Skam dig, Danmark
Fra : Maz Spork

Dato : 23-05-05 14:47

Fra : Martin Kristensen

Dato : 23-05-05 14:56

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
news:4291dec7$0$79464$14726298@news.sunsite.dk...

Det lyder jo ikke til at det fungerer optimalt, f.eks. er det da helt
grotesk hvis folk ikke kan gå på toilettet. Men det ændrer ikke ved min
holdning til, at vi allerede har fået for mange udlændinge fra den tredje
verden hertil, og at tilstrømningen fra disse lande derfor bør stoppes helt.
Så er der jo heller ikke så meget at sagsbehandle - de kan blive afvist
direkte ved grænsen, ingen grund til overhovedet at starte en sag. Folk fra
civiliserede lande som Japan kan jeg derimod ikke se nogen problemer i at vi
lukker ind.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-05-05 15:04

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> [...]
fra
> civiliserede lande som Japan kan jeg derimod ikke se nogen problemer i at

Martin, det må føles så let for dig at overskue verden.

Jeg finder det utroligt, at du overhovedet ikke overvejer, at der for de
fleste tilflyttere er endog meget vitale årsager til, at de rejser hertil.
Hvadenten man kommer som flygtning eller som familiesammenført, er det da
med baggrund i nogle årsager, som berører livets allermest centrale
præmisser.

Din meget primitive verdensanskuelse tyder på, at du ikke forstår de behov,
og at du ikke er i stand til at føle empati med de millioner af mennesker
rundt omkring i verden, som er parate til at flytte til et andet land af de
årsager.

For dig er det tilsyneladende i orden at afvise mennesker, som flygter til
Danmark, fordi de ellers vil dø! Lad mig spørge dig, hvad der egentlig
skulle forpligte os til at hjælpe andre nødlidende, hvis vi på den måde bare
kan afvise folk.

Fra : JH

Dato : 23-05-05 15:59

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in

> [...]
> hertil. Hvadenten man kommer som flygtning eller som
> familiesammenført, er det da med baggrund i nogle årsager, som berører

Økonomiske flygtninge som størstedelen jo er, bør standses ved grænsen og
sendes hjem med det samme. Papirarbejdet behøver slet ikke at gå igang.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 16:18

"JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse
> "Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in

> Økonomiske flygtninge som størstedelen jo er, bør standses ved grænsen og
> sendes hjem med det samme. Papirarbejdet behøver slet ikke at gå igang.

Har du læst artiklen?

Økonomiske flygtninge?
Så skal vi altså heller ikke have Amerikanere, t.eks. der opretter firmaer i
Danmark, da det jo er for egen vindings skyld?

--
Allan Riise

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 23-05-05 16:58

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så skal vi altså heller ikke have Amerikanere, t.eks. der opretter firmaer
> i Danmark, da det jo er for egen vindings skyld?

Nå du er blevet forelsket i en Amerikaner, det er nye toner fra den kant.

mvh Kurt

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 08:22

> [...]
>
> Økonomiske flygtninge som størstedelen jo er, bør standses ved grænsen og
> sendes hjem med det samme. Papirarbejdet behøver slet ikke at gå igang.

Vi venter stadig i spænding på en maskine, der kan læse tanker, og dermed
afgøre, om folk lyver, når de påstår at være forfulgt af politiske, etniske,
racemæssige eller lignende konventionelle årsager, eller - som du siger - om
de blot er økonomiske flygtninge.

Men ellers er jeg da ikke uenig.

Fra : JH

Dato : 24-05-05 13:39

> [...]
> politiske, etniske, racemæssige eller lignende konventionelle årsager,
> eller - som du siger - om de blot er økonomiske flygtninge.

Problemet er jo bare, at hvis man er en rigtig flygtning, så vil man da
vælge at flygte til det nærmeste sikre sted og altså ikke helt op til
Danmark. Dvs at alle flygtninge, som kommer til Danmark idag, kun kommer
herop pga økonomien. Det er det, som jeg finder helt uacceptabelt.
Jeg ville da ikke selv flygte til f.eks. Iran eller til Afrika, hvis jeg
kunne leve i sikkerhed i f.eks. Sverige.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 14:57

> [...]
> Problemet er jo bare, at hvis man er en rigtig flygtning, så vil man da
> vælge at flygte til det nærmeste sikre sted og altså ikke helt op til

Den konklusion tror jeg ikke på.

Uanset hvorfor jeg flygtede, ville jeg da personligt vælge at flygte derhen,
hvor mine fremtidsudsigter var lysest.

Fra : JH

Dato : 24-05-05 15:35

> Den konklusion tror jeg ikke på.
>
> Uanset hvorfor jeg flygtede, ville jeg da personligt vælge at flygte
> derhen, hvor mine fremtidsudsigter var lysest.

Du ville blive afvist ved grænsen med det samme, da du ikke er en rigtig
flygtning.

Det er kun Danmark, som er så tossegod at lukke op for nassere, som når de
endelig er kommer hertil, stædigt vedbliver at holde fast i troen på islam.
Hvis de virkelig var flygtninge, så ville de smide tørklæderne og droppe
islam den første dag de er i Danmark.
Føj, siger jeg bare.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-05 08:42

"JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse
> "Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in

> Du ville blive afvist ved grænsen med det samme, da du ikke er en rigtig
> flygtning.

Ikke forstået.

Det, jeg fastslår, er, at uanset om man er "rigtig flygtning" eller
"økonomisk flygtning", så vil man naturligvis flygte derhen, hvor ens
fremtidsudsigter er lysest.

> Det er kun Danmark, som er så tossegod at lukke op for nassere,

Hvor ved du det fra?

> som når de
> endelig er kommer hertil, stædigt vedbliver at holde fast i troen på
islam.

Det må da vist være deres anliggende og ikke dit.

> Hvis de virkelig var flygtninge, så ville de smide tørklæderne og droppe
> islam den første dag de er i Danmark.

Det kan du ikke mene...

> Føj, siger jeg bare.

Du har vist ikke meget lat lade nogen høre.

Fra : #2066

Dato : 24-05-05 18:12

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in message

> Den konklusion tror jeg ikke på.
>
> Uanset hvorfor jeg flygtede, ville jeg da personligt vælge at flygte
> derhen,
> hvor mine fremtidsudsigter var lysest.

Det ville vaere uansvarligt ikke at flygte til det land blandt de mulige,
der vil give ens familie de bedste vilkaar.

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-05 18:53

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in message

> Det ville vaere uansvarligt ikke at flygte til det land blandt de mulige,
> der vil give ens familie de bedste vilkaar.

Ja, det er en investering, jeg ser at typeprisen for at blive sluset til
Canada ligger på mellem 30 og 50.000 dollars.

Fra : #2066

Dato : 24-05-05 23:35

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Ja, det er en investering, jeg ser at typeprisen for at blive sluset til
> Canada ligger på mellem 30 og 50.000 dollars.

Det var dyrt! Jeg kunne noejes med ca. $1000, saa vidt jeg husker.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-05 11:31

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Det var dyrt! Jeg kunne noejes med ca. $1000, saa vidt jeg husker.

Du skulle vel heller ikke "sluses" ind, med ingen eller forkerte papirer?

Fra : #2066

Dato : 25-05-05 13:37

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Du skulle vel heller ikke "sluses" ind, med ingen eller forkerte papirer?

Naeh, men det er jo ogsaa komplet irrelevant.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-05 13:51

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Naeh, men det er jo ogsaa komplet irrelevant.

Hvordan det, når vi nu taler om prisen for slusning til Canada? og du selv
nævner din egen "pris".

Fra : #2066

Dato : 25-05-05 18:54

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan det, når vi nu taler om prisen for slusning til Canada? og du selv
> nævner din egen "pris".

Du talte om prisen for slusning til Canada. Jeg korrigerede blot dine tal.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-05 20:10

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Du talte om prisen for slusning til Canada. Jeg korrigerede blot dine tal.

Det er ikke mine tal, det er officielle canadiske tal, - og du er stadig
ikke blevet sluset til Canada svjv?

Fra : #2066

Dato : 26-05-05 02:39

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Det er ikke mine tal, det er officielle canadiske tal, - og du er stadig
> ikke blevet sluset til Canada svjv?

Eh? (for at benytte en stereotyp canadisme). Hvad taler du om?

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-05-05 18:53

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Eh? (for at benytte en stereotyp canadisme). Hvad taler du om?

Intet andet end hvad man offentliggjorde mht prisen for en slusning til
Canada, for nogle dage siden.
De fleste som kommer til Canada behøver naturligvis ikke slusere.

Fra : #2066

Dato : 29-05-05 00:40

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

[...]
> Intet andet end hvad man offentliggjorde mht prisen for en slusning til
> Canada, for nogle dage siden.

Hvem er "man"? RCMP, CIC, Frontpagemag, WorldNetDaily, Aryan Nations, eller
hvad?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-05-05 10:49

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
>>
> [...]
>
> Hvem er "man"? RCMP, CIC, Frontpagemag, WorldNetDaily, Aryan Nations,
> eller hvad?

Man, er den canadiske regering.

Fra : #2066

Dato : 30-05-05 15:17

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Man, er den canadiske regering.

Det tvivler jeg nu paa. Den canadiske regering har haft nok at goere i de
forloebne uger med at kaempe imod et truende mistillidsvotum der kunne
bringe regering til fald, til at kere sig om den slags petitesser.

Derimod er det taenkeligt at en statslig institution kunne have udtalt sig.
Derfor naevnte jeg RCMP, CIC og maaske i tilgift ogsaa CSIS som eventuelle
kilder til den slags oplysninger.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-05-05 17:06

> [...]
> sig. Derfor naevnte jeg RCMP, CIC og maaske i tilgift ogsaa CSIS som
> eventuelle kilder til den slags oplysninger.

Det var også upræcist skrevet, jeg mente netop bare, at det var fra en
statslig institution, og ikke fra en af dine favoritnetsider.
Det er heller ikke nær så mange, der bliver sluset til Canada, som til de
europæiske lande, - hvor der jo er bedre muligheder for ekspertise mht ruter
over forskellige lande. Men det er noget der koster, det er fælles for
slusningerne.

Fra : #2066

Dato : 30-05-05 19:17

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Det var også upræcist skrevet, jeg mente netop bare, at det var fra en
> statslig institution, og ikke fra en af dine favoritnetsider.

Hvilken statslig institution?

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-05-05 21:40

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Hvilken statslig institution?

Det var vist Indvandringsværket.

Fra : G B

Dato : 30-05-05 23:18

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det var vist Indvandringsværket.

Eller måske Panserværnet?

GB

Fra : #2066

Dato : 31-05-05 15:32

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

[...]

> Det var vist Indvandringsværket.

Nu har Canada med statsgaranti ikke nogen statslig institution der hedder
"Indvandringsvaerket" , men med lidt god vilje kan man jo gaette paa at
du mener "Citizenship and Immigration Canada". Deres fokus er dog de
indvandrere der foelger reglerne. Det er vist RCMP (det beroemte ridende
politi/roedjakkerne) der tager sig af menneskesmugling og
graenseoverloebere. Men tak for svaret, vi kommer det nok ikke naermere.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 23-05-05 16:44

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in message

> Martin, det må føles så let for dig at overskue verden.

Næh, men jeg gør mit bedste.

> [...]
> Hvadenten man kommer som flygtning eller som familiesammenført, er det da
> med baggrund i nogle årsager, som berører livets allermest centrale

Selvfølgelig er der en grund til at folk vil ind i vores land, men det
behøver jo ikke betyde at vi skal give dem lov. Man kan hjælpe folk på andre
måder end ved at give dem dansk statsborgerskab.

> [...]
> rundt omkring i verden, som er parate til at flytte til et andet land af

Er det ikke lidt primitivt at kalde folk primitive bare fordi man er uenig
med dem?

> For dig er det tilsyneladende i orden at afvise mennesker, som flygter til
> Danmark, fordi de ellers vil dø!

Alternativet er at vi skal tage imod en millard fattigdomsflygtninge, som
lever på randen af at sulte ihjel.

> Lad mig spørge dig, hvad der egentlig
> skulle forpligte os til at hjælpe andre nødlidende, hvis vi på den måde
bare
> kan afvise folk.

Vi burde lave nogen lejre i nærområderne, så folk ikke behøvede at flygte
helt her op. Det er alligevel kun nogen få der har råd til det. Hvis de så
alligevel flygtede her op kunne vi sende dem tilbage til den lejr tættest på
der hvor de kom fra, så de ikke behøvede at dø.

På lang sigt tror jeg, den eneste måde at hjælpe ulandene er at kolonisere
dem igen. De har efterhånden bevist at de ikke magter at styre deres egne
lande, så for deres egen skyld er der ikke andet for.

F.eks. er Mugabes Zimbabwe et godt eksempel på et land, hvor man burde gå
ind med militær magt og vælte styret, og indsætte en ny regering, som på
bedste udemokratiske vis var styret af den vestige verden. Når landet så var
bragt på fode igen, hvilket nok vil tage nogen årtier, kunne man gradvist
begynde at indføre demokrati, og gøre dem klart, at nu var det altså sidste
chance. Hvis det gik galt igen måtte man ind og vælte styret igen, og
simpelthen opgive at indføre demokrati i det land.

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-05-05 02:42

> [...]
> dem igen. De har efterhånden bevist at de ikke magter at styre deres egne
> lande, så for deres egen skyld er der ikke andet for.

Det er en bjørnetjeneste at oprette lejre for dem. Det svarer til zoologiske
haver, hvor dyrene bliver ude af stand til at klare sig ude i den barske
natur, fordi de vænnes til at blive fodret.

> [...]
> chance. Hvis det gik galt igen måtte man ind og vælte styret igen, og
> simpelthen opgive at indføre demokrati i det land.

Jeg er uenig i at det gavner at kolonisere, Zimbabwe er da også et dårligt
eksempel på at kolonisering skulle være gavnligt, selv målt efter vores
vestlige BNP-fokuserede målestok.

Under kolonitiden var der slet ikke tilløb til økonomiske mirakler i
Rhodesia. Det skete først da koloniherren ville til at trække sig ud. Den
ene del af landet løsrev sig selv under ledelse af Ian Smith, og de næste år
gik det fint for landet. Senere pressede Lord Carrington de hvide til at
dele magten med de sorte. Stadig mens Biskop Muzerewa og Pastor Sithole var
i regering med Ian Smith gik det godt nok i landet. Katastrofen indtraf da
de sorte masser frit kunne vælge en marxistisk regering under Mugabe, som
var en trussel mod den økonomiske rygrad i landet, nemlig de store farme,
som dyrkede tobak og andre afgrøder ledet af dygtige enkeltpersoner.

Det er i orden at Mugabe smider de hvide ud af landet, nu man pressede et
vestligt demokrati ned over landet. Det er han næsten nødt til for at blive
genvalgt. Det har kostet noget økonomisk, men Mugabe har været populær i den
sorte befolkning. Derfor er han stadig præsident selv nu hvor han er over 80
år gammel.

--
Skulle de fremmede endelig lære dansk kultur, burde det være
Nørregadebagersangen:

Fra : G B

Dato : 24-05-05 03:08

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at blive genvalgt. Det har kostet noget økonomisk, men Mugabe har
> været populær i den sorte befolkning. Derfor er han stadig præsident

Er det også i orden, Hagemann, at den zimbabwesiske befolkning nu er
internationale bistandsmodtagere, fordi de ikke kan finde ud af at tage
hænderne op af lommerne, og derfor nu gerne vil have, at de hvide kommer
tilbage for at lede og/eller udføre arbejdet, efter at ZANU-national-
socialisterne har kørt landet i sænk på få år? Landet bliver jo til
savanne på ganske kort tid, når man ikke kan finde ud af at køre landbrug
der nede.

Desuden har man myrdet, afbrændt, plyndret og voldtaget de hvide farmere,
hvoraf nogen har boet mange generationer i landet. Det gør det ekstra
sølle at mug-aben nu klynker.

Marx, Hagemann og Allah bevare os vel!

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 08:42

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en bjørnetjeneste at oprette lejre for dem. Det svarer til
zoologiske
> haver, hvor dyrene bliver ude af stand til at klare sig ude i den barske
> natur, fordi de vænnes til at blive fodret.

Er det sådan, du selv er overlevet indtil nu?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 08:42

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er der en grund til at folk vil ind i vores land, men det
> behøver jo ikke betyde at vi skal give dem lov.

Martin, hvis ikke vi skal hjælpe dem, hvorfor skal vi så hjælpe dig, hvis du
en dag er i nød? I modsætning til de fleste udlændinge, kender jeg dig kun
som et forholdsvis usympatisk individ, så hvorfor pokker skulle jeg gide at
hjælpe dig?

> Man kan hjælpe folk på andre
> måder end ved at give dem dansk statsborgerskab.

Man hjælper ikke flygtninge ved at udvise dem til de visse død, og man
hjælper ikke familier, der søger om familiesammenføring, ved at forhindre
dem i at bo i det samme land.

> behov,
> de
>
> Er det ikke lidt primitivt at kalde folk primitive bare fordi man er uenig
> med dem?

Nu stikker der jo nok et par andre ting under, ikke?

> Alternativet er at vi skal tage imod en millard fattigdomsflygtninge, som
> lever på randen af at sulte ihjel.

Man kan hjælpe fattigdomsflygtninge på andre måder.

> bare
>
> Vi burde lave nogen lejre i nærområderne,

95% af verdens flygtninge bor i lejre i nærområderne. Men tro det eller lad
være: Fattige lande med dårlig infrastruktur, ustabile politiske forhold og
en svag økonomi har rent faktisk sværere ved at tage imod millioner af
flygtninge end rige lande har.

Ud over det, vil jeg gerne vide, hvordan dette rent praktisk skal foregå.
Hvordan vil du få overtalt disse "nærområder" til at tage imod flygtningene,
når du samtidig ikke selv vil?

> På lang sigt tror jeg, den eneste måde at hjælpe ulandene er at kolonisere
> dem igen. De har efterhånden bevist at de ikke magter at styre deres egne
> lande, så for deres egen skyld er der ikke andet for.

Du lyder mere og mere som Ole Kreiberg, som vi gudskelov har været fri for i
et stykke tid.

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-05 09:15

> [...]
> som et forholdsvis usympatisk individ, så hvorfor pokker skulle jeg gide

Måske skulle vi screene folk for om de er sympatiske, før vi tillader dem at
komme ind i vores hjemland? Du kan ikke se forskel på danske statsborgere og
de to milliarder fattige fra andre lande? Det forklarer jo en del.

> Man hjælper ikke flygtninge ved at udvise dem til de visse død, og man
> hjælper ikke familier, der søger om familiesammenføring, ved at forhindre
> dem i at bo i det samme land.

"Den visse død", som også de palæstinensiske særlovsflygtninge talte om, -
og nogle af dem nede fra det område, hvor de angiveligt ville blive dræbt.

Man forhindrer ikke folk i at bo i samme land, man forhindrer dem som
bekendt i at bo i Danmark, og det er der jo gode grunde til. Læs fx den nye
norske undersøgelse om "familiegjenforening", som det så sødt hedder, når
man henter en ægtefælle fra landsbyen til de nordiske velfærdslande. Endnu
flere 2. generationsindvandrere end førstegenerationsindvandrere henter
ægtefælle i hjemlandet, og en meget stor del er fætter eller kusine, - og
det er ofte IKKE morsomt, at blive afsat til disse nære slægtninge, men det
tæller vel ikke, når de gode viljer er på banen.

> [...]
> og
> en svag økonomi har rent faktisk sværere ved at tage imod millioner af

Og hvis de rige lande tager imod millioner af flygtninge, så bliver de snart
lige så fattige og ustabile, som de fattige lande, hvor skal de få politiske
flygtninge så flygte hen?

> Ud over det, vil jeg gerne vide, hvordan dette rent praktisk skal foregå.
> Hvordan vil du få overtalt disse "nærområder" til at tage imod
> flygtningene,
> når du samtidig ikke selv vil?

Som FNs flygtningehøjkommissær sagde, så koster det 150 gange mere at tage
en flygtning i et rigt land end i et fattigt, - hvis vi var villige til at
betale bare halvdelen af hvad flygtninge koster her, til de relevante lande,
så skulle der nok være mange om buddet. Og vi kunne stadig modtage den type
politiske flygtninge, som er de mest vigtige at kunne give asyl, - som fx
også Preben Wilhjelm skrev en kronik om.

Nu har vi jo iøvrigt strammet utrolig meget op på flygtningområdet siden
"Nyrup-vi har verdens strengeste asylregler", tillod titusinder af
fattigdomsflygtninge at komme ind. Denne blødhed og velvilje har givet os
helt specielle problemer med integrering, og har betydet at vi bliver
kritiseret for ikke være "gode nok", af dem der selv var benhårde dengang.
Sådan er verden så uretfærdig, det må man leve med.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 10:16

> [...]
og
> de to milliarder fattige fra andre lande? Det forklarer jo en del.

Jeg kan ikke se, hvorfor lige netop det skal være kriteriet for, hvem vi kan
føle empati over for.

> "Den visse død", som også de palæstinensiske særlovsflygtninge talte om, -
> og nogle af dem nede fra det område, hvor de angiveligt ville blive dræbt.

Hvor vil du hen med det?

> Man forhindrer ikke folk i at bo i samme land, man forhindrer dem som
> bekendt i at bo i Danmark,

Ja, og i mange tilfælde er det i praksis det samme, eftersom den herboende
af den ene eller den anden grund ikke kan bo i det land, hvor ægtefællen
eller barnet opholder sig.

> [...]
snart
> lige så fattige og ustabile, som de fattige lande, hvor skal de få

Det synes jeg, du skal argumentere lidt for. Indtil nu er der jo ikke noet,
der tyder på det overhovedet.

> Som FNs flygtningehøjkommissær sagde, så koster det 150 gange mere at tage
> en flygtning i et rigt land end i et fattigt, -

Jamen det er jeg sikker på, at de fattige lande er 110% ligeglade med.

> hvis vi var villige til at
> betale bare halvdelen af hvad flygtninge koster her, til de relevante
lande,
> så skulle der nok være mange om buddet.

Hvordan er det gået i de tilfælde, hvor man har prøvet noget sådant...?

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-05 19:14

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> at
> og
>
> Jeg kan ikke se, hvorfor lige netop det skal være kriteriet for, hvem vi
> kan
> føle empati over for.

Det er dig der taler om, hvem der er sympatisk. Flygtningepolitik er ikke et
spørgsmål om sympati eller empati, - vi kan alle se udsendelser fra
tredjeverdenslande og have ondt af millioner af mennesker, men det betyder
jo ikke, at vi kan lukke dem alle ind i vores lille velfærdscirkus.

> forhindre

> Hvor vil du hen med det?

Ikke andet end at du altid skriver som om alle flygtninge kan regne med "den
visse død" hvis de vender hjem, og det er jo som bekendt meget langt fra
rigtigt. Men du røg vel også på særlovspalæstinensernes ord om at de ville
blive udsat for "den visse død", hvis de ikke fik lov at blive i DK? Men det
havde jo intet med virkeligheden at gøre.

> Ja, og i mange tilfælde er det i praksis det samme, eftersom den herboende
> af den ene eller den anden grund ikke kan bo i det land, hvor ægtefællen
> eller barnet opholder sig.

Ikke kan? Du mener fordi vores samfund er så meget mere velordnet og rigt?
Jeg hørte i dag på P1, et interview med en pakistansk pige om hendes tur til
hjemlandet, hun følte hun havde et "visa i panden", hver anden hun talte med
ville afsætte hende til en bekendt.
I Norge har jeg hørt, man kalder unge pakistanere "omvandrende visa", og det
er *ikke* fordi de "af en eller anden grund" ikke kan bo i Pakistan med
deres udkårne fætter eller kusine. Jeg hørte iøvrigt en anden dag om en pige
som også i Pakistan hele tiden skulle afværge ægteskabstilbud, hun fortalte
at hun fandt en måde at blive fri for dem på, - hun sagde bare at hun ville
insistere på at flytte til Pakistan, så røg interessen som regel
øjeblikkeligt.

Men som næste altid fokuserer du på en lille undtalelse, og lader som om det
er reglen.

> snart
> politiske
>
> Det synes jeg, du skal argumentere lidt for. Indtil nu er der jo ikke
> noet,
> der tyder på det overhovedet.

Vi har heller ikke taget disse millioner af flygtninge, *hvis* vi modtog
bare en halv million, ville DK som vi kender det, jo holde op med at
eksistere. Som Preben Wilhjelm skrev i sin kronik i 1995, så var vores regel
dengang sådan, at teoretisk havde 20 mio mennesker retskrav på at komme til
at bo i Danmark. Men for de gode hyrder er intet jo umuligt, - jeg talte
selv med en, som argumenterede for, at vi godt kunne tage 200.000
vietnamesere alene, og tilsvarende af andre nationaliteter.

> foregå.

> Jamen det er jeg sikker på, at de fattige lande er 110% ligeglade med.

Sikkert, men det var var heller ikke op til dem.

> lande,
>
> Hvordan er det gået i de tilfælde, hvor man har prøvet noget sådant...?

Det har man ikke prøvet, måske fordi de mulige lande har opdaget, at der er
lettere måder at få os til at slippe pengene på, - fx Sudan som jo nu får
foreløbig en halv milliard kr fra DK alene., og mere kommer nok til, som en
sudansk ekspert fortalte om på Deadline. Mange lande fokuserer jo deres
ekspertise på "donor-området", og specialiserer sig i at få mest muligt ud
af donorlandende, i stedet for at forsøge at gøre noget langsigtet for at få
deres egen økonomi i gang.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 15:18

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Rystende læsning...

--
Allan Riise

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-05-05 15:59

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Rystende læsning...

Jeg giver ikke en skid for klynkedyret Kristian Ditlev Jensen.
--
NoTrabajo

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 16:20

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver ikke en skid for klynkedyret Kristian Ditlev Jensen.

Lidt ligesom jeg ikke synes særlig godt om arbejdssky elemnter der nyder
godt af vi andres arbejde, og som samtidigt praler med det!

--
Allan Riise

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-05-05 16:12

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lidt ligesom jeg ikke synes særlig godt om arbejdssky elemnter der nyder
> godt af vi andres arbejde, og som samtidigt praler med det!

Ja Trabanten nyder godt af hårdtarbejdende indvandreres skattekroner så han
kan rende rundt derhjemme og klø sig i r*ven alt imens han håner nogle af
dem som er med til at sørge for at dette er muligt.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Martin Kristensen

Dato : 23-05-05 16:45

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> kan rende rundt derhjemme og klø sig i r*ven alt imens han håner nogle af
> dem som er med til at sørge for at dette er muligt.

Nej han gør ej. Indvandrere udgør samlet set et tocifret milliardunderskud
for Danmark.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 08:24

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> han
>
> Nej han gør ej. Indvandrere udgør samlet set et tocifret milliardunderskud
> for Danmark.

Jeg er ikke ligefrem overrasket over, at den finere matematik ikke er nået
frem til dig endnu, men jeg kan da oplyse, at det rent faktisk er korrekt,
at der findes hårdtarbejdende indvandrere i Danmark, som bidrager positivt
til skattekassen.

Fra : JH

Dato : 24-05-05 13:34

> men jeg kan da oplyse, at det rent faktisk er
> korrekt, at der findes hårdtarbejdende indvandrere i Danmark, som
> bidrager positivt til skattekassen.

Hørt!

Fra : Martin Kristensen

Dato : 24-05-05 15:42

> [...]

> at der findes hårdtarbejdende indvandrere i Danmark, som bidrager positivt

Ja, men det er ikke noget "Trabanten" kan nyde godt af, for der findes langt
flere hårdt-nassende indvandrere, som mere end rigeligt opvejer de få
enkeltstående solstrålehistorier.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-05 08:44

> Ja, men det er ikke noget "Trabanten" kan nyde godt af,

Det er det da! Hans kontanthjælp betales da bl.a. af dem. Punktum.

> for der findes langt
> flere hårdt-nassende indvandrere, som mere end rigeligt opvejer de få
> enkeltstående solstrålehistorier.

Hvad rager det de indvandrere, der bidrager til samfundsøkonomien? Det
svarer til, at jeg skal bekymre mig om din almindelige uduelighed, blot
fordi vi begge er mænd. Intet kunne ligge mig mere fjernt. Dine individuelle
svagheder er dit problem og kun dit.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 25-05-05 10:20

> [...]
> svarer til, at jeg skal bekymre mig om din almindelige uduelighed, blot
> fordi vi begge er mænd. Intet kunne ligge mig mere fjernt. Dine

Nu var det Kim Larsen, der begyndte at tale om indvandrere som samlet
gruppe: "Trabanten nyder godt af hårdtarbejdende indvandreres
skattekroner" - og så var det bare lige, jeg synes det var på sin plads at
pointere, at indvandrere som samlet gruppe ikke er noget, vi nyder godt af.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-05 10:43

> [...]
>
> Nu var det Kim Larsen, der begyndte at tale om indvandrere som samlet
> gruppe: "Trabanten nyder godt af hårdtarbejdende indvandreres

Det er noget sludder, at Kim Larsen her taler om indvandrere som samlet
gruppe. Det er noget, du begynder på, fordi du ikke kan få noget negativt ud
af ovenstående på andre måder.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 23-05-05 17:07

> [...]
>

> Lidt ligesom jeg ikke synes særlig godt om arbejdssky elemnter der nyder
> godt af vi andres arbejde, og som samtidigt praler med det!

Hvad har klynkedyret med arbejdssky element at gøre. Kristian Ditlev Jensen
er et barn der har mistet sin sut. Han kan rejse til Japan med sin teenager
forelskelse, sådan en gamle nar.

mvn Kurt

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-05-05 07:53

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> [...]
Jensen
> er et barn der har mistet sin sut. Han kan rejse til Japan med sin

Han gider jo ikke engang gifte sig med sit squeeze!

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-05 16:45

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
> Jeg giver ikke en skid for klynkedyret Kristian Ditlev Jensen.

Som næsten rammer No Trabajo plet.

Og i al beskedenhed skrev jeg det samme - lidt mere ordrigt - 7 timer før
denne tråd startede - jeg får jo Politiken på papir ind ad brevsprækken
længe før den er på nettet.
------------------------------
Kristian Ditlev Jensen lærte på på Journlisthøjskolen at KLYNK GIR MAGT, så
han opfandt at være pædofilmisbrugt og opnåede som start på sin
medie-karriere succes på en udokumenterbar bogs flæb om at han var blevet
misbrugt som lille.

Derfor har han fået penge til at rejse til Japan, hvorfra han nu benytter en
veninde som objekt for usaglig kritik af Udlændingestyrelsens restriktioner,
der skal dæmme op for muslim-indvandring. Læs kronik derom i Politiken 23
maj 05.

Hans japanske veninde kan ikke let få gratis uddannelse i Danmark - han har
ikke som jeg taget ansvar for sin veninde ved at gifte sig.

De fortrinlige lokaler hvor sagsbehandling sker på Ryesgade har jeg fulgt
min kone til og opholdt mig længe i ventesalen.
Det er ikke et "cykelværksted med ilde lugt" som han påstår, og han finder
at det udstråler foragt for ikke-danskere , at det ikke ligger i Centrum men
på Østerbro!!!

Antiracisterne er skyld i at man må tackle ufarlige udlændinge fra Japan på
samme måde som farlige muslimer.

Det er _deres_ skrivebordsteoretiske menneskerettigheds-konventioner, der
kræver milimeterdemokratisk lighed.

Hans "veninde" har været aupairpige i et jysk hjem. Han gør deres skepsis
overfor staten til et overgreb på veninden (der antydes noget i stil med
sort arbejde eller byttehandel).

Han påstår at Danmark mangler arbejdskraft og har brug for de fremmede.

Men hans veninde vil have pædagoguddannelse og vi har masser af
folkepensionister og andre der hellere end gerne vil passe børn og gøre det
gratis.

Han har skrevet en fornuftig bog om Japan, men han forstår ikke
nødvendigheden af restriktiv tackling af de eksplosive
indvandringsproblemer. Selvfølgelig bør et fattigt land som Danmark
foretrække indvandrere der ved ankomsten har den uddannelse, som vi har brug
for.

Fra : Tim

Dato : 23-05-05 17:00

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
>
> Rystende læsning...

Tror du det ville gå den anden vej rundt... altså, hvis det var ham der var
sammen med hende i Japan?

Rytende... næppe. Det er bare din sædvanlige kvalmende politisk korrekte
reaktion.

Tim

Fra : Tina T.

Dato : 23-05-05 15:20

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> -- maz
>

>Nåååååårh, hvor er det synd, hold kæft en grædekone!!!!!!

Tina T.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-05-05 15:53

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Tina T.

Er du i familie med Tim (herfra denne NG) ?

Fra : Jesper

Dato : 23-05-05 15:46

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> -- maz

Udlændingestyrelsen er for uprofessionel. Jeg har hele tiden ment at den
skal nedlægges og Fremmedpolitet genoprettes. Der virker naturligt at
have liggende dér eftersom Politet i forvejen står for paskontrollen.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 08:25

> Udlændingestyrelsen er for uprofessionel. Jeg har hele tiden ment at den
> skal nedlægges og Fremmedpolitet genoprettes. Der virker naturligt at
> have liggende dér eftersom Politet i forvejen står for paskontrollen.

Øh --- og hvad så???

Fra : Jesper

Dato : 24-05-05 14:30

Christian R. Larsen <crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

> Øh --- og hvad så???

Små hjerner, lille horisont.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 14:54

> Små hjerner, lille horisont.

Det ved du alt om.

Fra : Jesper

Dato : 24-05-05 16:52

Christian R. Larsen <crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

> den

> Det ved du alt om.

Og du er for indskræmket til at vide noget om det.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 23-05-05 15:40

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

Ja, det *er* godt nok også Helt Forfærdeligt at alle og enhver ikke bare kan
få lov til at realisere sig selv for Skatteydernes Penge!

Det Eneste Kristian Ditlev Jensen viser er at Man åbenbart fint kan være
Teenager langt op i Trediverne uden at synes det er spor flovt, bare man er
fast forankret i overbevisningen om at Samfundet natruligvis skal være
indrettet efter lige præcis eens egne behov, Fælleskabet betyder at alle
andre skal servicere een behov - og det er Diskrimination, Racisme og alt
muligt (i.e. I Er Bare Dumme, er I) hvis Samfundet siger NEJ.

Heh: Den 15-årige kører *Nøjagtigt* det samme show derhjemme hvis f.x. Bilen
ikke lige står klar opvarmet og med chauffør når han en halv time før
deadline pludseligt kommer i tanke om at han vist skulle have været til fest
.... men det kommer ikke i Politiken (Endnu; de skraber jo efterhånden
tønden).

Fra : Maz Spork

Dato : 27-05-05 15:09

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> [...]
> skulle have været til fest ... men det kommer ikke i Politiken
> (Endnu; de skraber jo efterhånden tønden).

Og du går foran og viser et godt eksempel ved at ydmyge hende over for
fremmede. Det er forbilledligt.

-- maz

(ps. - hvorfor skriver du så underligt med versaler her og der?)

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 30-05-05 09:18

> Og du går foran og viser et godt eksempel ved at ydmyge hende over for
> fremmede. Det er forbilledligt.

Hvem? Hvad? Problemer med quoteringen??

> (ps. - hvorfor skriver du så underligt med versaler her og der?)

"Publikum" er underligt ...

Fra : Tim

Dato : 23-05-05 16:14

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

Der er ingen grund til at lukke japanere ude. De er en berigelse for det
danske samfund, ikke knivstikkere, og så gruppevoldtager de ikke.

Desuden synes de ikke, at danmark er et ludersamfund eller at danske piger
alle er ludere.

Man går, f.eks., ikke en bue uden om en flok japanere, når man møder dem
nede i byen.

Tim

Fra : Trunte

Dato : 23-05-05 18:28

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle er ludere.
>
> Man går, f.eks., ikke en bue uden om en flok japanere, når man møder dem

Du lader aldrig en chance for at fyre dit fremmedfjendske bavl af... er
Tina T. dit nye alias
Trunte

Fra : Tina T.

Dato : 23-05-05 18:37

> Du lader aldrig en chance for at fyre dit fremmedfjendske bavl af...
> er Tina T. dit nye alias
> Trunte

Bare for en god ordens skyld vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg ikke har
en pind med Tim at gøre, selv om vi tilsyneladende er ret enige.

Tina T.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 18:49

> Bare for en god ordens skyld vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg ikke
> har
> en pind med Tim at gøre, selv om vi tilsyneladende er ret enige.

Det du kalder for enig, har jeg et mere rammende ord for!

--
Allan Riise

Fra : Tina T.

Dato : 23-05-05 18:47

> Det du kalder for enig, har jeg et mere rammende ord for!
>
> --
> Allan Riise

Hvad er det så for et ord?

Tina T.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 18:54

> Hvad er det så for et ord?

Islamofob

--
Allan Riise

Fra : N/A

Dato : 23-05-05 19:00

Fra : Tina T.

Dato : 23-05-05 19:00

Jo du har så,her er hvad du skrev:
"Det du kalder for enig, har jeg et mere rammende ord for!"

Tina T

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 19:06

> Jo du har så,her er hvad du skrev:
> "Det du kalder for enig, har jeg et mere rammende ord for!"

Ja, det så jeg, og prøvede også at slette indlægget, men var ikke hurtig
nok.

Har svaret...
--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 23-05-05 19:01

> Jeg har ikke skrevet at det var et ord.

???

Var det ikke dig, der skrev følgende:

"Det du kalder for enig, har jeg et mere rammende ord for!"

Læg hellere tosse-tobakken lidt på hylden igen Allan.

Tim

Fra : Tim

Dato : 23-05-05 18:47

> Det du kalder for enig, har jeg et mere rammende ord for!

Meget enig?

Tim

Fra : Tim

Dato : 23-05-05 18:46

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> wrote in message

> Bare for en god ordens skyld vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg ikke
> har
> en pind med Tim at gøre, selv om vi tilsyneladende er ret enige.

LOL

Tim

Fra : G B

Dato : 23-05-05 18:44

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Du lader aldrig en chance for at fyre dit fremmedfjendske bavl af...
> er Tina T. dit nye alias

Hvor ser du det "fremmedfjendske" i at man ikke har noget imod japanere?

Fra : Trunte

Dato : 23-05-05 19:46

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor ser du det "fremmedfjendske" i at man ikke har noget imod japanere?

he he

Fra : Tim

Dato : 23-05-05 18:46

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> Du lader aldrig en chance for at fyre dit fremmedfjendske bavl af...

Jeg har da intet mod japanere, russere, tyskere, mexicanere, svenskere,
kenyanere, jøder, kinesere, amerikanere, normænd, islændige, grønlændere,
taiwanesere, canadiere, englændere, filippinere etc. etc. etc.

Er de ikke fremmede?

Tim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 08:28

> [...]
> kenyanere, jøder, kinesere, amerikanere, normænd, islændige, grønlændere,
> taiwanesere, canadiere, englændere, filippinere etc. etc. etc.

Almindelige logiske principper for generalisering er gået dig helt forbi,
Tim.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 08:26

> [...]
> >

> Der er ingen grund til at lukke japanere ude. De er en berigelse for det
> danske samfund, ikke knivstikkere, og så gruppevoldtager de ikke.

Ligesom jeg mener, det er forkert at forskelsbehandle individer negativt ud
fra forestillinger om en samfundsgruppe, de er en del af, finder jeg det
ganske grotesk at forskelsbehandle dem positivt, bare fordi de er --
japanere.

> Man går, f.eks., ikke en bue uden om en flok japanere, når man møder dem
> nede i byen.

Jeg kan så oplyse dig om, at vi er rigtig mange danskere, der heller ikke
går i en stor bue udenom, når vi møder andre udlændinge.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-05-05 16:29

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse news:4291dec7$0$79464$14726298@news.sunsite.dk...

> -- maz

"Min japanske veninde har en verserende klagesag om en studieopholdstilladelse i Danmark.
Hun vil nemlig gerne læse til pædagog og siden bo i Danmark for at passe danskernes børn"

Kan det omvendte lade sig gøre ?
(kan Kristian Ditlev Jensen rejse til Japan for at studere og senere bo
fordi han er ven med en Japansk pige.)

Jan Rasmussen

Fra : Martin Kristensen

Dato : 23-05-05 16:46

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message

> (kan Kristian Ditlev Jensen rejse til Japan for at studere og senere bo
> fordi han er ven med en Japansk pige.)

Nej, Japan har en af verdens mest restriktive indvandrerlove svjv, så det
kan han næppe.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-05-05 17:25

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

Ja når man læser sådan noget, bliver man sgu flov over at være dansker. Jeg
bryder mig ikke om den fremmedfjendtlige stemning som har bredt sig som en
steppebrand over Danmark og nærmest forvandlet landet til en flok
fremmedhadske landsbytosser set i Europæisk sammenhæng.

Fra : Tim

Dato : 23-05-05 17:40

> [...]
> steppebrand over Danmark og nærmest forvandlet landet til en flok
> fremmedhadske landsbytosser set i Europæisk sammenhæng.

Du har ret. Vi er sgu' nødt til at smide de muslimske racister på porten. De
hader jo luderdanskerne og alt hvad vi står for.

Så kan vi sende bong-hovederne fra Ungdomshuset og Christiania samme vej.

Tim

Fra : JH

Dato : 23-05-05 19:24

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in

> [...]

Hørt!

> Så kan vi sende bong-hovederne fra Ungdomshuset og Christiania samme

De er danskere, så selvfølgelig kan vi ikke det.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-05-05 08:06

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> Ja når man læser sådan noget, bliver man sgu flov over at være dansker.

Det, du med rette burde være flov over, er at der tydeligvis ingen grænse er
for hvor meget egoismen og "fælleskabet er til for mig" mentaliteten kan
udfolde sig!

.... Og over hvor hurtigt de politisk korrekte danskere flux springer op og
slår hælene sammen og deklarerer deres flovhed - uden at tænke - ligesom
pavlovs hunde.

Sagen er jo den at een eller anden japaner kommer ind fra gaden, uden
kvalifikationer overhovedet, forlanger en uddannelse betalt med forsørgelse
oveni, og så hviner en mand på over tredive på bedste teenagemaner i en
landsdækkende avis fordi samfundet siger Nej!

Mandens sut er faldet ud af vognen og nu er det Samfundets Skyld og en
Krænkelse af Menneskerettighederne. Hvis det betød så meget for "hans
veninde" og hamselv kunne taberen jo bare have giftet sig med hende .... men
det krøller nok i virkeligheden hans "stil" alt for meget at være gift med
en japser og tage lidt ansvar for andre end sig selv.

> [...]
> steppebrand over Danmark og nærmest forvandlet landet til en flok
> fremmedhadske landsbytosser set i Europæisk sammenhæng.

Du har aldrig været i resten af Europa, har du?

Fra : Allan Knaap

Dato : 23-05-05 17:44

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> -- maz

Det vi ser her er resultatet af en reaktion på en massiv indvandring som
ganske simpelt skal stoppes og som heldigvis bliver det, omend ikke stramt
nok.

En af konsekvenserne er at dem der er intersseret i at få opholds tilladelse
til Danmark og gennem deres viden og know-how kan blive et aktiv for
Danmark, bliver et uskyldigt offer.

Der kan ikke herske nogen tvivl om at, individer der søger opholds
tilladelse i Danmark og som har noget at byde det danske samfund, burde få
denne tilladelse.

Det burde være folk som gennem en høj uddannelse og faglig ekspertice kan
bidrage med viden og know-how. Men kan i lige så høj grad være folk med et
stort potentiale der gennem en uddannelse her til lands kan fremdyrke dette
potentiale til glæde for Danmark.

Man kan så sætte spørgsmål ved om en japaner der søger opholds tilladelse
med det til formål at få en uddannelse, er en investering vi kan få glæde
af.

Vil hun, som hun påstår, bo her i landet, eller vil hun blot tage
uddannelsen for derefter at rejse hjem til Japan igen. Det er ikke til at
sige.

Hvad derimod kan slåes fast med 7 tommer søm er at, det er spørgsmål om
Danmark kan få glæde af en udlændning der skal være afgørende for hvorvidt
denne udlændning skal have varigt opholds tilladelse eller ej.

Det udelukker ikke flygtninge, som ikke kan hjælpes i et af disses
nabolande, som vi naturligvis i en passende mængde skal tage i mod, indtil
det igen er sikkert at rejse hjem igen. Og hjem skal de, uagtet vor mange år
de har tilbragt i landet. Og hvem vil øvrigt ikke gerne hjem så snart det er
er muligt, så man kan være med til at bygge ens eget land op igen.

Danmark først, derefter resten af verdenen.

Allan Knaap

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-05-05 17:57

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er muligt, så man kan være med til at bygge ens eget land op igen.
>
> Danmark først, derefter resten af verdenen.

Det vil altså sige at du mener at Danmark er så forarmet som nation at vi
skal have Danmark på benene igen før vi kan gøre noget for resten af
verdenen. Det går ikke for godt med velfærden, her har regeringer jo på
bedste salami-vis skrællet af velfærdsydelser - det er det som de kalder
reformer - som i dag betyder nedskæringer (nedskæringer=reformer).

Men tilbage til det oprindelige: Hvordan får vi bragt Danmarks BNP op over
de fattigste landes BNP ? For det må vel være situationen når det hedder
Danmark først i dine termer...

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-05 18:04

> [...]
> kalder
> reformer - som i dag betyder nedskæringer (nedskæringer=reformer).

Selv for den mest hårdnakkede venstreorienterede burde det være simpel
logik, at giver vi ulandene fx 20 milliarder, så har vi 20 milliarder
færre til Danmark. Det er på samme måde, når der er indsamlinger, giver
vi 100 kroner til indsamlingen, så har vi 100 kroner mindre. Det er ikke
en højere videnskab det her.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 18:27

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 100 kroner til indsamlingen, så har vi 100 kroner mindre. Det er ikke en

Hvis U-Landende kommer op på en rimelig standard, så kan Danmark sælge vores
varer til dem, for så vil købekraften være tilstede.
Altså er det hjælp til selvhjælp, at få en verden hvor alle har en mulighed
for at have en købekraft der gør det muligt at kunne købe, også importvarer!

--
Allan Riise

Fra : morten sorensen

Dato : 23-05-05 18:19

Allan Riise wrote:

> [...]
> for at have en købekraft der gør det muligt at kunne købe, også importvarer!

Det er så bedre gjort ved at give u-landene reel mulighed for at sælge
deres varer i den rige del af verden.

U-landsstøtte er reelt at tage med den ene hånd og give en smule tilbage
med den anden så man virker gavmilde.

--

morten sorensen

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 18:37

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Det er så bedre gjort ved at give u-landene reel mulighed for at sælge
> deres varer i den rige del af verden.

Enig, derfor skal der også lægges at meget større pres på EU for at fjerne
støtten til især landbrugsvarer, men det i sig selv er ikke nok.

> U-landsstøtte er reelt at tage med den ene hånd og give en smule tilbage
> med den anden så man virker gavmilde.

Det kommer an på hvordan man giver støtten.
Der har jo de sidste år, ja nok knap 10 år, netop været fokus på ikke at
fastholde U-Landende i deres position, ved bare at give midler, men
tværtimod at være med til at opkvalificere, og oprette diverse firmaer og
produktionsapp. i samarbejde med de lokale.

--
Allan Riise

Fra : morten sorensen

Dato : 23-05-05 19:02

Allan Riise wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Enig, derfor skal der også lægges at meget større pres på EU for at fjerne
> støtten til især landbrugsvarer, men det i sig selv er ikke nok.

Jo - det tror jeg faktisk det ville være, omend jeg ikke har problemer
med at give penge til målrettede projekter. Også flere end der er givet før.

> [...]
> tværtimod at være med til at opkvalificere, og oprette diverse firmaer og
> produktionsapp. i samarbejde med de lokale.

Ja - OK, det er rigtigt. Man er endda i DK gået så langt som til nu at
evaluere om pengene bruges ordentligt....

U-landshjælp er jeg ikke imod - men jeg ville ønske den var mere
målrettet i stedet for blot at være forklædt erhvervsstøtte.

I Lomborgs bog nævner han bl.a. hvor meget det ville koste at give alle
rent drikkevand - og selvom det er et milliardbeløb, er det et lille et
af slagsen.

Hvis hans beløb (som jeg ikke husker) passer undrer det mig at man ikke
allerede har sørget for dette helt basale behov - hvis altså
u-landsstøtte virkelig var u-landsstøtte og ikke bare erhvervsstøtte
eller penge socialister giver for selv at have bedre samvittighed.

Hele 0.7 kontra 1.0 (u-landsstøtte-BNP) diskussionen finder jeg
bekræfter at de der var voldsomt forargede over nedsættelsen af støtten
ikke var det fordi konkrete projekter forliste, men udelukkende fordi de
var flove over at afsætte mindre penge således at DK ikke længere var
nummer 1. Det er ren egoistisk gloriepudsning hvor u-landene er i anden
række.

--

morten sorensen

Fra : Allan Knaap

Dato : 23-05-05 18:58

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedste salami-vis skrællet af velfærdsydelser - det er det som de kalder
> reformer - som i dag betyder nedskæringer (nedskæringer=reformer).

Hvorvidt danmark er forarmet eller ikke har ingen indflydelse på hvem vi
skulle tildele opholds tilladelse, selvom vi naturligvis vil kunne tiltrække
langt flere højt uddannede hvis vi til gengæld har noget at byde på. Her
naturligvis ikke hvor meget offentlig ydelse vi kan smide i nakken på dem,
men hvor attrativt et erhvervs liv vi har at byde på.

> Men tilbage til det oprindelige: Hvordan får vi bragt Danmarks BNP op over
> de fattigste landes BNP ? For det må vel være situationen når det hedder
> Danmark først i dine termer...

Næh, ikke nødvendigvis. Jeg tænker nu mere på hvordan vi får højt udannede
til landet som gennem deres viden og know-how kan bidrage til landets
udvikling.

Allan Knaap

Fra : Trunte

Dato : 23-05-05 18:06

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> -- maz

Det er svært ikke at skamme sig over at være dansker - desværre er artiklen
ikke udtryk for en undtagelse snarere tværtimod.
Trunte

Fra : G B

Dato : 23-05-05 18:45

> Det er svært ikke at skamme sig over at være dansker

Jamen så ifør dig en burqa og daf af til et land, hvor du ikke behøver at
skamme dig.

Fra : Trunte

Dato : 23-05-05 20:52

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen så ifør dig en burqa og daf af til et land, hvor du ikke behøver at
> skamme dig.

.....ja ja racister er jo også mennesker - bare med en tocifret IQ
Trunte

Fra : JH

Dato : 23-05-05 21:15

> "G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> ....ja ja racister er jo også mennesker - bare med en tocifret IQ
> Trunte

Så er din IQ altså kun encifret?

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-05 21:29

> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in

> Så er din IQ altså kun encifret?

Du må da vidst være racist, siden du kommer med et sådant svar

--
Allan Riise

Fra : JH

Dato : 23-05-05 21:24

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in news:42923a51$0$179
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse

> Du må da vidst være racist, siden du kommer med et sådant svar

Jeg er racist med en trecifret IQ.

Fra : Trunte

Dato : 23-05-05 21:38

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in news:42923a51$0$179
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg er racist med en trecifret IQ.

...det er uforeneligt..
Trunte

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-05-05 21:44

"JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in news:42923a51$0$179
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg er racist med en trecifret IQ.

På hvilken side af kommaet ?

Fra : Trunte

Dato : 23-05-05 22:14

> "JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse

> På hvilken side af kommaet ?

Det er ikke fair - de er ikke nået til decimaltallene endnu.
Trunte

Fra : JH

Dato : 24-05-05 13:30

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in news:429247f7$0$73267
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke fair - de er ikke nået til decimaltallene endnu.
> Trunte

Hehe, nice.

Rart at se at der er plads til lidt god humor. Tak for det Allan, Trunte og
Kim.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-05-05 21:42

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> ....ja ja racister er jo også mennesker - bare med en tocifret IQ
> Trunte

))))))))

Fra : Joakim von And

Dato : 23-05-05 18:27

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> -- maz

Uden i øvrigt at tage stilling til reglerne for opholdstilladelse og med
forbehold for at Kristian Ditlev Jensen smører tykt på er beskrivelsen af
sagsbehandlingsforløbet noget forbasket svineri og ikke et land som DK
værdigt.

Joakim

Fra : G B

Dato : 23-05-05 18:42

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen news:4291dec7$0$79464
$14726298@news.sunsite.dk:

Da jeg havde læst en af de øverste linjer, som indeholder frasen "den
danske statsracisme", gad jeg ikke at læse resten.

Vorherrebevares.

Fra : Trunte

Dato : 23-05-05 20:54

> [...]
>
> Da jeg havde læst en af de øverste linjer, som indeholder frasen "den
> danske statsracisme", gad jeg ikke at læse resten.

okay så har du en undskyldning for dine indlæg - du har ikke engang læst
trådens start.
Trunte

Fra : G B

Dato : 23-05-05 21:07

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> okay så har du en undskyldning for dine indlæg - du har ikke engang
> læst trådens start.

Jo - jeg har læst nok til at vide, hvad det går ud på.

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-05 00:48

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

Hvis bare en fjerdedel er korrekt, så er den jo rivende gal.

Det er nu ikke noget nyt, eller Pia Kjærgaardsk, at de er barske, jeg husker
en som fik flyttet sin kones behandling ud i en omegnskommune væk fra
"Fremmedpolitiet" inde ved Rådhuspladsen, han var bange for at hun ville
forlade landet hvis hun blev udsat for behandlingen derinde (midt i
1970erne). Jeg fik selv fornøjelsen, det lignede et forhør ved Gestapo, og
jeg sad i et venteværelse som var et gammelt køkken, komplet med en
dryppende gummivandhane. Også dengang var man meget imod at få kvalificerede
folk til Danmark, der lød et skrig inde fra det rum hvor de så min kones
stak af grader og diplomer: "hun søger jo arbejde", lød det, og jeg måtte
bruge lang tid for at få dem blødgjort nok til at kunne stille en garanti
for, at hun hverken ville arbejde eller ligge til byrde. Det lyder som om
det er de samme folk der er ansat, - jeg troede man stod på tæerne for at få
kvalificerede folk ind, og det gør man da vist også, hvis de kommer helt
reglementeret med anbefalinger og job på forhånd.

Fra : G B

Dato : 24-05-05 01:35

> Det er nu ikke noget nyt, eller Pia Kjærgaardsk, at de er barske, jeg

Definér "Pia Kjærsgaardsk", Knudowic.

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-05-05 07:33

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Definér "Pia Kjærsgaardsk", Knudowic.

Alt dårligt inden for indvandringsområdet er iflg "eksperter" formodentlig
PKsk.

Fra : G B

Dato : 24-05-05 11:25

> Alt dårligt inden for indvandringsområdet er iflg "eksperter"
> formodentlig PKsk.

Nåja.

Fra : Rune

Dato : 24-05-05 11:47

FUT: dk.politik.indvandring

Fra : Tim

Dato : 24-05-05 11:53

"Rune" <rune@slambam.dk> wrote in message
> FUT: dk.politik.indvandring

LOL ja.... du har sgu' da egentlig ret.

Sjovt de sædvanlige hylere ikke har tudet over det hér.

Det er åbenbart fuldstændig afhængigt af, om det er noget der passer ind i
deres kram (

Hyklere.

Tim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-05-05 14:55

> Sjovt de sædvanlige hylere ikke har tudet over det hér.

Hvad nytter det? I respekterer det jo alligevel ikke.

Fra : Tim

Dato : 24-05-05 15:00

> Hvad nytter det? I respekterer det jo alligevel ikke.

Det holder dem da ikke fra at hyle FUT og OT, når de er uenige, og _kun_ når
de er uenige.

Hvis indlæggene er vand på deres møller, så tuder de pludselig ikke!

Tim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-05 08:45

> Det holder dem da ikke fra at hyle FUT og OT, når de er uenige, og _kun_
når
> de er uenige.
>
> Hvis indlæggene er vand på deres møller, så tuder de pludselig ikke!

Jeg synes, du skal lave statistik på det.

Fra : Tim

Dato : 25-05-05 09:51

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> når

> Jeg synes, du skal lave statistik på det.

Ikke nødvendigt. Det er åbenlyst for enhver, undtaget jer selv.

Men lav du da alle de statistikker du lyster. Det bliver I ikke mindre
dobbeltmoralske af.

Tim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-05 14:21

> Ikke nødvendigt.

Nå, jamen så må du jo lære at leve med at være en af de få, der tror, det
forholder sig sådan.

Fra : Maz Spork

Dato : 25-05-05 10:50

Rune wrote:
> FUT: dk.politik.indvandring

Nej. Det handler ikke om invandring (selv om man kan selvfølgelige let kan
dreje det i den retning). Læs det en gang til. Det handler om, hvordan
forvaltningen i vores land behandler ganske almindelige mennesker uden
respekt.

-- maz

Fra : Maz Spork

Dato : 25-05-05 10:56

Maz Spork wrote:

> [...]
> let kan dreje det i den retning). Læs det en gang til. Det handler
> om, hvordan forvaltningen i vores land behandler ganske almindelige

Hm... jeg mente selvfølgelig hvordan forvaltningen uden respekt behandler

Fra : Trunte

Dato : 25-05-05 17:47

&

Fra : Zeki

Dato : 24-05-05 19:47

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

Hvis man vælger at tage hans ord for gode varer, så er denne
"sagsbehandling" en modbydelig måde at behandle sine medmennesker på. Man
har som udgangspunkt uldne motiver for at komme ind i landet?

Men de fordomsfulde sagsbehandlere udtalelser går jo meget godt i tråd med
en del af de besvarelser du har fået herinde hvor fremmedhaderne nærmest
vælter over hinanden for at komme til, uden egentlig at magte at kommentere
noget som helst fra artiklen.

Mvh
Zeki

Fra : Tim

Dato : 24-05-05 20:15

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis man vælger at tage hans ord for gode varer,

Hvilket du naturligvis gør uden at tænke dig om et splitsekund. Nothing new.

> så er denne
> "sagsbehandling" en modbydelig måde at behandle sine medmennesker på. Man
> har som udgangspunkt uldne motiver for at komme ind i landet?

Ifølge ham.

> [...]
> en del af de besvarelser du har fået herinde hvor fremmedhaderne nærmest
> vælter over hinanden for at komme til, uden egentlig at magte at

Det skulle da lige være FUT: dk.politik.indvandring?

Er det ikke den I plejer at bruge?

Det gælder så bare ikke, når tråden passer i jeres kram... eller hvordan
skal det forstås?

Ikke een eneste af de sædvanlige hylere (med tudekonerne Allan Riise og Kim
Larsen i front) har været ude og tude over denne tråd, der (ifølge deres
egne moralsk korrekte opstød) tydeligvis hører hjemme i DPI.

Du har (så vidt jeg husker) også været ude og tude FUT DPI nogle gange.
Hvorfor tuder du ikke over det nu???

Tråden handler uomtvisteligt om indvanding i DK.

I er så dobbeltmoralske at det stinker langt væk

Hyklere.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 24-05-05 20:22

> [...]
> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message

> Hvilket du naturligvis gør uden at tænke dig om et splitsekund. Nothing

Du kan jo selv gå ned og tjekke.

> Det skulle da lige være FUT: dk.politik.indvandring?
>
> Er det ikke den I plejer at bruge?

Jo, når det handler om "indvandrere" og når det er ren Bashing.
Jeg har tidligere, og vil gerne skrive det igen, intet imod at tage debatten
når det er en del af den overordnede politik, herinde.
Men hvis du kun drejer sig om at bashe, og vedblive med at nedgøre hele
grupper, så er der, IMHO, kun et sted det skal gøres, i d.p.i.

> Det gælder så bare ikke, når tråden passer i jeres kram... eller hvordan
> skal det forstås?

Læs ovenstående, for her drjer det sig som sådan ikke om "indvendrere", men
om den måde politikken bliver udført på.

> Ikke een eneste af de sædvanlige hylere (med tudekonerne Allan Riise og
> Kim Larsen i front) har været ude og tude over denne tråd, der (ifølge
> deres egne moralsk korrekte opstød) tydeligvis hører hjemme i DPI.

Pladder, hvad laver jeg så her nu?

> [...]
> Hvorfor tuder du ikke over det nu???
>
> Tråden handler uomtvisteligt om indvanding i DK.
>
> I er så dobbeltmoralske at det stinker langt væk

Hyler

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 25-05-05 10:15

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Man

> Du kan jo selv gå ned og tjekke.

Det har jeg været. Ingen problemer.

> Jo, når det handler om "indvandrere" og når det er ren Bashing.

Du kategoriserer åbenbart al invandrersnak som bashing, når bare du er
uenig.

> [...]
> Men hvis du kun drejer sig om at bashe, og vedblive med at nedgøre hele
> grupper, så er der, IMHO, kun et sted det skal gøres, i d.p.i.

Er følgende bashing?
Har følgende ikke noget med indvandrerpolitik at gøre?

http://groups.google.dk/groups?q=allan+riise+fut&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=4220b854%240%24173%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=19

.... og ...

http://groups.google.dk/groups?q=allan+riise+fut&start=50&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=4292b4d7%240%24155%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=81

.... og ...

http://groups.google.dk/groups?q=allan+riise+fut&start=50&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=4292b473%240%24184%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=82

.... og ...

http://groups.google.dk/groups?q=allan+riise+fut&start=50&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=cqnkbh%241k10%241%40news.cybercity.dk&rnum=77

Citat fra ovenstående:
"
"

Det gælder så åbenbart bare ikke, når det er noget sympatiserer med. Hykler.

> Læs ovenstående, for her drjer det sig som sådan ikke om "indvendrere",
men
> om den måde politikken bliver udført på.

Sure sure... det kan vi jo se af de indlæg du har FUT'et ovenfor.

> Pladder, hvad laver jeg så her nu?

Udøver dobbeltmoral.

> Hyler

Hykler og hyler.

Tim

Fra : Trunte

Dato : 24-05-05 20:32

> [...]
> Kim Larsen i front) har været ude og tude over denne tråd, der (ifølge
> deres egne moralsk korrekte opstød) tydeligvis hører hjemme i DPI.

Åh.. den eneste der tuder er vist dig..

> Du har (så vidt jeg husker) også været ude og tude FUT DPI nogle gange.
> Hvorfor tuder du ikke over det nu???

Hvis det er et stort problem for dig hvorfor har du ikke selv FUTTET den for
længe sigen

> Tråden handler uomtvisteligt om indvanding i DK.
Ja

> I er så dobbeltmoralske at det stinker langt væk
snøft
Trunte

Fra : Tim

Dato : 25-05-05 10:17

> [...]

LOL

> Hvis det er et stort problem for dig hvorfor har du ikke selv FUTTET den

Det ville vist være første gang jeg skulle FUTTE noget så. Jeg er ikke bange
for at diskutere noget. Ikke som I tudekoner er det.

> Ja

> snøft

Ha, ha... der løb båtnakken tør for argumenter

Tim

Fra : Trunte

Dato : 25-05-05 17:52

> Ha, ha... der løb båtnakken tør for argumenter

Indrømmet jeg løb tør for argumenter i en diskussion er der så langt ude -
at en debat der starter med en artikel om total mangel på respekt for
medmennesker ender op i hvem der FUTTER mest og hvorfor....
For fanden Tim, tør dine øjne og spis en kiks.
Trunte

Fra : #2066

Dato : 25-05-05 00:14

> [...]
> "sagsbehandling" en modbydelig måde at behandle sine medmennesker på. Man
> har som udgangspunkt uldne motiver for at komme ind i landet?

For 18 aar siden skulle vi soege om opholdelsestilladelse for min canadiske
kone hos Fremmedpolitiet, eller hvad den paagaeldende myndighed nu hed paa
det tidspunkt. Det var ubehageligt som 30+ aarige at skulle lade en
bebumset, lige godt teenage sagsbehandler laese vores kaerestebreve foer at
hun kunne godtage at min kone og jeg vitterligt var kaerestefolk. Men jeg
kan konstatere det er gaaet betydeligt ned ad bakke siden da.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-05 08:57

> [...]
> kaerestefolk. Men jeg kan konstatere det er gaaet betydeligt ned ad bakke

Mon ikke man stadig checker for pro forma ægteskaber, bare mærkeligt at man
er så ihærdig, når det drejer sig om folk fra lande som ikke er
"indvandrerproducerende", men det er vel i lighedens navn.

Jeg ser, at man snart helt vil stoppe pro forma check i Sverige, - gad vide
om man så vil tillade bryllup hvert andet år, når en ny indvandrer har fået
permanent opholdstilladelse, svenskerne er bare specielle. Nu går svenske
præster jo forresten ind for amnesti og asyl til de 10.000 afviste
asylansøgere, og hvorfor ikke, jo hurtigere Sverige kan blive multikaotisk
jo bedre. Som de siger: Sverige er et land befolket af minoriteter, hvoraf
svenskerne foreløbig er den største.

Fra : #2066

Dato : 25-05-05 13:41

> [...]
> jo bedre. Som de siger: Sverige er et land befolket af minoriteter, hvoraf

Hvad har Sverige at goere med uanstaendig sagsbehandling i Danmark?

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-05 21:10

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Hvad har Sverige at goere med uanstaendig sagsbehandling i Danmark?

Intet som helst, og hvad har Canada at gøre med indvandring når vi taler om
det?

Det ser ud som om, at hvad som helst der ikke er "indvandringspostitivt"
mærkeligt nok altid er uden interesse?

Fra : #2066

Dato : 25-05-05 21:56

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> Intet som helst,

Netop.

Fra : Trunte

Dato : 25-05-05 17:55

> [...]
> man er så ihærdig, når det drejer sig om folk fra lande som ikke er
> "indvandrerproducerende", men det er vel i lighedens navn.

"indvandrerproducerende" ?????

...størstedelen af de indvandrere der er i DK er faktisk produceret i DK. -
Så medmindre du blander indvandrere og flygtninge sammen sååå ??
Trunte

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-05-05 08:32

> [...]
> "sagsbehandling" en modbydelig måde at behandle sine medmennesker på. Man
> har som udgangspunkt uldne motiver for at komme ind i landet?

Hvis man ikke kan documentere at man har noget at bidrage med, hvad skulle
man så komme efter udover de enestående høje sociale ydelser!

> Men de fordomsfulde sagsbehandlere udtalelser går jo meget godt i tråd med

Hvad kalder du så Skattevæsenet - per lov er du skyldig indtil andet er
dokumenteret af dig selv?

> en del af de besvarelser du har fået herinde hvor fremmedhaderne nærmest
> vælter over hinanden for at komme til,

Ak, Ak, PROBLEMET er jo at når Medfølelsen, Solidariteten, Spaltepladsen (og
alle de sædvanlige skældsord fra pro-multikultur-lobbyen om de, der er
uenige med dem) så rundhåndet spildes på en mand, der bare ikke kan
acceptere at Samfundet IKKE er lavet for at tilfredstille hans mere eller
mindre tilfædige luner; så BEKRÆFTER man jo at det er et LUXUSPROBLEM ikke
at kunne komme til Danmark.

Hvis Politiken kunne finde en RIGTIG sag ... Men det kunne de jo åbenbart
IKKE.

> uden egentlig at magte at kommentere
> noget som helst fra artiklen.

Der er skam kommenteret, et resume:

En 30++ Mands sut er faldet ud af Klapvognen og det er Samfundets Skyld
fordi han ikke selv gider rejse sig efter den - eller - Hvis Manden var så
glad for sin nye veninde, havde han jo Giftet sig med hende og Elimineret
Problemet.

Men så ville han ikke være Teenager mere - og det er jo hans personlige
integritet, der ryger der. På grund af Samfundet - uh ha hvor synd!

Fra : Zeki

Dato : 25-05-05 13:13

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev

Endelig et svar med noget der kan ligne udtryk for intelligens.

> Hvis man ikke kan documentere at man har noget at bidrage med, hvad skulle
> man så komme efter udover de enestående høje sociale ydelser!

Jamen, det er jo lige præcist hvad hende japaneren kunne. Hun VAR jo kommet
ind på uddannelsen SAMT fået tilbudt et lukrativt job.

med

> Hvad kalder du så Skattevæsenet - per lov er du skyldig indtil andet er
> dokumenteret af dig selv?

Ja, men nu handler tråden ikke om skattevæsenet, vel? Hvorfor afspore
debatten?

> [...]
> mindre tilfædige luner; så BEKRÆFTER man jo at det er et LUXUSPROBLEM ikke

Jamen, det er jo ikke det centrale i problemstillingen. Måden hvorpå
ansøgerne behandles er.

> Hvis Politiken kunne finde en RIGTIG sag ... Men det kunne de jo åbenbart
> IKKE.

Så du mener at kronikforfatteren lyver?

> [...]
> glad for sin nye veninde, havde han jo Giftet sig med hende og Elimineret

Og hvad nu hvis han er gift i forvejen? Eller hvis han ikke er? Hvad nu hvis
hun slet ikke havde haft ham som ven? Så havde behandlingen af hende jo
været den samme. Han er jo kun referent fra begivenheder.

Men du mener altså at hun skulle omgå systemet ved at gifte sig (evt
proforma) med ham? Ikke noget med bare at være ærlig, vel?

Mvh
Zeki

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 26-05-05 15:03

> [...]
kommet
> ind på uddannelsen SAMT fået tilbudt et lukrativt job.

Ikke så vidt jeg kan se fra Artiklen - hun håbede på at få opholdstilladelse
for at komme ind på uddannelsen for at få et pædagogjob - er hvad jeg læser.

> med

> Ja, men nu handler tråden ikke om skattevæsenet, vel? Hvorfor afspore
> debatten?

Jeg prøver at understrege at sådan ER "systemet" blevet her i landet, sådan
behandler "velfærdstaten" helt generelt folk der kommer i en situation der
kræver at man gerne vil have lidt tilbage for alle de mange spildte
skattekroner!

Kristian Ditlev Jensen burde lave lidt research, måske bruge lidt tid på
"Arbejdsformidlingen" eller "Socialkontoret" eller måske en tur rundt i
"Arbejdsskadestyrelse" og "Revalideringen" - få lidt hår på brystet.

Det er ikke udlændinge, som mistros, det er Alle. Det er ikke kun i
"Udlændingestyrelsen" hvor alting kvæles i svartider, sagsgange og papir;
det er hele "centraladministrationen".

> (og
>
> Jamen, det er jo ikke det centrale i problemstillingen. Måden hvorpå
> ansøgerne behandles er.

> Så du mener at kronikforfatteren lyver?

Nej, jeg mener han har oplevet hvad siger han har oplevet - Jeg mener så
også at helt åbenlyst ikke har oplevet at være i "klient-enden" nogensinde
før sådan som han tager på vej. Det er en helt vanilla, standard,
sagsbehandling fra "overformynderiet"; det vi alle kalder for "Velfærd" (når
nu det koster så mange penge).

Men påstanden om at "Der foregår regulære uhyrligheder her i landet, som vi
aldrig nogen sinde ville tillade, hvis det var noget, der overgik hvide
mennesker" holder ikke til 10 minutter i selskab med "Hvad er din ret og
hvad er din pligt" på P1.

Det forgår og vi tillader det - når bare det går ud over nogle andre og især
hvis Staten slipper for at betale.

> [...]
> hun slet ikke havde haft ham som ven? Så havde behandlingen af hende jo
> været den samme. Han er jo kun referent fra begivenheder.

Han virker som om han har en meget stor følelsesmæssig aktie i "sagen". Men
hvad ved jeg??

> Men du mener altså at hun skulle omgå systemet ved at gifte sig (evt
> proforma) med ham? Ikke noget med bare at være ærlig, vel?

Systemet bekymrer sig om overholdelse af REGLERNE - det må Borgerne så
indrette sig efter siden vi i dette land ikke kan lave "Systemet" om!

Fra : Trunte

Dato : 25-05-05 18:01

skrev i en meddelelse news:d719m3$2ul$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
>
> Men så ville han ikke være Teenager mere - og det er jo hans personlige
> integritet, der ryger der. På grund af Samfundet - uh ha hvor synd!

.... ja hvis man ikke har nogle saglige argumenter - så kan man jo altid være
nedladende.
Trunte

ps: hvis det er et stort behov for dig så er der en NG for mudderkastere

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 26-05-05 14:37

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> ... ja hvis man ikke har nogle saglige argumenter - så kan man jo altid
> [...]

Hvilke *saglige argumenter* kan du da uddrage fra artiklen???

Der er en masse følelser - det er ligesom det, der er problemet.

> ps: hvis det er et stort behov for dig så er der en NG for mudderkastere

Som du kender og abonnerer på fordi du ikke kan finde på noget selv??

Fra : Maz Spork

Dato : 27-05-05 15:11

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> Der er en masse følelser - det er ligesom det, der er problemet.

Ja fy, da. Vi kan ikke have følende medborgere. Ud med dem.

Fra : G B

Dato : 27-05-05 16:35

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen news:42972a6d$0$79464
$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja fy, da. Vi kan ikke have følende medborgere. Ud med dem.

Ja, fra positioner, hvor det er hjernen, som skal bruges.
De er vel gode nok som ludere eller folkekirkepræster.

Fra : #2066

Dato : 29-05-05 01:26

> [...]
>
> Ja, fra positioner, hvor det er hjernen, som skal bruges.
> De er vel gode nok som ludere eller folkekirkepræster.

Eller som medlemmer i det ama'rkanske tæskehold for anderledes tænkende,
grundlagt af vores allesammens formidable sygepasser og hans våbenfæller fra
Hjemmeværnet.

Samme gruppe for danskhedens forsvar har åbenbart taget en slags modificeret
Glistrup-taktik til sig: I stedet for at indføre en telefonsvarer der siger:
"Vi overgiver os", går den nye strategi ud på at vores brave forsvarere
drikker sig stangstive, ringer fjenden op og opbøvser: "Vi ska' gi' jer ska'
vi!" Når så engang vores hædersmænd bliver ædru, giver de en undskyldning
til fjenden og lader som ingenting er hændt.

Fra : #2066

Dato : 29-05-05 01:40

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> Liberal

I hvilken forstand? Europæisk, amerikansk, eller noget andet?

> kongetro

Helt i orden med mig - som lænestolssocialist synes jeg at monarkiet er en
charmerende anakronisme.

> EU-modstander

Ikke længere - USA har brug for en modvægt!

> og atomkraftmodstander.

Ikke sikker her - kulkraft og vandkraft har adstedkommet en del miljøskader,
men på den anden side har atomkraft vist sig upålideligt.

> Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Enig.

> Støt Israel - køb Israelske varer!

Ikke specielt - "free enterprise, you know".