Steam ligeledes på en 512/512
Fungerer fint

> Jeg har selv kontrolleret om de har E-mule, Bearshare eller noget andet
> lort liggende, det eneste jeg kan se er steam, men det burde vel kun
> påvirke linie, når de spiller?

Njahh jævnlige updates tager en del
Undlad at lade Steam starte sammen med OS?

Jeg ved ikke hvor meget båndbredde Steam bruger når man logger på og
der tjekkes for updates

Gå ind i settings -> internet
Der kan du sætte hvor meget båndbredde Steam bruger/har til rådighed
(hvis jeg har forstået det rigtigt)

HDH

Fra : Kim2000

Dato : 27-05-05 23:05

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun påvirke linie, når de spiller?
>
> Jeg har kørt både virusskanner og spyware tjek uden det hjalp.

Tak for svarene, vi har fået isoleret det til at være een bestemt
computer, når den koblede på røg forbindelsen.

Vi ændrede på download, kun for at opdage knægten to minutter
efterskruede op igen.

Vi fjernede så steam, fortalte ham at det lagde nettet ned og derfor
kunne han ikke have det installeret.

Da jeg så kom hjem havde knægten installeret det igen og fortalte mig i
med store bogstaver at "jeg fandme ikke skulle bestemme...." (det er min
bofælles knægt), og så er det jo så enkelt. Internettet er fjernet til
hans værelse, nettet virker nu igen og knægten sidder og synes verden
består af dumme dinosauruser af voksne, der ikke fatter livets sande
værdier.... Livet er uretfærdigt

mvh
Kim