En rimelig konspirationsteori?
Fra : G B

Dato : 23-05-05 21:31

Olieindustrien promoverede gennem mange, mange år bly som additiv til
benzin. Der ligger et fint lag af det dødsensgiftige bly fra Arktis til
Antarktis.

Min søster døde af cancer for to år siden, nu har jeg lige fået besked om,
at en god ven efter få måneders sygdom er død af cancer, og desuden synes
jeg generelt at folk falder om som fluer af maligne svulster.

En af de væsentlige faktorer er, at man foreholder befolkningen viden om
virkningerne af en mængde stoffer, som er carcinogene, af rene profit-
hensyn.

Kan vi så ikke se at få gang i brændselsceller og anden forureningsfri
teknologi, tak?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : G B

Dato : 23-05-05 21:56

G B <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Kan vi så ikke se at få gang i brændselsceller og anden forureningsfri
> teknologi, tak?

PS: Og husk at få miso-suppe med tang hver dag!

Fra : Poul Nielsen

Dato : 23-05-05 22:12

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> hensyn.
> Kan vi så ikke se at få gang i brændselsceller og anden forureningsfri

Ja jeg går også ind for A-Kraft, men du har ret jeg kender også flere der
døde af Cancer. Vi er i en historisk periode hvor cancer er i vækst pga af
den øgede brug af kemikalier i hverdagen. Den nuværende regering satte for
fire år siden ind med øget bevillinger til behandling af cancer. Til trods
for de øgede bevillinger har køen til strålekanonerne været konstant, pga af
at der bliver flere cancer patienter.

Fra : G B

Dato : 23-05-05 23:11

"Poul Nielsen" <ikke@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ind med øget bevillinger til behandling af cancer. Til trods for de
> øgede bevillinger har køen til strålekanonerne været konstant, pga af

Jo tak. Jeg har heldigvis altid spist vitaminpiller, og som gammel
helsekost-mand laver jeg min mad af ikke-præfabrikerede råvarer og har
altid spist en masse grøntsager.

Men tro mig - køen til strålekanonerne og kemoterapien bliver næppe kortere
- det er det renne fallout.

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-05 22:09

> Kan vi så ikke se at få gang i brændselsceller og anden forureningsfri
> teknologi, tak?

Et hårdnakkede rygte fortæller at shell allerede inden krigen indkøbte
et patent på ren energi udelukkende for at gemme det væk, om det passer
er så en helt anden sag.

Et andet rygte siger forøvrigt at den nikotinfrie cigaret allerede blev
opfundet ved årtusindeskiftet men af tobaksfirmaerne holdes hemmelig.

Det første fik jeg af vide af både min far og min lærer da jeg gik i
skole og har adskillige gange hørt det i min omgangskreds. Den sidste
har jeg læst på en hjemmeside, men også hørt den fortalt på arbejde.

Om det så bare er myter ved jeg ikke, men både shell og tobaksfirmaernes
moral er ikke-eksisterende, så usandsynligt er det ikke, at de ville
holde det skjult for at tjene penge.

mvh
Kim

Fra : G B

Dato : 23-05-05 22:57

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i meddelelsen

> Om det så bare er myter ved jeg ikke, men både shell og
> tobaksfirmaernes moral er ikke-eksisterende, så usandsynligt er det
> ikke, at de ville holde det skjult for at tjene penge.

Og så kan vi godt tage medicinalindustrien med, nu vi er i gang.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-05-05 00:52

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:429251c2$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i meddelelsen

> Og så kan vi godt tage medicinalindustrien med, nu vi er i gang.

Ja mon ikke.
http://www.healingcelebrations.com/hague.htm

Jan Rasmussen

Fra : 3W

Dato : 24-05-05 05:15

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
>
> Om det så bare er myter ved jeg ikke, men både shell og tobaksfirmaernes
> moral er ikke-eksisterende, så usandsynligt er det ikke, at de ville

Patenter er offentligt tilgængelige, så hvorfor er patentnummeret aldrig
nævnt i disse vandrehistorier?

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-05 08:04

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> Patenter er offentligt tilgængelige, så hvorfor er patentnummeret aldrig
> nævnt i disse vandrehistorier?

Jeg har et patent på en evighedsmaskine, men jeg vil heller ikke ud med
nummeret.

Forøvrigt er det jo ikke nogen kunst at lave nikotinfrie cigaretter, de er
bare lige så skadelige som de andre, - kunsten bliver at få folk til at ryge
dem.

Der var forresten også "hårdnakkede rygter" i 70'erne, om at man sagtens
kunne lave en glødelampe, som kunne holde uendeligt, men for profittens
skyld havde man valgt kun at lade dem holde i nogle hundrede timer. Det var
også rigtigt, man kunne sagtens lave en sådan pære, den ville bare ikke give
noget lys af betydning.
Nu har vi så fået sparepærer og LED-lys, mærkeligt at industrien ikke har
holdt disse ting hemmeligt og gemt.

Fra : 3W

Dato : 25-05-05 03:28

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har et patent på en evighedsmaskine, men jeg vil heller ikke ud med
> nummeret.

Nej du har ikke. Ethvert patent kan søges og findes uden at kende
patentnummeret.

http://www.dvjb.kvl.dk/sf/patentdb.shtml

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-05-05 07:52

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

Nemlig, den mest effektive måde at knække Islamismen på er at stoppe med at
sende dem vores penge!

> Et hårdnakkede rygte fortæller at shell allerede inden krigen indkøbte
> et patent på ren energi udelukkende for at gemme det væk, om det passer
> er så en helt anden sag.

Patenter er Offentlige

> Et andet rygte siger forøvrigt at den nikotinfrie cigaret allerede blev
> opfundet ved årtusindeskiftet men af tobaksfirmaerne holdes hemmelig.

Hvad skulle glæden være ved at ryge nikotinfri tobak være? Man bevarer
Tjære, CO og alle de andre sundhedskadelige stoffer og så fjerne den
nikotin, der gør det besværet værd. Tåbeligt.

Hvis man vil have ersatz kan man jo rulle sine egne smøger af bøgeblade!

> Om det så bare er myter ved jeg ikke, men både shell og tobaksfirmaernes
> moral er ikke-eksisterende, så usandsynligt er det ikke, at de ville
> holde det skjult for at tjene penge.

Man skal passe på med at modellere verden efter sig self ....

Tror du virkeligt at Shell et.al. gad besværet med at suge Olie op af jorden
i fjendtlige lande langt væk hvis de kunne lade være og tjene penge
alligevel?

Tror du virkeligt at en tobaksfabrik ikke ville pushe "det sunde alternativ"
hvis de kunne tjene på de nikotinforskrækkede?

Fra : jodem

Dato : 24-05-05 09:04

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d6uiuj$gat$1@news.al.sw.ericsson.se...

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message
hvis de kunne lade være og tjene penge
> alligevel?
>
> hvis de kunne tjene på de nikotinforskrækkede?

hvis og hvis

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-05-05 00:02

G B skrev den 23-05-2005 22:30:

> Kan vi så ikke se at få gang i brændselsceller og anden forureningsfri
> teknologi, tak?

Det kommer helt af sig selv.

Det forlyder fra Vatikanet, at Johannes Paul d. II har fået den sidste olie.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : G B

Dato : 24-05-05 00:36

Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen

> Det forlyder fra Vatikanet, at Johannes Paul d. II har fået den sidste
> olie.

LOL!

Fra : jodem

Dato : 24-05-05 07:51

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
>G B skrev den 23-05-2005 22:30:
>

> Det forlyder fra Vatikanet, at Johannes Paul d. II har fået den sidste
> olie.

Tænk, hvis han havde fået vindenergi eller plutonium

Fra : Martin Kristensen

Dato : 24-05-05 10:53

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> En af de væsentlige faktorer er, at man foreholder befolkningen viden om
> virkningerne af en mængde stoffer, som er carcinogene, af rene profit-
> hensyn.

Det er nok en helt rimelig konspirationsteori, at virksomheder går efter
profit. Og efter min mening ikke noget galt i det, så længe det ikke går ud
over nogen.

Men det kan det hurtigt komme til, specielt på det miljø- og sunhedsmæssige
område, og derfor er der brug for nogen regler der sikrer mennesker og miljø
mod f.eks. skadelige stoffer. Heldigvis går det også den vej, f.eks. har
biler nu i så vidt jeg husker omkring 20 år skullet kunne køre på blyfri
benzin.

Det går desværre bare for langsomt, da det helst skal være bevist at noget
er skadeligt før det bliver forbudt. Og sådan noget med at bevise ting
videnskabeligt kan tit være lidt svært og tage lang tid, og derfor er der
ofte skadelige ting, der får lov at være på markedet alt for længe. Derfor
synes jeg, vi bør have et princip om, at på områder som miljø og sundhed bør
tvivlen komme forbrugere og natur til gode frem for virksomhedernes profit.

Lidt rød har man vel lov at være en gang imellem. :)

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-05-05 11:09

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message

> [...]
> videnskabeligt kan tit være lidt svært og tage lang tid, og derfor er der
> ofte skadelige ting, der får lov at være på markedet alt for længe.

Hvordan ved man så at tingene er "skadelige"? Aura-analyse?? Svend Auken???
Læresætninger "Rød er DØD"

> [...]
bør
> tvivlen komme forbrugere og natur til gode frem for virksomhedernes

Hvordan skelner man i praksis mellem den "tvivl", der er berettiget og den
der er baseret på overtro og andre motiver?

Du taler faktisk for at vi skal genindføre Troen som basis for samfundets
beslutninger - hvis troen er grundlaget vil vi få Præster, Kættere og
Inkvisitation ovneni. (Som om debatten i medierne ikke allerede var på det
niveau).

Fra : Martin Kristensen

Dato : 24-05-05 11:21

wrote in message news:d6uug8$mr9$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
> beslutninger - hvis troen er grundlaget vil vi få Præster, Kættere og
> Inkvisitation ovneni. (Som om debatten i medierne ikke allerede var på det

Man kunne også vende bevisbyrden, og kræve at hvis en virksomhed f.eks. vil
introducere et nyt stof i et levnedsmiddel, så skal de bevise at det er
uskadeligt.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-05-05 12:53

> Man kunne også vende bevisbyrden, og kræve at hvis en virksomhed f.eks.
vil
> introducere et nyt stof i et levnedsmiddel, så skal de bevise at det er
> uskadeligt.

Men først skal man vist lige blive enige om hvad man konkret *mener* med
"bevise" og "uskadeligt" og så ender man Enten i gråtoner og sandsynligheder
igen - eller man vælger Fundamentalismen.

Fra : G B

Dato : 26-05-05 12:17

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i meddelelsen

> Man kunne også vende bevisbyrden, og kræve at hvis en virksomhed
> f.eks. vil introducere et nyt stof i et levnedsmiddel, så skal de
> bevise at det er uskadeligt.

Og det kan man ikke, da man så også skal kende langtidsvirkningerne på en
population.

Fra : G B

Dato : 24-05-05 11:25

skrev i meddelelsen news:d6uug8$mr9$1@news.al.sw.ericsson.se:

> Hvordan ved man så at tingene er "skadelige"? Aura-analyse?? Svend
> Auken??? Læresætninger "Rød er DØD"

Man behøver næppe "aura-analyse" for at vide, at bly er giftigt - og uden
en nedre grænseværdi.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-05-05 12:55

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Man behøver næppe "aura-analyse" for at vide, at bly er giftigt - og uden
> en nedre grænseværdi.

Hvor ved du så det fra? Erfaringer og Videnskabeligt arbejde med Bly eller
numerologi??

Fra : G B

Dato : 26-05-05 12:19

skrev i meddelelsen news:d6v4mf$qme$1@news.al.sw.ericsson.se:

> Hvor ved du så det fra? Erfaringer og Videnskabeligt arbejde med Bly
> eller numerologi??

Slå op i de tilgængelige tabeller, og læs lidt om toksikologi.

Driller du, eller ved du vitterligt ikke at bly er en allerhelvedes kraftig
miljøgift? Ved du heller ikke, at man dør af at indtage blysalte?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 27-05-05 08:56

> [...]
kraftig
> miljøgift? Ved du heller ikke, at man dør af at indtage blysalte?

Jeg Driller -

Pointen er at vi ved hvor giftigt bly er *netop* fordi det er blevet
undersøgt videnskabeligt og *ikke* fordi massefylden kan divideres med een
af siderne i Keops-pyramiderne.

Så selv om det går langsomt og der er fejl o.s.v. så er det, efter min
mening, mest effektivt at undersøge tingene videnskabeligt fremfor at basere
sig på formodninger og fordomme. Der er jo også kommet modeller for
ophobning i fødekæder og reaktioner i miljøet som bruges når stoffers
skadelighed vurderes; Den slags overvejede man ikke for bare 30(?) år siden.

Problemet er faktisk større med de kendte stoffer end med de nye - ingen
gider at klassificere de kendte stoffer efter de nye metoder fordi de
allerede er godkendt!

I øvrigt er bly ikke det mest giftige i verden - man kan vel spise et par
gram af det. Vitamin B12 f.ex. er langt mere giftigt. Det var vel derfor at
man hældte blyet i Benzinen - på det tidspunkt kendte man ikke noget til
ophobning i fødekæder og udstødningen var jo giftig alligevel.

Fra : G B

Dato : 27-05-05 10:04

skrev i meddelelsen news:d76jqk$r4c$1@news.al.sw.ericsson.se:

> Pointen er at vi ved hvor giftigt bly er *netop* fordi det er blevet
> undersøgt videnskabeligt og *ikke* fordi massefylden kan divideres med
> een af siderne i Keops-pyramiderne.

Hvor får du "auralæsning" og "siderne i Kufru-pyramiden" fra?
Jeg ved altså en smule om toksikologi, og så vidt jeg kan se, er du den
eneste, som kommer med okkulte begreber i denne tråd. Nå, det er vel
sommervarmen...

> I øvrigt er bly ikke det mest giftige i verden - man kan vel spise et
> par gram af det.

Bly er ikke særlig giftigt i ren metallisk form. Det er først når det
danner organiske forbindelser, at det er rigtig farligt, da det så
optages meget hurtigt i kroppen. Og det er mest tagdækkere og sættere,
som blev forgiftet med bly, da de hele tiden indåndede dame og
pulveriseret bly. Et hurtigt opslag i Merck Index viser, at blysaltet
bly-acetat har en LD50 (= dosis som slår 50% af de forgiftede ihjel) på
kun 200 mg./kg.

FUT til dk.videnskab

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 27-05-05 12:01

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>

> Hvor får du "auralæsning" og "siderne i Kufru-pyramiden" fra?

Jeg presenterer nogle Alternativer til en videnskabelig vurdering ...
pseudovidenskab. For at se om det lyder bedre.

Problemet med videnskab er for mange tilsyneladende moderne mennesker at en
videnskabelig teori kan forfalskes af dårlige data eller andre, bedre,
teorier og modeller. Specielt kan mange folk ikke kapere at en model kan
være nyttig selvom den ikke er "Sand(heden)".

Det er ikke godt nok for middelalder-menneskerne, Nej, Vi skal have nogle
Sandheder og nogle Absolutter på banen - problemet er bare at de "Absolut
Sande" modeller i virkeligheden er Religion, fordi de bygger på ting man
tror på er sande og ikke på ting man kan teste.

Et hurtigt resume af Popper:
http://www.eeng.dcu.ie/~tkpw/intro_popper/intro_popper.html

> pulveriseret bly. Et hurtigt opslag i Merck Index viser, at blysaltet
> bly-acetat har en LD50 (= dosis som slår 50% af de forgiftede ihjel) på
> kun 200 mg./kg.

LOL - Så De fleste Danskere er rimeligt godt polstret mod blyforgiftning.

Men, spøg til side, der er nok allerede rigeligt med ubehagelige effekter
*meget* længere nede end der hvor halvdelen af rotterne døde.

Fra : Rado

Dato : 28-05-05 23:24

On Fri, 27 May 2005 13:00:39 +0200, "Frithiof Andreas Jensen"
<frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com> wrote:

> [...]
>teorier og modeller. Specielt kan mange folk ikke kapere at en model kan
>være nyttig selvom den ikke er "Sand(heden)".

At man ofte kan finde bedre eller sandere modeller viser jo netop at
der må være en model der er absolut sand, for ellers giver begrebet
"sandere" slet ingen mening. At den nye model 1 er "sandere" end den
gamle model 2 betyder simpelhen at model 1 er "tættere på sanhedEN",

SandhedEN er den absolutte reference som anvendes til at vurderes en
models sandhedsværdi i forhold til en anden model. Det ville være
umuligt uden denne reference.

At en model kan være brugbar selvom den ikke er absolut sand er
rigtigt nok, men en sandere model vil være mere brugbar, dvs. give
flere og bedre muligheder.

> [...]
>Sande" modeller i virkeligheden er Religion, fordi de bygger på ting man
>tror på er sande og ikke på ting man kan teste.

Så dermed siger du altså at hvis videnskaben en dag finder sin TOE
(der jo må være en absolut sand model), så vil den bygge på tro?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Jesper

Dato : 24-05-05 14:44

> [...]

> Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
> Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Og du er erklæret modstander af atomkraft? Atomkraft er den eneste
energikilder der reelt kan erstatte de meget forurenende fossile
brændsler. Udover at producere al den strøm og varme vi har brug for så
kan atomkraften også bruges til at fremstille brint til dine
brændselsceller og når vi taler brintteknologi, så er Danmark helt
fremme skoene, det var en danskbygget brintbil der for nogle dage siden
vandt et økonomiløb i Frankrig, hvor den kørte hvad der svare til over
600 km/l.
Måske skulle du justere din holdning til atomkraft.

Fra : G B

Dato : 26-05-05 12:20

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Måske skulle du justere din holdning til atomkraft.

Det vil jeg gøre i det øjeblik man har fundet en forsvarlig måde at
opbevare eller recycle affaldet fra reaktorerne.

Fra : Jesper

Dato : 26-05-05 14:56

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Det vil jeg gøre i det øjeblik man har fundet en forsvarlig måde at
> opbevare eller recycle affaldet fra reaktorerne.

Må jeg spørge hvad problemet er med at nedsænke affaldet i
subduktionszoner i STV'er?

http://home.earthlink.net/~dengelhardt/HowSubduction.html