Lasat Web Speed & internt 33.6 modem
Fra : TommyV

Dato : 31-05-01 19:57

Jeg har et problem med mit interne modem. Når jeg sætter det i
tlf.stikket i Lasat-modemmet blokerer det telefonlinien. Burde det
ikke være muligt at sætte det sammen på denne måde? Hvis ikke, hvordan
skal man så sætte det interne modem til Lasat modemmet?

mvh.

Tommy
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 31-05-01 21:49

Hvis du ønsker at bruge det interne modem, og samtidig en analog tlf., skal
de sidder på hver sin port (Tel 1 og Tel2)

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : TommyV

Dato : 01-06-01 12:31

On Thu, 31 May 2001 22:49:14 +0200, "Kasper Ladingkær"
<kasper@fjerndetteladingkaer.dk> wrote:

>Hvis du ønsker at bruge det interne modem, og samtidig en analog tlf., skal
>de sidder på hver sin port (Tel 1 og Tel2)

Det har jeg gjort

Tommy
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Jackster

Dato : 01-06-01 09:48

Du har ISDN ik'?

Hvis du sætter det interne modem til Lasat'en optager du 1 linie ind og ud.
Når det er på nettet.

Kan du ikke forklare mere om dit udtryk "Blokerer"? Er det når du ringer op
til nettet eller....

/Jackster

TommyV <tommyv@vip.cybercityREMOVE-THIS.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jr3dhtku69n50tndrjrt0jrg14nusqu63n@4ax.com...

Fra : TommyV

Dato : 01-06-01 12:33

On Fri, 1 Jun 2001 10:48:05 +0200, "Jackster" <!nygade33!@mail.dk>
wrote:

>Du har ISDN ik'?

Jow

> [...]
>Når det er på nettet.
>
>Kan du ikke forklare mere om dit udtryk "Blokerer"? Er det når du ringer op

Lige så snart jeg løfter røret på telefonen er der optagettone. Hvis
jeg prøver at ringe til min telefon (fra mobilen) er der optaget. Der
bliver også lys i den lampe der tilhører den linie jeg sætter stikket
i på Lasat modemmet.

Tommy

--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 01-06-01 15:27

Hmmm, det lyder underligt, og problemet er der kun når du bruger dit K56??

Kan du gå på nettet med Lasat modemmet, og tale i tlf samtidig??

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : TommyV

Dato : 01-06-01 20:26

On Fri, 1 Jun 2001 16:27:15 +0200, "Kasper Ladingkær"
<kasper@fjerndetteladingkaer.dk> wrote:

>Hmmm, det lyder underligt, og problemet er der kun når du bruger dit K56??

Jeg bruger ikke engang modemmet når det sker. Jeg sætter bare
tlf-ledningen i og så melder telefonen optaget.

>Kan du gå på nettet med Lasat modemmet, og tale i tlf samtidig??

Det kan man altid med ISDN
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Jackster

Dato : 01-06-01 15:49

TommyV wrote:

> Jow

:)

> [...]
> jeg prøver at ringe til min telefon (fra mobilen) er der optaget. Der
> bliver også lys i den lampe der tilhører den linie jeg sætter stikket

Det lyder som om at modemet er "kortslutter/dobbel tilslutet" noget. Hvis du
sætter modemet til tel #2 på lasatII skal der først blive lys i denne når du
vil ringe op til netten med dit analog modem.

Sidder analog modemet sammen med andet analog udstyr?? Hvis ja så fjern alt
dette og sæt analog modemet direkte til tel #2 eller #1 (Skal side alene på
en tel port). Så skulle den helst ikke lyse når du sætter den i tel porten.
Hvis den gør det, er det analog modemet som "fucker up". Hvis den ikke lyser
op, så skulle det virker også er det sammen slutning af flere analog ting på
samme tel port som er forkert.

/Jackster

Fra : TommyV

Dato : 01-06-01 20:29

On Fri, 1 Jun 2001 16:49:12 +0200, "Jackster" <!nygade33!@mail.dk>
wrote:

> [...]
>op, så skulle det virker også er det sammen slutning af flere analog ting på

Der er INTET andet udstyr sammen med det analoge modem. På den anden
port har jeg - gennem min nummerviser - 2 telefoner. Men de er ALDRIG
på samme port som det analoge modem. Og det er nemlig lige så snart
jeg sætter det analoge modem i tlf.stikket, at Lasat modemmet lyser
op.

Tommy
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 01-06-01 22:27

Måske kan det være problemer med modemmet (det analoge), for hvis det
spærrer begge porte når det sættes i en af de analoge porte, så kan det evt.
være noget med "fejlstrøm" som blokerer for de analoge porte.

Kan du bruge det analoge modem når det er sat til??

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : TommyV

Dato : 08-08-01 17:06

On Fri, 1 Jun 2001 23:26:54 +0200, "Kasper Ladingkær"
> [...]

>være noget med "fejlstrøm" som blokerer for de analoge porte.
>
>Kan du bruge det analoge modem når det er sat til??

Nu har jeg fået det til at virke på den måde, at det ikke blokerer
telefonlinien. (Det hjalp at installere det). MEN, og det er
selvfølgelig et MEN, jeg kan ikke få det analoge modem til at virke.
Når jeg prøver at ringe op med det kommer det med optaget tone, og
telefon dioden for den port jeg sætter modemmet i lyser.

Er der nogen der kan greje den?

Tommy
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : 007½

Dato : 08-08-01 19:06

Lasat Web Speed?
Enten mener du Lasat Web Set Go som er et analogt modem eller Lasat Speed II
(ISDN)
Web Speed er TDC Kabels "internet via kabeltv"
:)

Fra : TommyV

Dato : 08-08-01 20:37

On Wed, 8 Aug 2001 20:05:59 +0200, "007½" <agenten007@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>(ISDN)
>Web Speed er TDC Kabels "internet via kabeltv"

Jeg mener selvfølgelig Lasat Speed II. Jeg har åbenbart ikke været
særlig vågen, da jeg skrev det
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : cr

Dato : 08-08-01 22:08

Tag NT stikket ud, sluk og tænd Lasat II, set NT stikket i igen.

Fra : TommyV

Dato : 08-08-01 22:44

On Wed, 8 Aug 2001 23:07:46 +0200, "cr" <a@b.dk> wrote:

>Tag NT stikket ud, sluk og tænd Lasat II, set NT stikket i igen.

Prøver det lige...

--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : TommyV

Dato : 08-08-01 22:52

On Wed, 8 Aug 2001 23:07:46 +0200, "cr" <a@b.dk> wrote:

>Tag NT stikket ud, sluk og tænd Lasat II, set NT stikket i igen.

Det hjalp desværre heller ikke....

Tommy
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 08-08-01 23:07

Du er ikke kommet til at "lukke" for den port som du bruger til modemmet,
portene åbnes og lukkes i konfigurationsprogrammet.??

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : TommyV

Dato : 09-08-01 06:48

On Thu, 9 Aug 2001 00:07:28 +0200, "Kasper Ladingkær"
<kasper@fjerndetteladingkaer.dk> wrote:

>Du er ikke kommet til at "lukke" for den port som du bruger til modemmet,
>portene åbnes og lukkes i konfigurationsprogrammet.??

Det ser det ikke umiddelbart ud til. Alle steder hvor portene er nævnt
er der kryds i både telefon 1 & telefon 2.

--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk