Naboens kat
Fra : Lene Hansen

Dato : 24-05-05 16:41

Hej.

Min nabo har en dejlig main coon, der er nødt til at være dødssyg. Hun siger
den er undersøgt af flere dyrlæger og der er taget en masse prøver uden at
der er fundet noget galt. Katten er så tynd at I tror det er løgn. Den er
virkelig ikke andet end skind og knogler. Hun er væk hele dagen og der
bliver den lukket ud og den er vist også ude hele natten, for den sidder
altid ved mine køkkenvinduer når jeg står tidligt op (klokken 6) og der
sidder den og miaver for at få mad, og ja, jeg giver den også mad, men det
er ikke meget den spiser af gangen. Den sidder der mange gange i løbet af
dagen, og jeg har bare så ondt af den kat. Den skal hoppe op og ned af en
lidt høj kant for at komme ned på min grund, og et kniber med den har
kræfter til at tage det spring og holde fast, men det går lige. Jeg aner
ikke hvad jeg skal gøre. Hvis katten virkelig er undersøgt så meget, så
undre det mig at der ikke er fundet spor af bare et eller andet. Helt ærlig,
var det min kat og der ikke var en løsning så katten blev rask, så var den
blevet aflivet. Dette har stået på siden i vinter, og jeg HAR talt med
hende. Men hun er åbenbart af den mening at katten har det meget godt. Jeg
lider med den, men jeg kan jo ikke bringe den til en dyrlæge på hendes
vegne. Jeg fatter ikke at hun ikke får gjort en ende på kattens lidelser.
Hun lukker den bare ud og den fryser tydeligt fordi den er så udmagret.
Jeg tror ikke I kan hjælpe meget, for jeg kan jo ikke tvinge hende til at
gøre noget og jeg kan jo heller ikke selv, da katten er mærket og det er jo
heller ikke en god løsning. Men jeg har det så skidt fordi jeg ser denne kat
flere gange hver dag og sidde og miave foran mine vinduer. Jeg vil ikke tage
den ind, hvis nu den skulle fejle noget smitsomt... Trængte bare lige til at
dele dette uløselige med andre.

Hilsen

Lene Hansen

Fra : Denise

Dato : 24-05-05 17:26

Lene Hansen wrote:
> [...]
> mine vinduer. Jeg vil ikke tage den ind, hvis nu den skulle fejle
> noget smitsomt... Trængte bare lige til at dele dette uløselige med

Hvis du mener den ikke har det godt, ville jeg godt nok springe op og falde
ned på hvad hun mente. Ring til Kattens Værn og sig, som du har skrevet
herinde. Spørg hvad de synes du skal gøre og hvis du ikke får noget
konstruktivt så spørg Inges Kattehjem eller din dyrlæge, hvad han ville sige
til, hvis du tog naboens kat med for check. En kat skal da ikke gå og have
det dårligt, fordi folk ikke kan passe den ordentligt.

Afhængig af hvad KV siger, kan du måske spørge hende om I sammen skal køre
ud til din dyrlæge og få checket den, fordi er er altså noget galt, og det
kan godt være hendes dyrlæge ikke kan finde ud af det, men det kan din
måske. Det kan måske endda være, at hun bare mangler en til at give hende et
skub i den rigtige retning.

Hvis hun ikke synes om det, ville jeg tage den med til dyrlægen selv uden
hendes vidende. Så checker de den og vil vel sende regningen til hende hvis
den er syg.
Men ring til Kattens Værn og få ideer.
Selvfølgelig får du det dårligt, så i stedet for at trække det ud, skal du
gøre noget nu, jeg mener da man skal handle, hvis man ser dyr der ikke har
det godt. Det ville jeg da, og så ville jeg være totalt ligeglad med
naboskabet.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-05-05 18:02

"Lene Hansen" <le_ha@privat.tele.dk> wrote in message
> [...]
> der sidder den og miaver for at få mad, og ja, jeg giver den også mad, men
Kan du komme til den, så du kan kigge (og lugte) den i munden? Det kunne jo
være tandproblemer.

> [...]
> vil ikke tage den ind, hvis nu den skulle fejle noget smitsomt... Trængte
> bare lige til at dele dette uløselige med andre.

Forstår jeg godt. Det skal man ikke gå og se på. Har du penge til et
dyrlægebesøg? Ellers synes jeg du skal sætte din dyrlæge ind i situationen
og spørge om de vil slå halv skade hvis i ikke finder noget på katten,
hvorimod jeg synes i skal stikke din nabo regningen hvis missen er syg.
Jeg havde taget den til dyrlægen. Med mindre den er usædvanlig gammel, så
bør den ikke være tynd-slidt. Med det mener jeg, tror ikke den er rask.

Held og lykke med det.
Hilsen Nina

Fra : Lene Hansen

Dato : 24-05-05 18:30

Jeg mener hun engang sagde at katten var 4 år, så den er jo ikke gammel. Jeg
vil tage endnu en snak med hende så snart hun igen er til at få fat på og
høre hvorfor hun ikke gør noget - uanset om det så betyder aflivning -
fordi det tydeligt er klart at katten er syg. Hun siger hun har været både
hos min dyrlæge og sin egen et sted i Kbh. Jeg HAR talt med min dyrlæge om
det og de mente godt at kunne huske at katten havde været der, men de har
tavshedspligt som mange andre har, så de ville ikke oplyse mig om
resultatet, og det er vel fair nok.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-05-05 19:04

> [...]
> det og de mente godt at kunne huske at katten havde været der, men de har
> tavshedspligt som mange andre har, så de ville ikke oplyse mig om

Det er jo sådan at når man går til dyrlæge, så vælger man jo selv hvor langt
undersøgelserne skal trækkes. Du kan jo spørge hende hvad der er undersøgt.
Måske det bare er en "gennemgang". Med mindre det lige er tænderne, som jo
er til at se, vil jeg tro der skal en blodprøve til for at udelukke fiv og
felv, og for at se om blodtallene måske kan vise noget. Det er selvfølgelig
bekosteligt....
Jeg håber at i finder en løsning.

Hilsen Nina

Fra : Lene Hansen

Dato : 24-05-05 19:58

Hun har sagt at der er taget blodprøver for alt og der er ikke fundet noget.
Jeg syntes det lyder underligt. Hvis nu den f.eks har kræft et eller andet
sted, så kan det vel ses i en blodprøve eller...? Jeg ved godt man kan
tjekke for alt muligt. Har for nylig selv mistet en kat af leukæmi og det er
i den sammenhæng jeg er gået hende og dyrlægerne lidt på klingen.