Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hjælp til fuji ix-30
Fra : Lene

Dato : 25-05-05 12:24

Hej Gruppe, undskyld jeg bare kommer brasende ind, men jeg har simpelthen
brug for noget hjælp.

Jeg har fået foræret et digitalt kamera, fuji ix-30, men jeg kan slet ikke
få det til at virke. Jeg har godt nok fået brugsforvirringen med, som er på
dansk, men den er mildest talt mangelfuld.

Efter meget møje og besvær er det lykkes mig at få installeret hardvaren
(den medfølgende disk skal ikke installeres da jeg har windows xp). Men så
har jeg så problemet.... Når jeg trykker på e-drev så skriver den: indsæt en
disk i drev E, - øhhhh??????????????

Kan en af jer hjælpe mig?

Hende jeg fik kameraet af kunne heller ikke få det til at virke, så her er
ingen hjælp at hente.

Mvh. Lene

Fra : Peter Hansen

Dato : 25-05-05 12:29

Måske dumt spørgsmål men har du tændt for strømmen på camraet,??

Hilsen
Peter

Fra : Lene

Dato : 25-05-05 13:36

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Måske dumt spørgsmål men har du tændt for strømmen på camraet,??
>
> Hilsen
> Peter

Hej Peter, jeg har endda skiftet batterierne *g*

Nu er jeg nået så langt, at jeg kan få kameraet til at virke, når det er
tilsluttet min pc. Men når jeg bare tænder det, og forsøger at tage et
billede, så siger den pro-e (intet i brugsforvirringen om hvad pro-e
betyder). Og kameraet giver den biblyd som det skal, som om jeg har taget et
billede, men det har jeg bare ikke. Og når jeg sætter den på foto med blitz,
så blitzer den ikke. *piv*

Nogen som kan hjælpe?

Knus Lene

Fra : Peter Sindrup

Dato : 25-05-05 16:14

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> wrote in message

> Men når jeg bare tænder det, og forsøger at tage et billede, så siger den
> pro-e (intet i brugsforvirringen om hvad pro-e betyder).

Pro-e *kunne* betyde Program Error - Program fejl.

Og kameraet giver den biblyd som det skal, som om jeg har taget et
> billede, men det har jeg bare ikke. Og når jeg sætter den på foto med
> blitz, så blitzer den ikke. *piv*

Har du husket at installerer/monterer/isætte flash memory?

Peter

Fra : Lene

Dato : 25-05-05 16:24

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse

Klip.
> Har du husket at installerer/monterer/isætte flash memory?
>
> Peter

Hej Peter, jeg har sat det i og taget det ud, og sat det i igen. Der sker
ikke rigtig noget.

Knus Lene

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-05-05 16:30

Lene wrote:
> Hej Peter, jeg har sat det i og taget det ud, og sat det i igen. Der sker
> ikke rigtig noget.

Sidder der et hukommelseskort i dit kamera?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Peter Sindrup

Dato : 25-05-05 16:32

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> wrote in message

> Hej Peter, jeg har sat det i og taget det ud, og sat det i igen. Der sker
> ikke rigtig noget.

Jeg kender ikke kameraet, men mon ikke der er en funktion der hedder
noget i retning af "format flash"? Prøv om du kan finde sådan en funktion
og formater så flash'en. På den måde kan du finde ud af om kameraet
kan "se" det flash-kort du har monteret.

K.h.

Peter

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-05-05 18:30

Peter Sindrup wrote:

> Jeg kender ikke kameraet, men mon ikke der er en funktion der hedder
> noget i retning af "format flash"? Prøv om du kan finde sådan en funktion
> og formater så flash'en.

Man kan ikke formatter en flash. Man kan formattere kortet.

Bo //

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 26-05-05 07:28

Bo Bjerre <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote

> Man kan ikke formatter en flash. Man kan formattere kortet.

Den korrekte stavemåde på dansk er "formatere".

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-05 11:43

> [...]
> få det til at virke. Jeg har godt nok fået brugsforvirringen med, som er

> dansk, men den er mildest talt mangelfuld.

Virke ?
Tage billeder eller overføre til PC ?

> [...]
> har jeg så problemet.... Når jeg trykker på e-drev så skriver den: indsæt

Har du sat SmartMedia kortet i kameraet ?

--
mvh / regards

Christian