MS Windows
briani 27239
Isass.exe
Fra : Myt

Dato : 24-05-05 16:43

Hej i gruppen

Jeg skal have installeret XP Pro på en maskine, men jeg får ikke lov.
Jeg får overført filerne, og efter første boot, lige efter der står Windows
XP, og så den der rulle-dims, så kommer den en lille rude op hvor i der
står. Isass.exe - Systemfejl. Der blev givet en ugyldig parameter til en
service eller funktion.
Nå jeg så klikker ok, så genstarter maskinen, og så kommer samme mølle igen.
Jeg er klar over der er en fil der hedder isass.exe og Isass.exe, og det er
Isass.exe jeg får fejl på.
Hvad kan det være ? Noget hardware måske, for det er absolut ikke verdens
hurtigste maskine den skal ind på. Det er en 800 Mhx med 128 RAM og et ældre
grafikkort.

Myt

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 24-05-05 18:24

> Jeg er klar over der er en fil der hedder isass.exe og Isass.exe, og det
> er Isass.exe jeg får fejl på.

Sikker på, du ikke mener LSASS.exe? Windows læser mig bekendt ikke forskel
på versaler og små bogstaver.

- Mickel

Fra : Myt

Dato : 24-05-05 19:43

"Mickel Hedemand" <mickel@FISK.DETTE.VÆKset.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker på, du ikke mener LSASS.exe? Windows læser mig bekendt ikke forskel
> på versaler og små bogstaver.
>

> - Mickel

Efter hvad de skriver på nettet, flere steder, så er det Isass og isass der
skrives.

Myt

Fra : Calle.

Dato : 25-05-05 14:41

Myt wrote:
> [...]
> meddelelse news:42936312$0$79458$14726298@news.sunsite.dk...

> Efter hvad de skriver på nettet, flere steder, så er det Isass og

Mig bekendt er det Lsass.exe der kører i XP, og som er den der går amok ved
f.eks sasser virusen
--
Calle.

Fra : Myt

Dato : 25-05-05 16:27

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt er det Lsass.exe der kører i XP, og som er den der går amok
> ved f.eks sasser virusen
> --
> Calle.

Jeg har nu fået XP installeret, jeg hev net-stikket ud, og så gik det som
hånd i handske, så noget har der været.

Myt

Fra : Calle.

Dato : 25-05-05 16:38

Myt wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu fået XP installeret, jeg hev net-stikket ud, og så gik det
> som hånd i handske, så noget har der været.

tyder på netop sasser virusen. Scan din PC mod virus med et opdateret
program
--
Calle.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 24-05-05 23:58

> [...]
>
> Sikker på, du ikke mener LSASS.exe? Windows læser mig bekendt ikke forskel

isass.exe er en trojansk hest. (http://www.iamnotageek.com/a/isass.exe.php)
lsass.exe er en nødvendig windows systemfil
afhængig af hvilken font du bruger vil "stort" i og "lille" l ligne hinanden
til forveksling.

Niels Svendsen

Fra : silent

Dato : 24-05-05 20:07

minder lidt om virus

Fra : Bananen

Dato : 27-05-05 08:23

Ikke helt korrekt lsass.exe er ikke en virus, men lsas.exe er en virus.
Prøv at højre klik på jeres proces linje og vælg jobliste/processer og der
vil i se at lsass.exe kører det gør den på alle xp maskiner.

/Bananen