J'ACCUSE!
Fra : G B

Dato : 23-05-05 11:26

Fra http://arkaisk.blogspot.com/ :

Den radikale syge har også ramt forsvaret. I et forsøg på at tækkes
embedsmændene i forsvarets øverste top og den herskende politiske
korrekthed der, lyttede den daværende chef for Camp Eden, Oberst Henrik
Flach, mere på sine palæstinensiske civile tolke end sin egen
sprogofficer Anette Hommel.
Det var et forbløffende valg da tolkene allerede på daværende tidspunkt
havde udvist en så illoyal og karakterafvigende opførsel at en
øjeblikkelig hjemsendelse burde have fundet sted.

En af de kvindelige tolke tog under afhøringen af en terrorist, der havde
beskudt danske soldater, hans parti [Berlingske Tidende 19.05.05].”

"To af de kvindelige tolke, som var med de danske styrker i Irak,
solbadede topløse i lejren og havde et tæt forhold til visse af de
mandlige soldater. Det skabte uro, misundelse og frustration blandt de
øvrige soldater, og rygterne om de to kvinder cirkulerede i hele lejren”
[BT 20.05.05].
Uafhængige kilder i Camp Eden har til Minut mere bramfrit oplyst at, ”de
kvindelige tolke falbød sine "varer" og gik på omgang”.

I et tilfælde måtte en kvindelig tolk ”fjernes fra det område, hvor
danske soldater gennemførte husundersøgelser efter våben. Begrundelsen:
hun piskede en stemning op mod de danske soldater” [Berlingske Tidende
20.05.05].

En af de mandlige tolke der klagede over Hommel ”blev hjemsendt da han
havde truet en af lejrens officerer med vold " [Berlingske Tidende
20.05.05].

Endeligt har kilder hjemkommet fra Irak overfor MINUT fortalte, at ”Den
ene af de mandlige tolke der klagede over Hommel, havde købt en kvinde i
en nærliggende by af hendes ægtemand. Han installerede hende i lejren som
en reservekone, da Hommel påtalte forholdet og fik fjernet kvinden fra
lejren, blev det tydeligt at tolkene blev enige om at Hommel skulle
knuses da hendes regelrette opførsel var en trussel mod deres livsstil”.

Tolkene anklager jeg ikke, de har bare opført sig loyalt over for sin
egen kulturelle standard, men Oberst Flach og forsvarets ledelse har i
den grad svigtet de danske soldater i en yderst vanskelig situation for
at tækkes radikale værdier. Ydermere har de vanæret og trådt på Hommels
soldaterære.

I forsvarsledelsens kontorer må der lugte fælt, en stank af Dreyfus
affæren!

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-05 11:43

> at tækkes radikale værdier. Ydermere har de vanæret og trådt på
> Hommels
> soldaterære.

Jeg er helt enig med dig i dine betragtninger, og så er det da "morsomt"
at man ved de amerikanske styrker kan skyde på fangerne, slå dem,
isolere dem i dagevis uden at blive anklaget, mens man i Danmark bliver
anklaget for at have talt hårdt og nægtet dem et glas vand, latterligt.

mvh
Kim

Fra : morten sorensen

Dato : 23-05-05 11:50

G B wrote:
> Fra http://arkaisk.blogspot.com/ :
>
> Den radikale syge har også ramt forsvaret.

Der er åbenbart ingen grænser for hvad der kan tillæges de radikale.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 23-05-05 18:40

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Der er åbenbart ingen grænser for hvad der kan tillæges de radikale.

Det er alment kendt, at de radikale gennem tiden har forsøgt at
demilitarisere Danmark, ligesom de med Scavenius i spidsen var bannerførere
for samarbejdspolitikken med nazisterne under besættelsen.

Hvad er det ved sammenligningen du ikke kan forstå? Er du blevet radikal på
dine gamle dage?

Fra : morten sorensen

Dato : 23-05-05 19:07

G B wrote:
> [...]
> demilitarisere Danmark, ligesom de med Scavenius i spidsen var bannerførere
> for samarbejdspolitikken med nazisterne under besættelsen.

Så når militæret ikke har styr på sine sager er det per default de
radikales skyld?

> Hvad er det ved sammenligningen du ikke kan forstå?

Faktisk det hele. Jeg kan ikke se hvor de radikale kommer ind overhovedet.

Uden at følge sagen, ser det for mig umiddelbart ud til at det er
overordnede i Irak der ikke har været deres opgave voksen og nu tørrer
det af på Hommel. Det kunne skyldes at de i Irak ikke har opbakning
hjemmefra. Går man opad i hierarkiet ender man ved en ikke-radikal regering.

> Er du blevet radikal på
> dine gamle dage?

Næ - men jeg har været medlem af dem engang og stemte på dem her sidst,
som det mindst ringe af et trist udvalg.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 23-05-05 21:02

> Så når militæret ikke har styr på sine sager er det per default de
> radikales skyld?

Ved du, hvad en allegori er?

> [...]
> det af på Hommel. Det kunne skyldes at de i Irak ikke har opbakning
> hjemmefra. Går man opad i hierarkiet ender man ved en ikke-radikal

Det kunne også skyldes den oikofobe politiske korrekthed, som i høj grad
bestyrkes af de radikales og venstrefløjens (herunder de fleste danske
mediers) lobbyisme.

> Næ - men jeg har været medlem af dem engang og stemte på dem her
> sidst, som det mindst ringe af et trist udvalg.

Jaja, du er jo ellers en flink fyr. Vi kan alle sammen have en dårlig
dag.

Går du ind for øget islamistisk indvandring? Det virker lidt masochistisk
på mig at forsøge at dhimmisere sig selv.

Fra : morten sorensen

Dato : 23-05-05 23:21

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Ved du, hvad en allegori er?

Ja. Mener stadig er tyndt og opportunt.

> Det kunne også skyldes den oikofobe politiske korrekthed, som i høj grad
> bestyrkes af de radikales og venstrefløjens (herunder de fleste danske
> mediers) lobbyisme.

Jeg synes nu snarere at det er svaghed på lederposter - og den må man
selv adressere inden man peger fingre.

> Jaja, du er jo ellers en flink fyr. Vi kan alle sammen have en dårlig
> dag.
>
> Går du ind for øget islamistisk indvandring?

Næ - men det tror jeg heller ikke de radikale har nogen som helst chance
for at indføre. Decideret islamistisk indvandring tror jeg heller ikke
Enhedslisten går ind for.

Der er andre problemer jeg mener er mere alvorlige end stadig at pille
navle omkring de muslimer der er i landet. Der er og bliver ved med at
være hundredertusinder muslimer i landet uanset hvad man mener om det;
at gå i politisk-mental baglås indtil situationen er anderledes, er ikke
acceptabel for mig, da der er masser af andet der skal adresseres - og
dele af det kunne endda afhjælpe fremmedpolitikken.

> Det virker lidt masochistisk
> på mig at forsøge at dhimmisere sig selv.

RadV virkede som et af partierne der forsøgte at kigge fremad; nostalgi
kan jeg ikke bruge til noget.

V har ingen plan udover at beholde magten. Kons med deres gud konge og
fædreland kan jeg ikke stemme på og DF har ingen sammenhængende politik;
bare perkerne sendes ud går det nok. Eller noget.....

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 23-05-05 23:51

> Ja. Mener stadig er tyndt og opportunt.

Jaja, det er der så meget af for tiden.

> Jeg synes nu snarere at det er svaghed på lederposter - og den må man
> selv adressere inden man peger fingre.

De militære leder er jo pisserædde for halal-hippierne.

Mener du selv, set i lyset af de seneste oplysninger, at der er noget at
komme med overfor Hommel?

> Næ - men det tror jeg heller ikke de radikale har nogen som helst
> chance for at indføre. Decideret islamistisk indvandring tror jeg
> heller ikke Enhedslisten går ind for.

De aner ikke, hvad det handler om. De er kun izlamozoid-wannabes fordi
det er den "borgerlige" fløj, som har bragt sagen på banen - desværre har
Glistrup en stor del af skylden for at de reagerer på den måde, da de
bruger ham og Hitler (sjovt nok, da Hitler var pro-islamistisk) til at
afskrække folk fra en kritisk holdning til denne middelalder-ideologi.

> [...]
> ikke acceptabel for mig, da der er masser af andet der skal adresseres
> - og dele af det kunne endda afhjælpe fremmedpolitikken.

Jeg mener, at alle muhamedanere, som ikke har dansk statsborgerskab, samt
dem, som har fået det ved svig og bedrag, skal repatrieres. Desuden skal
man holde op med at særbehandle den muhamedanske gruppe af indvandrere,
og afskaffe børnechekken og fradrag fra barn nr. 2 - for alle - også
etniske danskere, da det ellers vil kunne tydes som "racediskrimination"
af det politisk korrekte diktatur.

> RadV virkede som et af partierne der forsøgte at kigge fremad;
> nostalgi kan jeg ikke bruge til noget.

Drikker du cafe latte?

> V har ingen plan udover at beholde magten. Kons med deres gud konge og
> fædreland kan jeg ikke stemme på og DF har ingen sammenhængende
> politik; bare perkerne sendes ud går det nok. Eller noget.....

Du har ikke sat dig ret meget ind i tingene, må jeg med beklagelse
konstatere.

Fra : morten sorensen

Dato : 24-05-05 08:41

G B wrote:

> De militære leder er jo pisserædde for halal-hippierne.

Aha. Det er ikke mit indtryk.

Hvor længe kan det argument i øvrigt bruges - at der er en 'elite' der
'påtvinger' politisk korrekthed? Det virker mere og mere som en dårlig
undskyldning. VKO har haft 4 år - men er altså stadig underlagt denne
'elite'?

> Mener du selv, set i lyset af de seneste oplysninger, at der er noget at
> komme med overfor Hommel?

Jeg kender ikke meget til sagen - men det jeg kender tyder som sagt på
en meget svag ledelse. Hvilket niveau aben havner hos, ved jeg ikke -
men dybest set stopper det vel ved ministeren.

> De aner ikke, hvad det handler om. De er kun izlamozoid-wannabes fordi
> det er den "borgerlige" fløj, som har bragt sagen på banen

En del af det handler nu om noget så banlt som at tale ordnetligt om
andre mennesker. Kig dig omkring her i gruppen; niveauet er til tider
pinligt.

> [...]
> bruger ham og Hitler (sjovt nok, da Hitler var pro-islamistisk) til at
> afskrække folk fra en kritisk holdning til denne middelalder-ideologi.

Glistrup har selv fremført sin politik tåbeligt. I stedet for potentielt
at blive een der kunne have været en ganske populær dissident ift den
fortsatte udvidelse af de offentlige udgifter og dets beføjelser, blev
han en landsbytosse ingen reelt kunne samarbejde med.

> Jeg mener, at alle muhamedanere, som ikke har dansk statsborgerskab, samt
> dem, som har fået det ved svig og bedrag, skal repatrieres. Desuden skal
> man holde op med at særbehandle den muhamedanske gruppe af indvandrere,

På hvilken måde særbehandles de? Forhæng i svømmehaller?

> og afskaffe børnechekken og fradrag fra barn nr. 2 - for alle - også
> etniske danskere, da det ellers vil kunne tydes som "racediskrimination"
> af det politisk korrekte diktatur.

Det er jo diskrimination alligevel; du siger selv her at du reelt gør
det for at ramme en bestemt gruppe.

> Drikker du cafe latte?

Jeg drikker slet ikke kaffe. Stereotypen på RadV-vælgeren kender jeg; om
den passer skal jeg ikke kunne sige, da ingen i min omgangskreds stemmer
RadV.

Det må du gerne uddybe.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 24-05-05 02:01

G B <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> demilitarisere Danmark, ligesom de med Scavenius i spidsen var
> bannerførere for samarbejdspolitikken med nazisterne under

I forbindelse med 60 års dagen for 2. verdenskrigs afslutning, hvor vi
med nød og næppe kom på de Allieredes side og ikke endte bag Jerntæppet,
er der blevet rodet op i de Radikales historie, meget i mod de Radikales
vilje.
I mange år har det Radikale Venstre skjult at de var 100 % på Nazi
tysklands side. Da de havde regeringsmagten sammen med Socialdemokratiet
i 1930'erne, nedlagde de Radikale de frivillige korps (datidens
hjemmeværn) og de fik stort set nedlagt hæren, så da tyskerne angreb den
9. april, havde vi ingen mulighed for at forsvare os. Situationen var så
grotesk, at det Radikale Venstre i en kort periode fik nedlagt
spejderkorpset, fordi spejderbevægelsen oprindelig blev oprettet af
englænderne for at hjælpe med at forsvare den Sydafrikanske by Mafeking
mod Boerne, og da alt der kunne være en militær trussel mod Nazisterne
skulle fjernes, blev spejderne altså også forbudt, at gå i uniform. I
mange år, forsøgte man at udbrede historien, at den Radikale
Statsminister Erik Scavenius så sent som den 8. april om aften ikke
kendte til at tyskerne ville angribe Danmark 9 april. Må jeg anbefale at
man læser den tidligere chef for efterretningstjenesten - Oberst H. M.
Lundings - erindringer "Fortroligt", hvori han beskriver den sidste måned
før besættelsen, hvor han som ansat i Generalstabens
efterretningssektion, rejste rundt i Nordtyskland og Sønderjylland, og
hvorfra han indsendte beretninger om tyskernes opmarch mod Danmark. Han
beskriver truslen time for time i det sidste døgn. Og dette skulle være
ukendt for den danske regering? Næppe.
I forbindelse med det Radikale Venstre 100 års jubilæum, er Scavenius
ikke nævnt på partiets hjemmeside. Partiformand Søren Bald fortæller til
Jyllandsposten at "det har man glemt". I partiets jubilæumsskrift kommer
man frem til, at Erik Scavenius slet ikke var medlem under 2.
verdenskrig, selv om han var radikal statsminister. Det er historie
forfalskning af værste slags! Den tyske propaganda minister - Heinrich
Göbbels ville have været stolt af sine arvtagere.
Jeg vil gætte på, at om få år hævder de Radikale at Scavenius var medlem
af Dansk Folkeparti, ligesom de Radikale for et par år siden hævdede at
det var Dansk Folkepartis skyld at vi tabte Melodi Grand Prix.

Fra : morten sorensen

Dato : 24-05-05 08:43

G B wrote:
> [...]
> med nød og næppe kom på de Allieredes side og ikke endte bag Jerntæppet,
> er der blevet rodet op i de Radikales historie, meget i mod de Radikales

Og jeg ser stadig ikke koblingen fra Hommel-sagen til de radikale.

morten sorensen

Fra : Rune

Dato : 23-05-05 21:09

> Der er åbenbart ingen grænser for hvad der kan tillæges de radikale.

Ja ok. Men kan vi da i det mindte alle blive enige i at hele sagen er en
absurd skandale. At Anette Hommel efter alle de oplysninger der er kommet
frem er blevet behandlet ualmindeligt dårligt.

Fra : morten sorensen

Dato : 23-05-05 23:24

Rune wrote:

> Ja ok. Men kan vi da i det mindte alle blive enige i at hele sagen er en
> absurd skandale. At Anette Hommel efter alle de oplysninger der er kommet
> frem er blevet behandlet ualmindeligt dårligt.

Ja - sådan virker det.

Nogle ledere burde forklare sig - men det sker næppe med tanke på
Abu-Ghraib hvor man også prøver at tørre det af på underordnede.

Jeg mener at politi og militær skal kontrolleres, da de er blevet
udstyret med magt. De skal dog også have klare retningslinier og
ledelsesmæssigt opbakning (herunder politisk). Det virker det ikke som
om de har.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 23-05-05 23:55

> Nogle ledere burde forklare sig - men det sker næppe med tanke på
> Abu-Ghraib hvor man også prøver at tørre det af på underordnede.

Du kan IKKE sammenligne Abu Ghraib med Camp Eden. Helt ærligt. Læs dog,
hvordan de islamistiske tolke har kørt rundt med den velmenende og (af
skræk for arbejdsløshed) politisk korrekte ledelse.

Desuden er Abu Ghraib under amerikansk ledelse den rene feriekoloni
sammenlignet med forholdene under Baath-styret, selv med idioter som
Lynndie England og de andre som fangevogtere.

Fra : G B

Dato : 24-05-05 03:14

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Der er åbenbart ingen grænser for hvad der kan tillæges de radikale.

Og hvad mener du - ex radikalem - om resten af indlægget, MorSor?
Mener du at Hommel har torteret fanger, og at hun skal straffes?

Fra : morten sorensen

Dato : 24-05-05 09:07

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Og hvad mener du - ex radikalem - om resten af indlægget, MorSor?
> Mener du at Hommel har torteret fanger, og at hun skal straffes?

Næ - jeg har ikke hørt om noget jeg ville straffe. Sagen har jeg dog
ikke fulgt særlig nøje.

Jeg håber umiddelbart at hun pure frifindes samt at soldater får klare
retningslinier for hvad de må samt får opbakning af ledelsen.

Det samme kan sige ift politiet, der til tider befinder sig i lignende
situationer.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 24-05-05 03:31

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Der er åbenbart ingen grænser for hvad der kan tillæges de radikale.

Det Radikale Venstre

....'Som helhed har Det Radikale Venstre i al for vid udstrækning været
præget af urealistiske drømmesyn om det gode menneske, som man vil sikre
og udvikle gennem en saglig politik på Christiansborg. Hørup, som man
udnævner som idéfaderen, var alt andet end en sådan drømmer. Han troede
overhovedet ikke på det gode menneske. Han havde et meget realistisk syn
på, hvad man kunne klare politisk, for han var præget af de
nationalliberales drømmesyn i 1860erne, som gjorde, at vi mistede
Sønderjylland. I dag kan man sige, at de Radikale repræsenterer noget af
det, man kunne møde hos den tids nationalliberale. Det er de dannede, det
er de kloge, det er de formuende, og jeg vil kalde dem vor tids
nationalliberale. De vægrer sig ved at se kendsgerningerne i øjnene
f.eks. i udlændingepolitikken, hvor indvandringen har ført til en række
sociale og kulturelle problemer. Dér har de en mangel på realisme i
forhold til menneskenaturen, hvor Hørups tilgang var helt den modsatte,'
siger Sven Ove Gade.

Det kroniske svigt

Og så har vi ikke engang taget hul på den virkelig onde. For filosoffen
og samfundsdebattøren Henrik Gade Jensen kan godt se en rød tråd i de
Radikales virke, men næppe en tråd, som nogen vil være stolt af at eje.

'Det Radikale Venstre har svigtet Danmark, hver gang de fik chancen. Da
Sønderjylland frem til 1918 var tysk, bestod radikal politik i at
opfordre dem til at lade sig germanisere. Der udgik intet initiativ til
genforening fra de radikale, der kun hånede nationalfølelser. Ved
debatten om grænsen i 1920 og igen i 1945-49 ønskede radikale ikke at få
fremmede - tyskere og flæskedanskere - inden for grænsen, fordi demokrati
og velfærdsstat forudsatte et homogent samfund. Den tids radikale
politikere forfulgte trods alt denne linie konsekvent, mens nutidens
radikale intetanende blæser med mel i munden. Op gennem 1930erne
nedrustede Radikale det danske forsvar, så Danmark fungerede som
effektivt springbrædt for nazismens sejrstog nordpå. Fra 1949 til Murens
fald i 1989 svigtede de NATO, sidestillede supermagterne moralsk og
leflede for DDR. Under fredshalløjet og raketoprustningen i firserne
rejste Helveg Petersen til Moskva for at kramme Kremls kommunister. Siden
1983 stod radikale forrest for at omforme Danmark til et multikulturelt
paradis, dog mest for underklassen, for de sender egne børn i
privatskole. Det er 100 års fadæser,' siger Henrik Gade Jensen.