Hit med tequilaen
Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-05 09:55

Forleden dag greb jeg nærmest tilfældigt "Onkel Danny fortæller -
greatest hits" fra reolen og har nu i nogle dage fornøjet mig med Dan
Turells eventyrlig ekvilibrisme.

Og så kom jeg i tanke om, at jeg for en elleve-tolv års tid siden så
en video med forskellige stand-up-komikere. Jeg kan sandt at sige ikke
huske andet fra den end at Dan havde et segment, som var... som var
Dan. Han døde meget kort efter optagelserne, formoder jeg, men som jeg
husker det, havde segmentet den utrolige energi, som han kunne levere.

Det segment vil jeg enormt gerne se igen. Alternativt en anden
videooptagelse af Dan og en mikrofon. Er der nogen, der kan give et
bud på, hvor jeg måske kan skaffe noget sådant?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-05 09:59

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Det segment vil jeg enormt gerne se igen. Alternativt en anden
> videooptagelse af Dan og en mikrofon. Er der nogen, der kan give et
> bud på, hvor jeg måske kan skaffe noget sådant?

Nå ja: Jeg mente lige da jeg skrev indlægget, at båndet hed "Hit med
Tequilaen", men det har det ikke gjort, for "Hit med sangen" dukkede
jo først op langt senere. Titlen kørte på Casper C.s succes med "Husk
lige Tandbørsten", så måske har det heddet "Husk lige tequilaen" eller
noget i den henretning.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-05-05 10:10

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> jo først op langt senere. Titlen kørte på Casper C.s succes med "Husk
> lige Tandbørsten", så måske har det heddet "Husk lige tequilaen" eller

Men Dan Turèll døde jo før "Husk lige tandbørsten"?

--
Mvh. Peter
http://filmsvar.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-05 10:47

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Men Dan Turèll døde jo før "Husk lige tandbørsten"?

Ja, sandelig. Tandbørsten var i 1995, Dan døde i 1993. Så må
optagelserne have ligget i nogle år.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Thomas

Dato : 26-05-05 10:16

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo først op langt senere. Titlen kørte på Casper C.s succes med "Husk
> lige Tandbørsten", så måske har det heddet "Husk lige tequilaen" eller

Båndet hedder "Husk lige Video'en". Og det er rigtigt at Casper C, og
Dan Turell er derpå... Derudover er Lars Hjorthøj, Povl Carstensen,
og et par andre også med derpå...

Jeg fandt den i en 'rodekasse' i Kvickly for et par år siden... Men om den
er til at finde nogen steder nu, har jeg ingen anelse om...

mvh. Thomas