MRTG og Pro@ccess
Fra : Zapster

Dato : 31-05-01 19:03

Jeg har nu kæmpet et stykke tid for at få MRTG til at virke på en std. TDC
Pro@ccess router (speedstream) Skal jeg bare opgive eller er der nogle af
jer der ude der her løsningen på mit problem. Jeg kan ikke lave SNMP walk på
routeren da jeg ikke har noget log in til den. Nogle der har en løsning ?

\Zapster
z@zapster.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-05-01 20:34

"Zapster" <zapster@zapster.dk> wrote:

>Jeg kan ikke lave SNMP walk på
>routeren da jeg ikke har noget log in til den.

Skulle det være nødvendigt med login? De routere, jeg kender, spytter
masser af brugbar information ud på "public" community (findes der et
dansk ord?), og der ville det nærmest være i strid med navnet at kræve
login.

På de routere, jeg har snakket med (fra en Linux-maskine), har en
'snmpwalk -v1 ip.på.min.router public' givet udmærkede resultater.
(Med forbehold for dårlig hukommelse. Jeg har ikke lige adgang til
nogen af dem nu.)

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Tue Nørgaard

Dato : 31-05-01 21:23

Hejsa!
> [...]
> 'snmpwalk -v1 ip.på.min.router public' givet udmærkede resultater.
> (Med forbehold for dårlig hukommelse. Jeg har ikke lige adgang til

Login er ikke nødvendigt, men der er ikke konfigureret SNMP på en standard
opsætning af Speedstream routeren! Måske ud mod teledk, da de bruger det til
overvågning...

mvh

tue

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 01-06-01 12:02

Den Thu, 31 May 2001 20:03:13 +0200, skrev "Zapster"
<zapster@zapster.dk> :

>Jeg har nu kæmpet et stykke tid for at få MRTG til at virke på en std. TDC
>Pro@ccess router (speedstream) Skal jeg bare opgive eller er der nogle af

I TDCs standardkonfiguration er der lukket for SNMP, men ellers funker
det udmærket med MRTG, når der bliver lukket op.

SNMP Port............................ disabled (0)

Se http://proaccess.jth.net/stdconf.txt

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP