Statslig hemmelighedskræmmeri er skadeligt
Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-05 00:00

Private skal have lov at undgå åbenhed og ærlighed, hvis de er sarte
mimoser, hvis privatliv ikke tåler dagens lys.

Men vort dyre statsapparat bør altid have som højt prioriteret dagsorden at
gå foran og være pioner, mht at LIVET ER FOR KORT TIL MASKESPIL, og
lys-over-land er nem og billig måde at øge samfundets trivsel
Folkeoplysning via skolegang er dyr, men via afskaffelse af copyright og
anden censur er større fremskridt for ytringsfriheden GRATIS

" Alle fortiede sandheder bliver giftige. Nietzsche

" Alle rigtige kvinder er skamfulde ved videnskaben. De får det, som
om man dermed vil kigge dem under huden - nej, endnu værre! Under kjolen og
pynten. Nietzsche

" Den, der forlanger, at der skal spilles med åbne kort, sidder
sædvanligvis med alle trumferne på hånden. Graham Greene

" Det er en dåre, der ikke spør om mere end ti vise mænd kan svare
på. Piet Hein

" Det er farligt at være oprigtig, med mindre du også er dum.
Bernard Shaw

" En fornæmelse, man har bidt i sig, fremkalder snart den næste.
Thomas Jefferson

"Enhver er en måne og har en mørk side, som aldrig vises til
nogen. Mark Twain

"Et menneskes virkelige hemmeligheder er mere hemmelige for det
selv end for andre. Paul Valéry

Tavshed er magtens ultimative våben. Charles de Gaulle

Vi fryser sådan om vores små hemmeligheder. Sara Lidman

Videnskabsmænd bekendtgør aldrig deres fejltagelser. De bliver
låst ned i skuffer og skabe. Dr. Sydney
Brenner

Det dunkelt talte er det dunkelt tænkte. Esaias Tegner)

Den sætning, som på mere sædelige mennesker virker så afskrækkende: At intet
menneskeligt er os fremmed- er for mig kulturens lyse

Poul Henningsen

All truths that are kept silent become poisonus
Nietzsche

Jeg taler sandhed, ikke så meget som jeg gerne ville, men så meget som jeg
tør. Og jeg tør lidt mere, jo ældre jeg bliver. Michel De Montaigne, Michel
de (1533-1592)

Den mand, der ikke vil meddele andre sin viden, er ingen rigtig akademiker,
ligesom den, der ikke vil høre andres meninger, synder mod god akademisk
tone. Erik Warburg