MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fra 95 til 98 ?
Fra : Olsen

Dato : 24-05-05 16:22

Reparerer en gammel computer og vil "opgradere" den til win98.
(Den kan ikke klare XP)

Husker, at man bare indlæste 98 oveni (?)

Ellers noget jeg skal være opmærksom på?

\Olsen

Fra : Ole C

Dato : 24-05-05 16:43

Olsen skrev blandt andet:

> Reparerer en gammel computer og vil "opgradere" den til win98.
> (Den kan ikke klare XP)
>
> Husker, at man bare indlæste 98 oveni (?)

Ja, hvis det er er en opgraderingsversion....

> Ellers noget jeg skal være opmærksom på?

.....hvis ikke det er en opgraderingsversion, skal Win.com omdøbes eller
slettes.
Men det bedste er nok en ren, ny installation af Win98.

--
vh
Ole C

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-05 08:42

"Olsen" <snyd@c.dk> skrev

> Reparerer en gammel computer og vil "opgradere" den til win98.
> (Den kan ikke klare XP)
> Husker, at man bare indlæste 98 oveni (?)
> Ellers noget jeg skal være opmærksom på?

Skriv ned, hvad der sidder af hardware i maskinen, før du sletter noget. Så
er det nemmere at finde drivere, hvis win ikke selv kan gøre det.

Jeg vil anbefale at slette alt og så lægge en helt ren win98 SE ind. Du får
et langt mere stabilt operativsystem, og du har ikke en masse gammel lort
liggende alle vegne i reggistreringsdatabaser, inifiler o.lign.. Det er
langt det bedste...

Claus

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-05-05 10:05

Olsen skrev:
> Reparerer en gammel computer og vil "opgradere" den til win98.
> (Den kan ikke klare XP)
>
> Husker, at man bare indlæste 98 oveni (?)
>
> Ellers noget jeg skal være opmærksom på?

Hvis det er en ældre computer vil jeg da anbefale at du bruger 98lite[1],
med dette program får du hastigheden fra Windows 95 og sikkerheden fra 98.

[1] http://www.litepc.com/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...