imponerende fræser
Fra : MAXI-87

Dato : 25-05-05 19:45

Hej
Er det ikke lidt imponerende med en CNC fræser der kører en
form ud til en plug - ca 10 meter.
Ak - ja disse nymodens tider

http://www.x-yachts.dk/SEEEMS/6420.asp
Hans Olsen

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 25-05-05 21:57

> Er det ikke lidt imponerende med en CNC fræser der kører en
> form ud til en plug - ca 10 meter.

Jo lidt da... men der er faktisk et ret simpelt emne at bearbejde. Det er
på samme måde de på bilfabrikkerne laver en 1:1 model i ler.

Det jeg syntes som er imponerende er de 12-20000omdr det skærende
balancerede værktøj køre med.
Men man er jo lidt sværd at imponerer når man selv køre med 4-akset CNC
fræser

> http://www.x-yachts.dk/SEEEMS/6420.asp

Det man ser er fribord'et og det siger da en del, lavt fribord og lange
racer.linier.

-Leon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-05 08:23

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev

> Jo lidt da... men der er faktisk et ret simpelt emne at bearbejde. Det er
> på samme måde de på bilfabrikkerne laver en 1:1 model i ler.

Så du den BMW i ler, hvor man havde lagt folie på, og som fuldstændig
lignede en rigtig bil?

Det kunne være sjovt at vide, hvilket materiale, de fræser i. Selv om den
kun skal bruges til at lave en form, så skal det jo alligevel kunne holde
til noget. Jeg har et par gange skulle støbe nogle småting i polyester og
epoxy, og der brugte jeg de der skumfiduser, man bruger til at sætte planter
i. De er nemme at bearbejde, men de holder ikke til ret meget.

Men det er jo nok en slags skummateriale, de bruger, men det er alligevel
imponerende, at de kan lave så stor en masse uden, at der kommer luft i...

Claus
--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Fra : MAXI-87

Dato : 26-05-05 21:38

> Men det er jo nok en slags skummateriale, de bruger
Hej
Ja - og jeg kan ikke huske navnet. vi bruger også en del der ligner
til andre formål.
Det er meget finkornet, og drysser meget, er i 200 mm plader..
Jeg mener, der er indtil nu er støbt 3 plug på skum fiduserne.
Hilsen
Hans