Jeg vil have Fremmedpolitiet tilbage!
Fra : Jesper

Dato : 20-05-05 16:58

Ansat i Udlændingestyrelsen er blevet anholdt for bestikkelse, han har
modtaget bestikkelse for at bevilge mindst 21 opholdstilladelser.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=254629

Fra : N/A

Dato : 20-05-05 17:09

Fra : N/A

Dato : 20-05-05 17:09

Fra : morten sorensen

Dato : 20-05-05 17:09

Jesper wrote:

> Det er nok noget sværere at bestikke politet, i Fremmedpolitiet fik man
> nemlig ikke en navngiven sagsbehandler som man kunne stikke en
> erkendtlighed for at lade behandlingen ens opholdstilladelse falde ud
> til ens fordel!

At een person er blevet bestukket indikerer ikke at systemet er råddent.
Den svage person kunne lige så vel have været i fremmedpolitiet og så
havde man været lige vidt.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-05-05 17:33

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> At een person er blevet bestukket indikerer ikke at systemet er råddent.
> Den svage person kunne lige så vel have været i fremmedpolitiet og så
> havde man været lige vidt.

Og heldigvis var det 21 kinesere der kom ind, - ikke 21 talibanere.

Fra : KaJe

Dato : 21-05-05 09:18

> At een person er blevet bestukket indikerer ikke at systemet er råddent.
> Den svage person kunne lige så vel have været i fremmedpolitiet og så
> havde man været lige vidt.
> morten sorensen

Der er ingen politier' der er korrupte i Danmark! Lige meget hvor meget du
prøver at så tvivl om dette, så er systemet i politiet udlændingeafdelinger
opbygget således, at man altid er flere om sagerne og har en indbyrdes
kendskab til de enkelte sager, som går igennem flere "led", der alle er
uafhænige af hinanden.
Derudover har politifolk en særdeles høj moral, specielt når det kommer til
bestikkelse og korruption, og de ser meget ned på systemet i mange andre
lande, hvor man kan betale sig fra alt.

Hvis udlændingestyrelsen ikke har lavet et system, der forhindrer eller i
det mindste besværliggør korruption og bestikkelse (og det har de tydeligvis
ikke), så er det fordi de er for langt bagud i udviklingen, hvilket de efter
min mening i øvrigt stort set altid har været. Deres afgørelser har, i hvert
fald tidligere, ikke været synderlig påvirket af hvaf politiets afhøringer
og efterforskning måtte have afdækket af usandheder.

KaJe.

Fra : morten sorensen

Dato : 21-05-05 09:21

KaJe wrote:

> Der er ingen politier' der er korrupte i Danmark! Lige meget hvor meget du
> prøver at så tvivl om dette,

Jeg prøver ikke at så tvivl om politiets ubestikkelighed, men spørger
blot til hvorfor situationen ikke skulle have kunne opstå i politiet.

> [...]
> opbygget således, at man altid er flere om sagerne og har en indbyrdes
> kendskab til de enkelte sager, som går igennem flere "led", der alle er

Og det lyder fint.

> Derudover har politifolk en særdeles høj moral, specielt når det kommer til
> bestikkelse og korruption, og de ser meget ned på systemet i mange andre
> lande, hvor man kan betale sig fra alt.

Den køber jeg ikke. Der findes svage mennesker alle steder. Kun systemer
som det du nævner ovenfor kan reelt bekæmpe korruption. Korpsånd kan
også til nogen grad - men det er ikke nok.

morten sorensen