Anders Foghs udtagelser i dokumentar med M~
Fra : hoff

Dato : 23-05-05 03:53

I en debat mellem Mogens Lykketoft vs Anders Fogh sagde Anders:
"Socialdemokraterne er gammeldags, Venstre er et parti for selv de aller
svageste i samfundet". Mogens modangreb: "Venstre laver en illusion, og
giver et vrangbillede af Socialdemokrakraterne".

Anders vandt desværre debatten med en masse popsmarte udtagelser. taktisk
genialt, når man ikke ønsker at komme nærmere ind på sin generelle
nedskæringspolitik..... Der nemlig rammer de svage. En ret god udsendelse.

Fra : Jesper

Dato : 23-05-05 05:29

hoff <khoffmann@hotmail.com> wrote:

> [...]
> genialt, når man ikke ønsker at komme nærmere ind på sin generelle
> nedskæringspolitik..... Der nemlig rammer de svage. En ret god udsendelse.

De offentlige udgifter har lov at stige med 0,5% om året ud over
inflationen. Hvordan forklare du det som nedskæringspolitik?

Indvandrestoppet gavner de svageste, fordi det stopper analfabetiske
muhamedanere fra at komme ind i landet og konkurrere på de samme jobs
som de svageste danskere har. Hvordan forklarer du sossernes og de
radikales åbne ladeportpolitik som gavnlig for de svageste?

Fra : Frank

Dato : 23-05-05 12:06

> hoff <khoffmann@hotmail.com> wrote:

> De offentlige udgifter har lov at stige med 0,5% om året ud over
> inflationen. Hvordan forklare du det som nedskæringspolitik?

Hvor meget stiger de ansattes lønninger og overførselsindkomsterne med?

Lønstigningerne i KTO-regi har været på 4% fra 1. kvt. 2004 til 1. kvt.
2005.

Fratrukket inflationen er det højere end 0,5% så der er her en defacto
nedskræring.

Overførselsindkomsterne stiger ift. lønnen ikke priserne så du vil også se
at de stiger med mere ned 0,5% i reelle priser. Endnu en defacto nedskæring.

Mvh
Frank

Fra : Jesper

Dato : 23-05-05 15:46

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> [...]
> at de stiger med mere ned 0,5% i reelle priser. Endnu en defacto nedskæring.

Fraregnet inflationen stiger de offentlige udgifter, derfor er der tale
om reele stigninger på 0,5% om året.

Fra : Frank

Dato : 23-05-05 20:24

> Fraregnet inflationen stiger de offentlige udgifter, derfor er der tale
> om reele stigninger på 0,5% om året.

Men da lønningerne og overførselsindkomsterne stiger mere end de 0,5%
bliver
der mindre til resten. Mindre til skole, ældre, kultur ect.

Mvh
Frank

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jesper

Dato : 23-05-05 20:29

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
> bliver
> der mindre til resten. Mindre til skole, ældre, kultur ect.

Noget stiger mere, andet stiger mindre, reelt er der et enormt spild at
tære på i det offentlige.

Fra : Frank

Dato : 25-05-05 13:08

> Noget stiger mere, andet stiger mindre, reelt er der et enormt spild at
> tære på i det offentlige.

Så vi er enige om at der reelt foregår en løbende nedskæring i den
offentlige sektor?

Om der er noget at tære på kan vi så debatterer bagefter.

Mvh
Frank

Fra : Jesper

Dato : 25-05-05 14:25

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> [...]
> offentlige sektor?
>
> Om der er noget at tære på kan vi så debatterer bagefter.

Nej det er vi ikke, målt i faste priser får det offentlige mere år for
år. Udover lønninger og overførselsinkomster har det offentlige også
udgifter til anlægsarbejder samt drift og vedligeholdelse af offentlig
ejendom.

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-05 12:14

"> De offentlige udgifter har lov at stige med 0,5% om året ud over
> inflationen. Hvordan forklare du det som nedskæringspolitik?

Og inflationen er 2-3%, så er det ikke så svært at regne ud, at der skal
skæres ned med omkring 2% hvert eneste år, medmindre selvfølgelig
inflationen ryger under 0,5%.

> [...]
> som de svageste danskere har. Hvordan forklarer du sossernes og de
> radikales åbne ladeportpolitik som gavnlig for de svageste?

Arbejdsløse må åbenbart have det for godt, når man er nødt til at
importere arbejdskraft for at fx fyldt nogle stillinger op, når vi rent
faktisk har 800.000 der står udenfor arbejdsmarkedet, heraf er over
200.000 direkte arbejdsløse. Og jeg fatter heller ikke sossernes
argument om at det skulle gavne Danmark at importere flere arbejdsløse.

mvh
Kim

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-05-05 15:52

On Mon, 23 May 2005 at 11:14 GMT, Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:
> [...]
>
> Og inflationen er 2-3%, så er det ikke så svært at regne ud, at der skal
> skæres ned med omkring 2% hvert eneste år, medmindre selvfølgelig

Så vidt jeg er orienteret, er de 0,5% udover inflationen - dvs. en inflation
på 3% medfører en stigning i de offentlige udgifter på 3,5%.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 23-05-05 09:31

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message

> Anders vandt desværre debatten med en masse popsmarte udtagelser. taktisk
> genialt, når man ikke ønsker at komme nærmere ind på sin generelle
> nedskæringspolitik..... Der nemlig rammer de svage. En ret god udsendelse.

Hvilke "nedskæringer"????

Staten Knalder også I År mindst 20 Mia Danske Kroner *MERE* af end Sidste
År!!

(Om vi så får noget for pengene eller om vi overhovedet er interesseret i
det vi får, se det er jo en langt mere seriøs diskussion som ingen "seriøse
partier" vil røre med en ildtang).