Nudisme er ikke om erotik
Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-05 09:02

" Al anden påklædnintg end hvad holder varmen, er udtryk for
forfængelighed. Ambroce Bierce

OG LIVET BØR VÆRE OM TRIVSEL, så påklædningstvang bør ses som et foragteligt
onde

Jeg tager kun tøj på for ikke at være nøgen, når jeg går ud og
køber ind. Julia Roberts
Hjemmet er et sted , hvor du kan kradse dig, overalt hvor det klør.
Henry Ainsley

Jeg kan ikke tænke med tøj på. Florence Allen

Mange mennesker bliver muligvis deprimerede ved synet af
menneskelig nøgenhed. Personligt kan jeg ikke se, at en grim krop er mere
anstødelig end et grimt sæt tøj. Evelyn Waugh

Nøgenhed hører under kunst. Ikke under sex. Mae West

Sexforbud er koblet på DYR MODE - og forbuden frugt smager bedst.

De smukkeste klæder bliver båret for at blive taget af. Jean
Cocteau

Den eneste gang kvinder oplever en virkelig orgasme er, når de
køber tøj. Joan Rivers(andre siger at fødslen er eneste ægte orgasme for
kvinder)

En kjole giver ingen mening, medmindre en mand ønsker at tage den
af. Francoise Sagan

En kjole skal være stram nok til at vise, at der er en kvinde inden
i den, og løs nok til at vise, hun er en dame. Ukendt

En kvinde, der allerede med sin påklædning viser alt, har ikke
mere, hun kan gøre mændene interesserede med. Raquel Welch

I dress for women -- and I undress for men.
Angie Dickinson

Jeg klæder mig på for kvinder og af for mænd. Angie
Dickinson

Jo dybere udskæringer, jo morsommere bliver festen. Ukendt

Kvindens nøgenhed er klogere end filsofiens lære.
Max Ernst.

Kvinders påklædning er helt enkelt variationer over den evige kamp
mellem det indrømmede ønske at klæde sig på, og det hemmelige at klæde sig
af. Lin Yutang Lillemor (til den nøgent solbadende unge smukke
Rikke) "Hvorfor tager du egentlig altid solbad her, hvor alle kan se dig, i
forhaven. Bag huset kan du ligge i fred for nysgerrige blikke og ikke
forarge nogen? RIKKE: Jeg hader, når folk stiller spørgsmål, og så selv
besvarer dem"

Og så mangen en god opfindelse er der til, at det er som en
kvindebarm: nyttigt og samtidig rart. Nietzsche

Unge damer i gennemsigtige bluser tror, de kan vinde slaget med
deres to batterier.Enhver artilleriekspert vil imidlertid kunne fortælle
dem, at ucamoufleret skyts er strategisk værdiløst.
James Stewart

VIGTIGST ER AT HEMMELIGHEDSKRÆMMERI ER ET ONDE, og bør bekæmpes - med
skyldig hensyntagen til indarbejdede blufærdighedsnormer og overtro om at
blottere har farlige tendenser

At tie sandhed, er at begrave guld.Danske Ordsprog

Den nøgne sandhed fængsler ikke mennesker halvt så meget som de let
tilslørede halve sandheder. Jean Cocteau

Det er et interessant spørgsmål, hvor mange der ville beholde deres
position i samfundet, hvis de blev berøvet deres tøj. Henry Davis
Thoreau

Det er klart nok at en vis kultur er fornøden, før en følelse som
kærlighed kan opstå. Før den kvindelige kjole var til, var der ikke kvinder,
men kun hunner, og før der var kvinder var der ikke kærlighed til.
Georg Brandes1842-1927

Jeg kan berolige alle mænd: der er intet nyt under kjolen. Otto
Ludwig

Kvindens hele væsen er en hemmelighed som bør bevares. Karen
Blixen

Modesty died when clothes were born.Mark Twain

Vi burde tænke, som om enhver kunne se ind i vor inderste
bevidsthed. Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)

Klæder er kroppens bedrag. Hans Lohberger

DIVERSE FINE FYNDORD OM NATURALISME=NUDISME m.m.

Kroppe er ikke det stof drømme laves af

Der tales om masker, forestillelse og kunstlethed, og det er alt
sammen mangen god diskussion værd; med lad os så erkende, at sjælene lige så
lidt som legemerne er skikkede til at gå nøgne om. Nis Petersen

Hum havde alt for meget sminke, og alt for lidt tøj på. Det er
altid et godt tegn på, at en kvinde har problemer. Oscar Wilde

Man skal aldrig give en kvinde noget, som hun ikke kan have på om
aften. Oscar Wilde

Mændene ser ikke på klæder. Man forelsker sig ikke i en kvinde på
grund af den kjole, hun har på. André Maurois

Ttruth is a woman, who has reasons for not revealing her reasons. Nietzsche

I mine erotiske fantasier sker der aldrig det, at nogen elsker mig for mit
intellekt. Nora Epron

I legen står mennesket nøgent foran sin gud. Platon

Uden er stort, ja eventyrligt mod til at ville sig selv i guddommelig
nøgenhed, når ingen til virkelig frigjorthed. Henrik
Pontoppidan

Sex appeal is only a dirty name for abit of life-flame. No man works so
well and so successfully as when some woman has kindled alittle fire in his
veins. DH Lawrence

Sex og fester er de to eneste ting, hvor man rent faktisk skal være til
stede. Andy Warhol

Uden begæret keder kvinder mig ubeskriveligt. Camus

Optræde nøgen på scenen? Det synes jeg er usmageligt. Men hvis jeg var
tyve år og havde en fantastisk figur, ville det være kunstnerisk, smagfuldt,
patriotisk og en udviklende religiøs oplevelse. Shelley
Winters

Det udtryk, en kvinde bærer på sit ansigt er langt vigtigere end de
klæder, hun bærer på sin krop. Dale Carnegie

Nøxhindr Jeg ville aldrig gå med en lårkort kjole. Det fjerner det
hemmelighedsfulde og giver manden en fornemmelse af, med et blik at kunne se
alt. Det svarer til at sluge maden uden at tygge den. Sophia Loren

Den største fordel ved at være skaldet er, at man kan høre
snefnuggene lande. R.C. Daniels

Crime committed in evening dress is what most appeals to popular
imagination. Anatole France 1844-1924

Vi starter spædbarnets liv med at svøbe det, det er en form for
trældom". Rousseau(og læger har idag kortlagt enorme skader af fortidens
brug af svøb)(At han så kister som unødvendige ved begravelse, er en sund
spire til "nudisme", som var ukendt før Rousseau.)