Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af SD Flash Ram
Fra : TDN

Dato : 25-05-05 18:37

Hej !

Nu er det nye Canon Powershot S1 IS bestilt, men jeg skal have købt noget
ram, er blevet lidt forvirret da de sælgere jeg har talt med alle skamroser
deres mærker. De er dog enige om det skal være Hispeed når jeg også vil
bruge videodelen. Jeg fundet følgende som jeg tror er hispeed, men der jo
stor pris forskel så kan jeg mon nøjes med den billige ?

Dane-Elec Secure Digital Card Extreme 1024 MB (High Speed), kr. 647

SanDisk Ultra II, kr. 727

SanDisk Extreme III kr. 888

Kingston Elite Pro, kr. 606

Er de alle hispeed og kan jeg nøjes med Kingston eller Dane-Elec

Mvh
Thomas

Fra : Rene Krogh

Dato : 25-05-05 19:53

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> også vil bruge videodelen. Jeg fundet følgende som jeg tror er hispeed,
> men der jo stor pris forskel så kan jeg mon nøjes med den billige ?

Sikker på at du skal bruge SD ? I følge dpreview tager kameraet CF kort,
og
det gør ikke ligefrem kortet dyrere. 1024 Mb Kingston Elite koster ca. 450
kr. Kingston elite er er highspeed kort, men sikkert ikke det hurtigste af
dem.

De er heller ikke sikkert at du vil få noget ud af de helt dyre kort, hvis
kameraet ikke kan følge med, hvilket f.eks. gælder for EOS 300D.

mvh
René

It has removed 3965 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 21:47

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også vil bruge videodelen. Jeg fundet følgende som jeg tror er hispeed,
> men der jo stor pris forskel så kan jeg mon nøjes med den billige ?

Hvis det er et S1 IS som du skriver benytter det Compact Flash I+II
hvis det derimod er S2 IS du mener - så er det SD (evt. MMC som er meget
langsommere)

Jeg benytter ATP Secure Digital 60X 512MB fra http://www.danskdatasalg.dk/
Det er meget hurtigt, se
http://www.auphanonline.com/articles/view.php?sid=cbac01cf75b1b41bc7dd3b385dcc3ef1&article_id=1498&page=4
At SD er benævnt extreme / ultra eller lign. betyder ikke nødvendigvis at
det er hurtigt -

/Jens

Fra : TDN

Dato : 26-05-05 04:55

> [...]
>
> SanDisk Extreme III kr. 888
>
> Kingston Elite Pro, kr. 606
>
> Er de alle hispeed og kan jeg nøjes med Kingston eller Dane-Elec

Rettelse !!!

Det er selvfølgelig et Powershot S2 IS med SD ram.

og størrelsen skal pga. videodel være 1 Gb.

Mvh
Thomas