Spørgsmål om rating (censur)
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-05-05 16:00

Kan nogen mon hjælpe mig med at forklare forskellen på de to udgaver
på:
http://www.dvdpacific.com/search.asp?title=bad%20education

Den ene er "NC-17", den anden er "R".

Hvilken er at foretrække, hvis jeg gerne vil have den udgave, som er
mindst censureret/hvor der ikke er klippet noget bort?

Mikkel

Fra : Jesper

Dato : 25-05-05 18:50

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvilken er at foretrække, hvis jeg gerne vil have den udgave, som er
> mindst censureret/hvor der ikke er klippet noget bort?

NC-17 er den mindst censurerede version. Censurgrænserne i USA hedder:

G = Tilladt for alle
PG = Tilladt for alle men forældrevejledning tilrådes
PG-13 = Tilladt for alle med forældrevejledning tilrådes for børn under
13 år
R = Børn under 17 kun ledsaget af voksne
NC-17 = Forbudt under 17 år
Unrated = Ikke bedømt af MPAA, ofte NC-17 materiale eller pornografi.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 25-05-05 19:08

> [...]
> NC-17 = Forbudt under 17 år
> Unrated = Ikke bedømt af MPAA, ofte NC-17 materiale eller pornografi.

Hvad med X?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : HKJ

Dato : 25-05-05 19:26

Jonas Gaarde wrote:

> Hvad med X?

Den eksisterer ikke.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 25-05-05 20:46

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Den eksisterer ikke.

Den eksisterede da engang, såvidt jeg husker.
Udover porno (selvfølgelig) kender jeg til flere film, bl.a. Robocop, der
fik skåret ultravoldelige scener ud "in order to avoid an X-rating".
Men det er måske den kategori der nu er blevet udskiftet med NC-17?

Fra : HKJ

Dato : 26-05-05 05:40

Jonas Gaarde wrote:

> [...]
> fik skåret ultravoldelige scener ud "in order to avoid an X-rating".
> Men det er måske den kategori der nu er blevet udskiftet med NC-17?

Du kan læse lidt om det her:

http://encyclopedia.laborlawtalk.com/MPAA_film_rating_system
http://encyclopedia.laborlawtalk.com/X-rated

Fra : Jesper

Dato : 26-05-05 05:35

Jonas Gaarde <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> Hvad med X?

Nu benyttes X ikke længere, da det ikke er et beskyttet varemærke, alle
må putte det på deres film, derfor gik MPAA over til NC-17 i stedet.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 26-05-05 22:47

> Nu benyttes X ikke længere, da det ikke er et beskyttet varemærke, alle
> må putte det på deres film, derfor gik MPAA over til NC-17 i stedet.

Tak til jer begge. Så blev jeg klogere igen!

Fra : Beeblebrox

Dato : 12-06-05 12:22

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> http://www.dvdpacific.com/search.asp?title=bad%20education
>
> Hvilken er at foretrække, hvis jeg gerne vil have den udgave, som er
> mindst censureret/hvor der ikke er klippet noget bort?

Sender de til europa/dk uden told+moms?

Vh,
Claus