Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HD til TV??
Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 25-05-05 19:51

Hej NG.

Jeg er på udkig efter et lager til feriebillederne og kunne godt tænke mig
en slags HD med udtag til TV, enten som S-VHS eller "det lille gule video
jack stik" eller noget. Det ville jo være smart at kunne tage billederne
med
hjem til mormor og de andre uden at skulle have dem på papir .
Er der nogen af jer som kender til sådan en lager enhed?

MVH. Thorbjørn

Fra : Kenneth K.

Dato : 25-05-05 20:35

On Wed, 25 May 2005 20:51:12 +0200, Thorbjørn Spurre Jensen
<spurre@image.dk> wrote:

> [...]
> hjem til mormor og de andre uden at skulle have dem på papir .
> Er der nogen af jer som kender til sådan en lager enhed?

Jeg så en dims fra Sandisk i det nye Merlin-katalog som kan noget
lignende. Det er ikke en harddisk men ligger du dine billeder på et
CF-kort får du den funktionalitet du efterspørger.

http://sandisk.com/retail/spa.asp

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 25-05-05 21:06

> [...]
> lignende. Det er ikke en harddisk men ligger du dine billeder på et
> CF-kort får du den funktionalitet du efterspørger.

Ja men kortet skal jo være i kameret
Ja jeg har også set den. men jeg vil gerne have en med plads på. 20 eller 40
GB eller såfan noget.Så man kan tømme kortet på ferien også.

Fra : Kenneth K.

Dato : 25-05-05 21:54

On Wed, 25 May 2005 22:05:32 +0200, Thorbjørn Spurre Jensen
<spurre@image.dk> wrote:

> Ja men kortet skal jo være i kameret
> Ja jeg har også set den. men jeg vil gerne have en med plads på. 20
> eller 40
> GB eller såfan noget.Så man kan tømme kortet på ferien også.

Du kunne jo købe et lille 128/256MB kort og smide billederne på det. Når
billederne kun er i PAL opløsning (720*576px) kan der være ret mange
billeder på 128MB (708 billeder hvis hvert fylder 185KB), meen det lyder
mere som om du søger en HD der kan det hele. :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 25-05-05 21:39

Thorbjørn Spurre Jensen wrote:
> [...]
> hjem til mormor og de andre uden at skulle have dem på papir .
> Er der nogen af jer som kender til sådan en lager enhed?

Hvad med kombinationen af en DVD-brænder og en DVD afspiller, som kan
vise JPG-filer direkte fra filsystemet på en DVD ? Brænderen kan så også
bruges til at alt muligt andet, f.eks. til backup af billedbasen. Og
DVD-afspilleren kan jo også bruges til sit egentlige formål

Det er i øvrigt min erfaring at fotos generelt ser lidt kedelige ud på
TV - sikkert pga. den begrænsede opløsning. Men ovenstående løsning kan
sagtens holdes under en tusse...

--
Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen

Fra : Frandsen

Dato : 26-05-05 08:39

"Thorbjørn Spurre Jensen" <spurre@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjem til mormor og de andre uden at skulle have dem på papir .
> Er der nogen af jer som kender til sådan en lager enhed?

Jeg har gået tænkt på noget af det samme. En elller anden form for
batteridrevet harddisk, som kan tømme mit CF-kort. Jeg går i øjeblikket og
overvejer følgende aparat, som kan en hel del mere end mit behov.
http://www.dpreview.com/reviews/epsonp2000/
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=114063

I øvrigt, så kan mit Nikon D70 vise billeder direkte på TV'et, og det ser
forfærdeligt ud, da TV'et ikke har en ret høj opløsning. Jeg går ud fra, at
det samme vil gælde for sådan en harddisk-fætter?!

Fra : zczc

Dato : 26-05-05 15:44

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det samme vil gælde for sådan en harddisk-fætter?!

Ja.