Svedskesprog
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-05-05 09:11

Her er nogle af de mest brugte udtryk på svedskesprog:

Iiv (meget sotto voce, åben lyserød mund og store øjne): Min madskål er
seriøst tom, jeg er ved at dø af sult
Ev, ev! Ev, ev! (insisterende, med mundvand og baskende hale): Der er en
fugl derude, og den skal jeg bare ha fat i, så ka den lære det, ka den!
Muh? (glad spørgende tonefald): Jeg har været på bakke, er jeg ikke dygtig?
Merv? (med let vibrato): Hvor er alle folk henne, jeg er helt alene, jeg
faldt bare lidt i søvn?
Meroo (sukkelyd): Jeg lægger mig lige her lidt.
meo, Meo, MEO! (stigende intensitet): Hvorfor har du lukket døren, åbn den
NU, det er mig, der står herude og banker på!!
EARRV!!! (meget højt): Av for #¤%%&&, du træder på mig, idiot!!!!

Venlig hilsen Dikte

Fra : Denise

Dato : 24-05-05 09:30

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> wrote in message
> [...]
> NU, det er mig, der står herude og banker på!!
> EARRV!!! (meget højt): Av for #¤%%&&, du træder på mig, idiot!!!!

LOL den var rigtig god

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 14:14

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> meo, Meo, MEO! (stigende intensitet): Hvorfor har du lukket døren, åbn den
> NU, det er mig, der står herude og banker på!!

LOL. Godt udviklet sprog hende Svedsken har.

Jeg er også begyndt at stå op kl. 5 hver morgen, og åbne døren for de katte
der vil ud, samtidig er der så et par andre katte, der vil ind. Ignorere
deres Meo MEO kan man heller ikke. Det er meget højt og søvnforstyrrende.

Vi fik aldrig installeret en kattelem, så nu er man døråbner i stedet.

> EARRV!!! (meget højt): Av for #¤%%&&, du træder på mig, idiot!!!!

Man må da ikke træde på katten.

To af vores katte siger DRUUUIT, når man snakker til dem. Det lyder altså
sjovt. At miave rigtigt kan de ikke rigtigt finde ud af. Spindemaskineriet
virker dog fint.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Marianne Kirkedal

Dato : 24-05-05 14:52

> [...]
> http://tjekmig.dk/hotornot/
>
> Vores kat Victor siger også en Druuit lyd når vi snakker med ham eller en
Brr Brr lyd. Når madskålen er tom lyder der tit et Miæh (jo jo den er god
nok han lyder som et får)

Med venlig hilsen
Marianne Kirkedal
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Miver og Mulles mor,~

Dato : 24-05-05 21:12

Århhh for katten da, den Svedske har da udviklet sig til en sand
underholdningsmester.
Hvor får hun det fra????

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor, der griner endnu
http://chocolade.dk