MS Windows
briani 27239
problemer med onboard lydkort
Fra : Henning Aagaard Niel~

Dato : 25-05-05 18:10

Hej Gruppe
Efter opgradering til XP Pro har vi efterhånden fået det meste til at køre,
MEN vi kan altså ikke få lyd på!!!
Maskinen har et gammelt ON BOARD lydkort, som ikke kan køre på XP - heller
ikke efter en ny driver er hentet på nettet!!
Leverandøren af driveren forklarer også, at driveren ikke virker korrekt på
denne enhed. XP forsøger imidlertid hele tiden at komme i kontakt med det
gamle lydkort - selvom vi har installeret et nyt lydkort med tilhørende
drivere. Forhandleren af lydkortet sagde godt nok, at der kunne opstå
problemer med at det gamle lydkort burde DEAKTIVERES. (det har vi så forsøgt
under enhedshåntering - uden det ønskede resultat). Han sagde godt nok, at
det måske skulle deaktiveres i BIOS, men det tør jeg ikke rode i!!! I
øjeblikket har vi deaktiveret det nye lydkort under enhedshåntering, og det
gamle er aktiveret - MEN DET KAN XP ALTSÅ IKKE KOMME I KONTAKT MED.
HJÆLP
--
Henning Aagaard Nielsen

Fra : Hans

Dato : 25-05-05 18:29

Henning Aagaard Nielsen skrev:
> [...]
> øjeblikket har vi deaktiveret det nye lydkort under enhedshåntering, og det
> gamle er aktiveret - MEN DET KAN XP ALTSÅ IKKE KOMME I KONTAKT MED.

Du bliver nok nødt til at overvinde din Biosskræk, da on-board lydkortet
skal deaktiveres i bios.

Hvilket bundkort drejer det sig om?

Hans

Fra : Pico

Dato : 25-05-05 21:49

Hans wrote:

> Du bliver nok nødt til at overvinde din Biosskræk, da on-board
> lydkortet skal deaktiveres i bios.

Det er altså ikke altid rigtigt. Jeg har så sent som i dag på en ældre
Pc jeg er ved at sætte op til barnebarnet isat et ekstra lydkort fordi
XP ikke ville aceptere driverne til Onbord lydkortet. I første omgang
disablede jeg bare ALLE de forkomster der var af det onboad lydkort der
var i enhåndshånteringen og det virkede fint. Pc'en kørte på det nye
lydkort og spurgte ikke efter det der sider på bundkortet. Jeg har også
tidligere gjort det på min egen maskine, det virker fint.
Da denne Pc er til barnebarnet ville jeg ikke have de "væmmelige"
udråbstegn med røde klatter i enhåndhånteringen så jeg slutted af med at
disable onboard lydkortet i bios. Det kan Henning også gøre, det er
altså ikke så svært, hvis man er usikker skal man KUN ændre en ting i
bios, det kan man ihvertfald huske at gå ind og ændre tilbage igen hvis
noget går galt. Du skal lede efter "Onboard sound" eller noget i den
retning, når du så finder det trykker du på Page Up eller Page Down til
der står disablet, derefter går du ud af bios og vælger at den skal
gemme ændringerne. Du har så kun ændret den ene ting og hvis det ikke
virker efter hensigten kan du ændre den ene ting tilbage igen eller evt.
hvis der skulle ske noget uforudset, det gør der ikke, vælge default
opsætning.
Pico