Cyklister dræbes af overvågnings-modstande~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-05 04:52

Havde Glistrup været statsminister, havde roadpricing været indført og
satelitovervågningen ville blive brugt til øjeblikkelig indgriben, når
farlig kørsel, fx slinger og hastighedsoverskridelse. GPS-nøjagtighed ville
få politicomputer til straks at sende politibiler mod druk-,fart- og
tyv-bilister.

Men demokrati&journalistik lefler for registrerings-psykose om
storebror-ser-dig, og de, der ikke mener, at man skal stå ved sandheden -
overvågningsmodstanderne har i denne weekend drab og stribevis af kvæstelser
på samvittigheden, alene vedr cyklister på landevejene, der kørte lovlydigt
og skånselløst ramtes af uansvarlig bilist

Et offer var en svensk turist ved Frederikshavn - biltyven flygtede. En
udbrændt bil med skader er fundet.

Også i JP d.d. nævnes en 18årig, der havde kørt sin fars bil fra bilvask og
efter at være kommet over en bakke rammer han ind i en gruppe på 9
Århus-triatlet sports-cyklister, hvoraf en dør og andre er indlagt og i
kritisk tilstand. Muligvis har cyklisterne bredt sig over mere end to
rækker. Bilisten har ikke fulgt færdselsloven om lav hastighed når bakketop
nedsætter udsyn. Det har han sikkert ofte glemt. Første gang han glemte det,
ville han i Glistrup-utopi-Danmark DET SAMME MINUT få sms om at deponere
kørekort, indtil bøde er betalt.
Lynsnar straf behøver ikke være hård for at virke - det har Japan gode
erfaringer med. (At japanerne trods ultralave straffe har 1% af vor grove
kriminalitet , har dog også mange andre årsager - alle glistrupske og værd
at lære af.)

Fra : Allan Hansen

Dato : 23-05-05 19:44

> [...]
> farlig kørsel, fx slinger og hastighedsoverskridelse. GPS-nøjagtighed
> ville få politicomputer til straks at sende politibiler mod druk-,fart- og

Hvornår stiller du op så vi kan få dette overvågningsystem igang, husk vi må
hellere chipmærke alle i det danske samfund, så vi kan se hvem der er
rigtigt placeret ved evt ulykke.

> [...]
> kvæstelser på samvittigheden, alene vedr cyklister på landevejene, der
> kørte lovlydigt og skånselløst ramtes af uansvarlig bilist

Ja, jeg er også idag skyldig i trafikdrab af større omfang. Jeg kørte
igennem en lille mygge sværm, de første 20 døde kan tælles på forruden.

> [...]
> kriminalitet , har dog også mange andre årsager - alle glistrupske og værd
En meget tragisk ulykke, uanset alderen på bilisten, ja han har muligvis
ikke nedsat farten som han skal ifølge færdselsloven, men har cykellisterne
også overholdt loven, dette tror jeg næppe de har, da de kun må køre i to
rækker hvis der er plads til det på kørebanen, dette har der så ikke været,
hvis man har fulgt med i dagspressens billeder.

Jeg er selv rimelig bekendt med området og vejen er smal på denne strækning.

Bilisten er nu sigtet for uagtsomt manddrab, som der altid sker i sager af
denne karakter, den største har jo som bekendt altid skylden hvis den lille
er på gåben eller 2 hjul.

Mvh AJH

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-05 21:09

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote in message

> Hvornår stiller du op så vi kan få dette overvågningsystem igang, husk vi
> må hellere chipmærke alle i det danske samfund, så vi kan se hvem der er
> rigtigt placeret ved evt ulykke.

Biler er de farlige trafikanter og de bør have radiosender og chips i taget,
så satelitten kender deres præcise færden på alle tider.
Det er for dyrt at mærke cyklister og fodgængere. Måske sportscykler og
grønne bude, der er i timevis på vejen daglig, burde mærkes, men ikke din og
min cykel, hvis ikke vi selv ønsker det.

> Ja, jeg er også idag skyldig i trafikdrab af større omfang. Jeg kørte
> igennem en lille mygge sværm, de første 20 døde kan tælles på forruden.

Mennesker er det eneste interessante, spild ikke debarresourcer på dårlige
vittigheder.

Skyld som jeg taler om, vedr dem der er imod overvågning og
roadpricingsatellitter, er på et abstrakt, ikke-juridisk plan.

> [...]
>
> Bilisten er nu sigtet for uagtsomt manddrab, som der altid sker i sager af
> denne karakter, den største har jo som bekendt altid skylden hvis den

Bilister skal køre så de ikke hyles ud af den og laver panik-opbremsninger
og sving, hvis modkørende cyklister i modsatte vognbane ikke overholder "kun
to rækker" reglen.

Hvis meget taler for tre rækker - bremsespor fx, skønt cyklistdækker sætter
ikke meget gummimærke i asfalten - så bør bilisten ikke straffes så hårdt
som ellers. Jeg tror ikke meget på hård straf - ihvertfald ikke fængsel -
men her kun bøde og evt betinget frihedsstraf.

Fra : David Bjergsø

Dato : 25-05-05 14:00

> Biler er de farlige trafikanter og de bør have radiosender og chips i
> taget, så satelitten kender deres præcise færden på alle tider.

Ja det er rigtigt, og cykler overholder altid færdselsloven

> Det er for dyrt at mærke cyklister og fodgængere. Måske sportscykler og
> grønne bude, der er i timevis på vejen daglig, burde mærkes, men ikke din
> og min cykel, hvis ikke vi selv ønsker det.

Klart nok, for tænk nu hvis det blev opdaget at du kørte uforsvarligt på din
cykel.

> Bilister skal køre så de ikke hyles ud af den og laver panik-opbremsninger
> og sving, hvis modkørende cyklister i modsatte vognbane ikke overholder
> "kun to rækker" reglen.

Ja for cykelister kan bare gøre som de vil, så det er op til bilisten at
passe på dem

Kan du selv høre hvordan det lyder ?

/David

Fra : Konrad

Dato : 25-05-05 14:08

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse

(...

> Ja for cykelister kan bare gøre som de vil, så det er op til bilisten at
> passe på dem

I realiteten ja. Billister er "hårde" trafikanter og skal derfor udvise
langt større agtpågivenhed end bløde trafikanter.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-05-05 14:58

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> "David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse
>
> (...

> I realiteten ja. Billister er "hårde" trafikanter og skal derfor udvise
> langt større agtpågivenhed end bløde trafikanter.

Og fordi der er ansvarsløse bilister, der kører uforsigtigt og evt dræbende,
så er det heltegerning at visse cyklister, bl.a. mig, kører anarkistisk
provokerende så bilisterne (i Kbhv.) tvinges til koncentration med fod på
bremsepedal, konstant og hele tiden.

Vrede taxaer sigter på skrømt efter mig, når jeg kører - koncentreret og
agtpågivende - imod ensretningen. En hjernerystelse på 53 år har det kostet
mig at sjuske - måske jeg har reddet to børns liv, ved at tvinge bilister
til at køre sundt, stresset, overforsigtigt.

Samme legen "indianer i egen cowboyfilm" får jeg ud af doven semi-nudisme,
som har lokket en antiracist-pige til falsk anmeldelse for
blufærdighedskrænkelse.

Jeg står i stor gæld til min legesyge uærbødige far, der var nudist i
hjemmet - ikke gad bruge pyjamas.Når hedebølge gik han i shorts på sit
ingeniørjob på Radiometer og smilede beæret når firmabladet ironiserede at
"Warming tror han er på safari", Når vi ventede på en bus i solen, smed han
skjorten. Det er mit kald og pligt at gå et skridt videre end ham mht at
begrænse brugen af undertrykkende maskerade og øge trivslen og være pioner
for fars grundlov "Du må alt hvad ikke generer andre fysisk - og have
arbejde skal man kun udføre når det er SJOVT"

To betjente der gjorde sig til grin i mit hjem med at søge at bølle mig til
tilståelse, har fået noget at tænke over. Mine tusinder af
gymnasieundervisningstimer har ikke hos eleverne skabt så gavnlig
tankevirksomhed. Slukørede forlod de mit hjem med deres tomme trusler om at
jeg vil blive sigtet for blufærdighedskrænkelse, og jeg hånede dem og
skældte dem ud for ikke at kunne forskel på dom og sigtelse. "Du tror nok at
det bedste forsvar er angreb" forsøgte den ledende af dem - og jeg var ikke
kvik nok til at replicere "DEt er ikke noget jeg tror men noget jeg ved".
Min far var heller ikke hurtig i replikken eller festligt charmerende. Så er
det fint med internettet, så man senere kan lette hjertet for hvad man burde
have sagt

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-05-05 19:35

On Wed, 25 May 2005 15:57:36 +0200, Bo Warming wrote:

> [...]
> så er det heltegerning at visse cyklister, bl.a. mig, kører anarkistisk
> provokerende så bilisterne (i Kbhv.) tvinges til koncentration med fod på

Tjah, og den bilist der "klipper" dig, skal så have dårlige nerver over at
have dræbt et menneske. Smart!

Klip

> [...]
> for fars grundlov "Du må alt hvad ikke generer andre fysisk - og have
> arbejde skal man kun udføre når det er SJOVT"

For en gangs skyld, vi er enige....

Klip igen
--
Med Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-05 20:17

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> wrote in message

> Tjah, og den bilist der "klipper" dig, skal så have dårlige nerver over at
> have dræbt et menneske. Smart!

Hvis jeg rammes alvorligt, hvad ikke hidtil er sket, så er det værst for
mig.

Men det er ulykesfugle der rammes og det er jeg ikke.

At man kører BEVIDST er at man kører koncentreret, og så er man USÅRLIG

> For en gangs skyld, vi er enige....

Er du helt sikker på at det kun er FOR EN GANGS SKYLD?

Når du er enig i min grundlov, så tror jeg du er enig i det meste - men jeg
gør ikke som politikere, der søger at gøre deres forslag lækre. måske det
kun er min provokerende facon, der skaber overfladisk opposition?

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-05-05 21:37

> [...]
> Vrede taxaer sigter på skrømt efter mig, når jeg kører - koncentreret og
> agtpågivende - imod ensretningen. En hjernerystelse på 53 år har det

Og det plager dig åbenbart stadig...?
Det er en noget ensporet tankegang du fremkommer med.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-05 03:55

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote in message

> Og det plager dig åbenbart stadig...?

Det sku have stået "som 53-årig"
Min bror og min kone så jeg meget både i dagene før og efter den
bagatelagtige hjernerystelse, Jeg forlod hospitalet ½ time efter jeg vågnede
op næste morgen. Jeg væltedes på Tagensvej i november-myldretid uden
cykellygte - dumt, fordi:
- . Vejen er så bred at gadelamper ikke giver sikkerhed, hvilket gælder alle
andre steder hvor jeg i mine tredive år som nørrebroer har cyklet på
smallere gader, aldrig med lygte.
Min bror og min kone har altid hånet mig for at tænke aparte og finder ikke
at noget ændredes ved hjernerystelsen.

Fra : Alf Blume

Dato : 24-05-05 18:11

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Bo Warmings indlæg (med en ny adresse, som nu også er blokket) minder mig
altid om
Arlo Guthrie's "The Pause of Mister Claus" . .

Other countries would say, he's the last guy screw him . . . .

http://makeashorterlink.com/?P2654222B

Alf