Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket program til at rette skæve billede~
Fra : Peter

Dato : 26-05-05 10:55

Jeg har prøvet at bruge Picasa2 til at rette et billede med skæv horisont.
Af en eller anden årsag bliver billederne forkerte i farverne når jeg gemmer
dem tilbage efter en rettelse.

Hvilke andre programmer findes der til at rette op på et skævt billede (jeg
har ikke råd til Photoshop el. lign dyre programmer, så helst noget gratis
eller billigt)

tak

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-05-05 11:01

"Peter" <pollansa@hotmail.com> wrote in message
> [...]
(jeg
> har ikke råd til Photoshop el. lign dyre programmer, så helst noget gratis

The "gimp" et fint gratis program med rigtig mange funktioner, det er Linux
udgaven Photoshop men det fåes også til windows nu.

Mvh
Simon

Fra : Claus Bjerre

Dato : 26-05-05 19:47

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> The "gimp" et fint gratis program med rigtig mange funktioner, det er
> Linux
> udgaven Photoshop men det fåes også til windows nu.

http://www.gimp.org/

Claus Bjerre

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-05-05 12:48

Peter wrote:
> Jeg har prøvet at bruge Picasa2 til at rette et billede med skæv horisont.
> Af en eller anden årsag bliver billederne forkerte i farverne når jeg gemmer
> dem tilbage efter en rettelse.

Har DESVÆRRE oplevet det samme. Dynamikken forsvinder simpelthen i
billederne, når man har gemt dem ;-( Troede ellers Picasa var svaret på
alle mine bønner, men det var det ikke, øvøv.

Eller er Photoshop et fint program, som kan en masse men koster en formue.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Henning

Dato : 26-05-05 22:44

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle mine bønner, men det var det ikke, øvøv.
>
> Eller er Photoshop et fint program, som kan en masse men koster en formue.

Det er rigtigt at Photoshop er dyrt, men der findes et billigt alternativ
som heder Photosho Elements 3 (5-600 kr.)

Det kan hentes i en prøveversion her:
http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=40

mvh Henning

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-05-05 18:38

Peter wrote:
> [...]
> har ikke råd til Photoshop el. lign dyre programmer, så helst noget gratis

-paintshop pro, fra JASC, der nu er købt af Corel.

Koster lidt (ca 1.000kr), men kan RIGTIGT meget. opretning af geometri,
farve, kontrast, skarphed etc. Jeg klarer mig fint uden de dyre programmer.

http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel3/Products/Display&pfid=1047024307383&pid=1047023911984

Bo //

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-05 20:15

In article <42960969$0$15149$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Bo Bjerre wrote:

> [...]
> farve, kontrast, skarphed etc. Jeg klarer mig fint uden de dyre programmer.

1000 kr, det er næsten lige så meget som Photoshop. Photoshop i en ældre
OEM version koster ca. 50 euro på eBay, og en opgradering med en opgraderigns-
rabat koster (hvis man opgiver amerikansk adresse online) ca. 740 kr oveni.
Og så skal man selv huske at fortælle T&S at man vil betale moms af de
740 kr.