Støjsvag switch med management
Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 31-05-01 19:17

Hej.

Jeg har været så dum at lave krydsfelt i et hjørne af et lokale hvor
jeg også skal kunne arbejde, og den Olicom 8711 switch der sidder i
racket larmer meget. Så meget at det er direkte generende at høre på.

Der er brug for min. 12 porte. Det er ikke noget problem at få små
dumme støjsvage switches, men de kan stort set ingenting, og nu har
jeg vænnet mig til den behagelighed det er at kunne styre switchen
remote samt lave div. SNMP-udtræk etc., så derfor skal min kommende
switch også være med management.

Er der nogen, der har gode forslag til switche der støjer mindre?
Båndbredde/backplane er ikke så afgørende, men hvis der er et ledigt
slot til at køre gigabit over senere, gør det da ikke noget.

Jeg har selv kigget på Cisco 3500-serien og HP's ProCurves, men de
støjer næsten lige så meget. Lige nu sidder jeg og ærgrer mig over at
jeg ikke terminerede alle stikkene i serverrummet, så havde jeg været
fri for det pjat.

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk
Indehaver af en Indernætbix: http://www.kleinweb.dk/
Egen server? http://www.kleinweb.dk/produkter-pegning.php

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 31-05-01 22:58

Hej Daniel

Jeg kender ikke til nogen stjøsvage switche men hvad med at købe et 19" rack
skab og putte dyret ind i

M.v.h Nicklas

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 01-06-01 11:13

On Thu, 31 May 2001 23:57:37 +0200, "Nicklas Uhlen" <nicklas@uhlen.dk>
wrote:

Hej.

>Jeg kender ikke til nogen stjøsvage switche men hvad med at købe et 19" rack
>skab og putte dyret ind i

Den sidder skam i et rack i forvejen, og dæmper også støjen lidt, men
slet slet ikke nok.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Søren Bech Kristense~

Dato : 01-06-01 12:45

Synes ikke Intels switche larmer specielt. Kan ikke lige huske mærket
jeg sidste gang købte.

Søren Bech Kristensen (7400 Herning)
http://wem.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 01-06-01 11:24

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> wrote in message
> [...]
> støjer næsten lige så meget. Lige nu sidder jeg og ærgrer mig over at
> jeg ikke terminerede alle stikkene i serverrummet, så havde jeg været
Nu ved jeg selfølgelig ikke hvor langt der er til dit server rum, men hvad
med at købe 12 kabel samlere a 10 kr stk om noget mere kabel, og så få sat
den swich der hvor den høre til!!!

Billigste og mest støjsvage løsning

Mvh
Anders Lund