Sammensæt tesultat af formmail ?
Fra : Erik Isager

Dato : 31-05-01 21:29

Hej NG !

Det er nu lykkedes mig ved manges hjælp at få en formmail til at virke !!
Nu er der så et par småting jeg kunne ønske anderledes .
jeg har nogle "drop-dovn menuer" men henholds vis måned og år.
Kan jeg sætte resultatet sammen, så den der modtager indtastningerne i
formmailen, ser det som et samlet resultat. f eks.:
Maj 2001 ??

Erik Isager

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 31-05-01 23:46

On Thu, 31 May 2001 22:29:23 +0200, "Erik Isager" <e.i@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Kan jeg sætte resultatet sammen, så den der modtager indtastningerne i
> formmailen, ser det som et samlet resultat. f eks.:

Jeg ved ikke helt om det er dette du efterlyser, men...
Følgende vil konkatenere de to drop-downs i et skjult felt, hver gang eet af dem
ændres. Så kan du jo på mailen nøjes med at medtage samlefeltet.

<form name="testForm">

   <script>
   function DatoSamling() {
      var md = testForm.md.options(testForm.md.selectedIndex).text
      var aar = testForm.aar.options(testForm.aar.selectedIndex).text
      document.testForm.DatoValg.value = md + " " + aar
   }
   </script>

   <select size="1" name="md" onChange="DatoSamling()">
      <option>jan</option>
      <option>feb</option>
      <option>mar</option>
   </select>

   <select size="1" name="aar" onChange="DatoSamling()">
      <option>1999</option>
      <option>2000</option>
      <option>2001</option>
   </select>

   <input type="hidden" name="DatoValg">

</form>

Jesper Ørngreen admin@orngreen.dk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Always remember you are unique - just like everybody else

Fra : Erik Isager

Dato : 01-06-01 21:50

> [...]
af dem
> ændres. Så kan du jo på mailen nøjes med at medtage samlefeltet.

JO det tror jeg,, jeg vil forsøge det, men jeg vil gerne have lidt mere
hjælp !

---
> <form name="testForm">
---
Skal der i være 2 "<form name="testForm">"
eller er det bare for at markerer hvor script skal sættes ??

> [...]
> var aar = testForm.aar.options(testForm.aar.selectedIndex).text
> document.testForm.DatoValg.value = md + " " + aar

Jeg har brugt navne m1 og y1, hvormange steder i ovenstående skal de sættes
ind ??

> <select size="1" name="md" onChange="DatoSamling()">
> <option>jan</option>
> <option>feb</option>
> <option>mar</option>
> </select>
---
Mine ser sådan ud:
<select size="1" name="m1">
<option value="">Vælg</option>
<option value="Født Januar">Januar</option>
<option value="Født Februar">Februar</option>
<option value="Født Marts">Marts</option>
<option value="Født April">April</option>

øverste linje skal jo så se sådan ud:
<select size="1" name="m1" onChange="DatoSamling()">
--
> <input type="hidden" name="DatoValg">
>
> </form>

Hvad indikerer hvilke oplysninger der sendes til formmail modtageren ??

Erik Isager

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 01-06-01 22:27

On Fri, 1 Jun 2001 22:50:14 +0200, "Erik Isager" <e.i@get2net.dk> wrote:

[snip ... en masse spørgsmål]

Erik, smid lige en mail til mig, med siden attach'et
(eller en url, med sidste version af siden)

Så skal jeg lige løbe den igennem for dig.

Fra : Erik Isager

Dato : 01-06-01 22:56

> Erik, smid lige en mail til mig, med siden attach'et
> (eller en url, med sidste version af siden)
>
> Så skal jeg lige løbe den igennem for dig.

Det lyder da godt

den seneste er på :
http://hjem.get2net.dk/isager/indmeld3.htm

og den virker , den tjekker for ingen tomme felter, og den sender !
så det er det kosmetiske i den mail der bliver sendt !!

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 04-06-01 23:54

> [...]
> <option>mar</option>
> </select>
>
> <select size="1" name="aar" onChange="DatoSamling()">

Jo det var lige det jeg savnede ! og efter megen hovedbrud og mange forsøg
er det nu lykkedes at få det til at virke !!
Men nu har jeg ikke brug for at få sende "de originale" felter med, hvordan
undgås det ??? ("md", "aar")

Erik Isager

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 05-06-01 11:15

On Tue, 5 Jun 2001 00:53:55 +0200, "Erik Isager" <e.i@get2net.dk> wrote:

> Jo det var lige det jeg savnede ! og efter megen hovedbrud og mange forsøg
> er det nu lykkedes at få det til at virke !!

Glad for at det lykkedes for dig -
der kom lige lidt pinse-ting på tværs i denne ende

> Men nu har jeg ikke brug for at få sende "de originale" felter med, hvordan
> undgås det ??? ("md", "aar")

I FrontPage, siden med formularen:

Egenskaber for formular...
Indstillinger...
Fanebladet "Gemte felter"

I listefeltet "Formularfelter, der skal gemmes" - kan du redigere listen over hvilke
felter der medtages i din mail - bare slet dem du ikke har brug for

Fra : Erik Isager

Dato : 05-06-01 14:10

> I listefeltet "Formularfelter, der skal gemmes" - kan du redigere listen
over hvilke
> felter der medtages i din mail - bare slet dem du ikke har brug for

Hvis du mener sådan helt slettes fra formularen ??? det kan jeg jo ikke da
der er derfra data er sammensat !!!
men jeg har lige lavet et andet forsøg ; indsæt en linje der ser sådan ud :
---
<input type="hidden" name="sort"
value="order:navn,adresse,by,tlf,email,hundenavn,født,vaccineret_til,forsikr
et_til,vacc,modul">
---
efter det ene forsøg jeg har nået at lave, så er det kun de der er nævnt på
listen der bliver sendt !!

( hvad skal jeg dog nu finde på ??? )

Tak for hjælpen!

Erik Isager

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 05-06-01 14:34

On Tue, 5 Jun 2001 15:10:25 +0200, "Erik Isager" <e.i@get2net.dk> wrote:

> over hvilke
> >
> Hvis du mener sådan helt slettes fra formularen ??? det kan jeg jo ikke da
> der er derfra data er sammensat !!!

Nej, Listen siger kun noget om hvilke felter der SENDES med på mailen. De bliver ikke
fjernet fra formularen, og det er jo serverSide at sammensætningen af data sker. Når
formularen ankommer til serveren følger ALLE data med. Herefter vurderer Server
Extensions så udfra førnævnte liste, hvilke felter der skal på mailen til dig.

Fra : Erik Isager

Dato : 05-06-01 21:35

> [...]
Server
> Extensions så udfra førnævnte liste, hvilke felter der skal på mailen til

Hvad er fordel/ulempe ved det ??

Det jeg er interesseret i, er en utvetydig mail til modtageren, og det ikke
meningen denne modtager er mig !! og det får jeg ved denne løsning,, men
har du gode argumenter, må vi jo "påen igen"

Erik Isager

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 05-06-01 23:25

On Tue, 5 Jun 2001 22:35:06 +0200, "Erik Isager" <e.i@get2net.dk> wrote:

> Det jeg er interesseret i, er en utvetydig mail til modtageren, og det ikke
> meningen denne modtager er mig !! og det får jeg ved denne løsning,, men
> har du gode argumenter, må vi jo "påen igen"

*klonk* - lyden af mig der slår en stegepande i nakken på mig selv.

Sorry - Jeg havde misforstået dig
Roder hermed lidt videre...