13-14 mio gl univers, våser poetisk bisp
Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-05 05:23

Biskop Lindhardt der har overtaget Grosbøll, meddeler Politiken i fredags,
at han tror på en 13-14 millIONer forhistorie for vort univers.
Mikrofonholderne spørger ham ikke "hvad var der før da" - for
bigbang-einsteineriet om en snes milliARDer jo anti-videnskabeligt digtende
på linie med GT-genesis om 6 dage før Adam og Eva.
Da Jan Lindhardt også har kaldt sig selv skitzofren-psykotisk - uden
forbehold - i Løkkegaard DR-P1-timelangt interview med al mulighed for at
tale forståeligt, så lægger han klart sit lod i vægtskålen for, at biblen
skal aldrig tages bogstaveligt - er poesi.

Vedr rygter om dobbeltmedlemskab af FK og andet trossamfund vedr mig, har
Lindhardt i vidners nærvær oplyst, at sådant ser kirken gennem fingre med -
og da skattevæsenet ikke vil lade mig slippe for at betale kirkeskat trods
eksklusions-brev , så må jeg antage, at også den muslimelskende domprovst
Anders Gadegaard, der som bispevikar smed mig ud af folkekirken, har været
poet og kun det.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient, gymnasielærer, Bjelkes alle 46,
Nørrebro, 35861000

Fra : viidal@gmail.com

Dato : 23-05-05 12:35

Bo Warming wrote:
> Biskop Lindhardt der har overtaget Grosbøll, meddeler Politiken i
fredags,
> at han tror på en 13-14 millIONer forhistorie for vort univers.

-
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=379418

Jan Lindhardt slog nemlig fast, at heller ikke han tror, at Gud
skabte verden på 6 dage, men at det snarere tog ham - altså Gud -

13 eller 14 millionerår. Formentlig hentydes der til de 13-14
milliarder år, der skønnes at være gået siden Big Bang -
universets
fødsel.
-

Så på det punkt er han vist enig med de fleste
ikke-fundamentalistiske
kristne.

Men Politikens referat, som man kan læse det i linket, synes at
være stærkt forvridende og tendentiøst.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard