DHCP??????
Fra : Martin

Dato : 25-05-05 21:56

Jeg har prøvet at rode lidt med at forwarde nogle porte fra min zyxel
650 router til mit apple airport trådløse netværk. I en vejledning står
der, at man skal konfigurere sin IPv4 til "bruger DHCP med manuel adresse"
Hvad er DHCP

I vejledningen står der at man skal sætte sit ip til 10.0.1.201, da
airporten bruger 10.0.1.200

Jeg er helt blank og ved ikke hvad det betyder, men når jeg sætter den
til 10.0.1.201 fungerer mit internet ikke længere

Skal for en god ordens skyld oplyse at der er 2 bærbare computere koblet
til det trådløse netværk

Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-05-05 22:17

Martin <none@mac.com> wrote:

>Jeg har prøvet at rode lidt med at forwarde nogle porte fra min zyxel
>650 router til mit apple airport trådløse netværk. I en vejledning står
>der, at man skal konfigurere sin IPv4 til "bruger DHCP med manuel adresse"

Hvad er det helt præcis du vil opnå ved at forwarde porte ??

Den slags gør man i reglen hvis man har en server på lokalnettet som man
ønsker at tilgå fra internettet - Hvilken server er det ? Og hvilken
maskine befinder den sig på ??

>Hvad er DHCP

DHCP er den funktion der (bl.a.) uddeler ip-adresser...

> [...]

>Jeg er helt blank og ved ikke hvad det betyder, men når jeg sætter den
>til 10.0.1.201 fungerer mit internet ikke længere

Du er sparsom med oplysninger - Men giver du en maskine fast ip-adresse
skal du huske samtidig at definere 'Standard gateway' og DNS-servere.
Formentlig skal de bare pege på routerens ip-adresse.

Vil du have mere hjælp må du komme med oplysninger. F.eks udskrift fra
IPCONFIG /ALL fra een af computeren.

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-05-05 07:31

Michael Rasmussen skrev:

> Du er sparsom med oplysninger - Men giver du en maskine fast
> ip-adresse skal du huske samtidig at definere 'Standard gateway' og

Ofte kan også uddele faste IP-adresser vha. DHCP-servere.