Terrortrusler i U.S.A.
Fra : Tim

Dato : 19-05-05 13:40

Den største terrortrussel mod U.S.A. kommer indefra i form af
venstreorienterede bong-hoveder.

Selv al-Qaeda, Ku Klux Klan og abortmodstanderne komme ikke op på siden af
de venstreorienterede.

De må vel anses som sidestykket til Enhedslistere og tågehovederne fra
ungdomshuset her i Danmark.

Citat fra artiklen:
»Den mest foruroligende trussel mod retssystemet og det private erhvervsliv
er disse bevægelsers øgede tendens til at benytte brandbomber og andre
eksplosiver«

Tim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-05 13:50

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> Den største terrortrussel mod U.S.A. kommer indefra i form af
> venstreorienterede bong-hoveder.
>
> Selv al-Qaeda, Ku Klux Klan og abortmodstanderne komme ikke op på siden af
> de venstreorienterede.

Mon ikke det snarere er højreorienterede som Tim (pudsigt ikke?) McVain og
lign. som er en større trussel ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : G B

Dato : 19-05-05 16:09

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i meddelelsen

> Mon ikke det snarere er højreorienterede som Tim (pudsigt ikke?)

Det hedder ikke "højreorienteret", men "højere orienteret".

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Trunte

Dato : 19-05-05 19:11

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i meddelelsen

> Det hedder ikke "højreorienteret", men "højere orienteret".

ja det har en uheldig indvirkning på hjernen at komme op i de tynde luftlag
Trune

Fra : G B

Dato : 19-05-05 22:13

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> ja det har en uheldig indvirkning på hjernen at komme op i de tynde
> luftlag Trune

Se, nu bevæger man sig jo ikke gennem de fysiske sfærer ved at holde sig
orienteret, så mon ikke du selv bor på toppen af Himmelbjerget, og bare
projicerer dine mindreværdskomplekser ud gennem keyboardet, fra en stor
geografisk højde?

Fra : G B

Dato : 20-05-05 03:03

G B <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen news:428d0145$0$224
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

Trune? He. Han kan ikkengang stave til sit eget navn?

> [...]
> orienteret, så mon ikke du selv bor på toppen af Himmelbjerget, og bare
> projicerer dine mindreværdskomplekser ud gennem keyboardet, fra en stor

- eller moské på 5. sal på Nørrebro eller Mjølnerparken?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-05 09:21

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> G B <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen news:428d0145$0$224
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Trune? He. Han kan ikkengang stave til sit eget navn?

> - eller moské på 5. sal på Nørrebro eller Mjølnerparken?

Utroligt så kraetiv du kan være i at ødelægge en tråd, skændes endda med dig
selv

--
mvh / regards

Christian

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-05-05 16:17

Christian B. Andresen wrote:
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Mon ikke det snarere er højreorienterede som Tim (pudsigt ikke?) McVain og
> lign. som er en større trussel ?

Hvor placerer man så Ted Kaczynski (aka. the "Una Bomber")? Umiddelbart
vil jeg mene at det må være på den alleryderste, militant-anarkistiske
venstrefløj?

Også selv om der er visse "ideologiske" overlap med den yderligtgående
højrefløj og metoderne synes at have inspireret "kollegaen" Eric Rudolph
(aka. the "Atlanta bomber")?

Jeg har dog ganske svært ved at mene at der kan være tale om reel
sammenligning: Nok kan autonome smadre hele gader, når der er optøjer i
forbindelse med politiske topmøder og selvklart fortjener de at ryge i
spjældet for dèt, men det ER altså nu engang oftest den rabiate
højrefløj, der - med meget få undtagelser - oftest går DIREKTE efter at
slå deres politiske modstandere ihjel. Herunder gennem racemotiverede
overfald, gay-bashings og mord på abortlæger.

Det lyder derfor umiddelbart som en værre gang billig
koldkrigs-republikaner-propaganda at ville dyrke et seriøst
fjendebillede af "farlige venstreorienterede miljøforkæmpere", da de
oftest "kun" går efter material ejendom...Men okay, det kan så sagtens
være at der er en ny, farligere generation militante venstreorienterede
på vej i USA, som når det kommer til voldsanvendelse ikke lader de
højreorienterede noget tilbage og måske også betragter PERSONER som
"legitime mål". Dèn slags er jo immervæk set i Vesteuropa med Rote Armee
Fraktion og Brigado Rosso...

Anders Peter Johnsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-05 09:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Hvor placerer man så Ted Kaczynski (aka. the "Una Bomber")? Umiddelbart
> vil jeg mene at det må være på den alleryderste, militant-anarkistiske
> venstrefløj?

Hvem dræbte flest (hvis man kan bruge sådan noget som målestok) ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : morten sorensen

Dato : 19-05-05 13:51

Tim wrote:
> Den største terrortrussel mod U.S.A. kommer indefra i form af
> venstreorienterede bong-hoveder.
>
> Selv al-Qaeda, Ku Klux Klan og abortmodstanderne komme ikke op på siden af
> de venstreorienterede.

Det er simpelthen ikke korrekt. AQ stod mig bekendt for nogle 1000er
døde og vil klart angribe igen hvis de kan.

I srtiklen står der at ingen (endnu) er døde af dyreværns- og
miljø-aktivisternes angreb.

> [...]
> er disse bevægelsers øgede tendens til at benytte brandbomber og andre

For det er i virkeligheden det det handler om - hærværk mod
erhvervslivet og ikke almen tilfældig person-terror.

--

morten sorensen

Fra : Allan Knaap

Dato : 19-05-05 14:39

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det er simpelthen ikke korrekt. AQ stod mig bekendt for nogle 1000er
> døde og vil klart angribe igen hvis de kan.

Nu er det den økonomiske indgangsvinkel der bliver benyttet i artiklen.

> I srtiklen står der at ingen (endnu) er døde af dyreværns- og
> miljø-aktivisternes angreb.

> For det er i virkeligheden det det handler om - hærværk mod
> erhvervslivet og ikke almen tilfældig person-terror.

Men med den sindsforstyrrede tankegang der hersker blandt disse ventre
orienterede individer kan man dog anse det for værende tænkeligt at, disse
individer og grupperinger eks. saboterer en kemisk fabrik med det for øje at
stoppe hvad disse måtte anse for en miljø trussel, og muligvis derved enten
bevidst eller ubevidst er årsag til en katastrofal ulykke med måske mange
tusinde civile ofre.

Eller formuleret på en anden måde: Man kan sagtens forstille sig at visse af
disse venstreorienterede er villige til at ofre landsbyen for at redde den.

Allan Knaap

Fra : Sirannon

Dato : 19-05-05 15:01

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> af

> Nu er det den økonomiske indgangsvinkel der bliver benyttet i artiklen.

Så de "venstreorienterede" har forårsaget større økonomiske tab end de
enorme økonomiske tab efter "najn-elæwen"? Det har jeg meget svært ved at
forestille mig.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-05-05 15:06

"Sirannon" <runenospam_aagaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Så de "venstreorienterede" har forårsaget større økonomiske tab end de
> enorme økonomiske tab efter "najn-elæwen"? Det har jeg meget svært ved at

Jeg mener heller ikke at De står bag ting som Enron skandalen, men ret mig
hvis jeg tager fejl!

--
Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 19-05-05 15:19

On Thu, 19 May 2005 16:05:49 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>"Sirannon" <runenospam_aagaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg mener heller ikke at De står bag ting som Enron skandalen, men ret mig
>hvis jeg tager fejl!

Nej, jeg tror heller ikke at dk.politik-skribenten Sirannon var
involveret i Enron-skandalen.

Jeg troede forresten, at vi var du's her i dette forum....

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-05-05 15:21

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg tror heller ikke at dk.politik-skribenten Sirannon var
> involveret i Enron-skandalen.
>
> Jeg troede forresten, at vi var du's her i dette forum....

Jeg troede at du havde mere pli end det indlæg jeg her svarer på, giver
udtryk for.
Er det mangel på argumenter, eller ?

--
Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 19-05-05 15:29

On Thu, 19 May 2005 16:21:26 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Jeg troede at du havde mere pli end det indlæg jeg her svarer på, giver
>udtryk for.
>Er det mangel på argumenter, eller ?

Hvad er der blevet af din humoristiske sans?

Mit indlæg var ment som lidt godmodigt drilleri over din, synes jeg,
morsomme tastefejl. Hvis mit indlæg kunne læses på anden måde, så
beklager jeg.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-05-05 15:32

> Hvad er der blevet af din humoristiske sans?

Jamen jeg beklager da også hvis jeg virker mavesur, men uden at trætte folk
med min egen person, så har jeg dævlens ondt i ryggen i dag, og det giver
sig måske udtryk i mine skriv, og det undskylder jeg så til gengæld for.

> Mit indlæg var ment som lidt godmodigt drilleri over din, synes jeg,
> morsomme tastefejl. Hvis mit indlæg kunne læses på anden måde, så
> beklager jeg.

Men den eneste fejl der var, skyldes at De ikke kom i gåseøjne, da De jo
skulle hentyde til venstreorienterede.

Så er den Ged vidst barberet.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-05-05 16:36

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> "T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Men den eneste fejl der var, skyldes at De ikke kom i gåseøjne, da De jo
> skulle hentyde til venstreorienterede.
>
> Så er den Ged vidst barberet.

Nu bliver jeg nysgerrig, du skriver med vilje "De", hvad er pointet med det?

Fra : Allan Riise

Dato : 19-05-05 16:50

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nu bliver jeg nysgerrig, du skriver med vilje "De", hvad er pointet med
> det?

De skulle være lig med "De venstreorienterede"

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-05 17:02

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> De skulle være lig med "De venstreorienterede"

taler om nogle der ikke er til stede. Men det vidste du vel godt, ikke?
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 19-05-05 17:35

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> taler om nogle der ikke er til stede. Men det vidste du vel godt, ikke?

Jo hvorfor at De, med stort, skulle have været i gåseøjne...

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-05-05 09:20

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo hvorfor at De, med stort, skulle have været i gåseøjne...

?

Det bliver mere og mere mystisk?

Fra : Sirannon

Dato : 19-05-05 15:32

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg tror heller ikke at dk.politik-skribenten Sirannon var
> involveret i Enron-skandalen.

Nårh hvad, mig og Kenny-boy vi var da bare best buddies, nu lader jeg mest
som ingenting...

M.V.H. Rune

fin signatur forresten

Fra : Allan Knaap

Dato : 19-05-05 16:01

"Sirannon" <runenospam_aagaard@hotmail.com> wrote in message
> Så de "venstreorienterede" har forårsaget større økonomiske tab end de
> enorme økonomiske tab efter "najn-elæwen"? Det har jeg meget svært ved at
> forestille mig.

Har lige læst artiklen én gang til.

Nu står der først i artiklen:

Kampen mod dyreforsøg og forurening har nu antaget så voldelige former i
USA, at myndighederne regner visse dyre- og miljøaktivister som den største
terrortrussel mod landet.

Ergo er der foretaget en evaluering af en situation og det er hvad man er
kommet frem til.

At de så koster X antal millioner må så være at betragte som yderligere
info.

Der står også :

Og det er kun rent held, at ingen har mistet livet under brandene eller
bombesprængningerne, fortalte John Lewis fra FBI's kontor for
terrorbekæmpelse.

Så det må vel antages som muligt at disse dyre- og miljøaktivister's
potentiale indenfor terror er stærkt medvirkende til at de vurderes som den
største terrortrussel mod landet.

Den amerikanske senator påpeger forskellen på dyre- og miljøaktivisternes
aktioner når de truer folk og eks. et uheld på en kemikaliefabrik, et
atomkraftværk eller et rensningsanlæg.

Det kan der ikke siges noget imod. Men som jeg kommer ind på i et tidligere
indlæg på denne tråd påpegede jeg netop risikoen for hvad disse
miljøaktivister kan være skyld i hvis de går skridtet videre fra en
stilfærdig bådtur om et atomdrevent hangarskib med flag i hånd, til hvis de
foretager en terror handling med det for sigte at påpege et for dem miljø
mæssigt problem.

En situation kunne være at man for at gøre omverdenen opmærksom på
olieselskabernes olietankere og deres miljø påvirkning, var villige til at
gå rigtigt langt for at agitere for deres sag. En velplaceret bombe på en
olietanker og voilá, vi har en ny Exxon Valdez. En miljø katastrofe som
måske kunne være det der skulle til for at få ændret en politik på området.

Men hvad man dog ikke gør for at redde landsbyen.

Allan Knaap

Fra : Sirannon

Dato : 19-05-05 16:49

> [...]
> området.
>
> Men hvad man dog ikke gør for at redde landsbyen.

ja, man kan forestille sig mange ting.

En helt anden ting er, hvis den slags terror er den største trussel, så
stiller det en del spørgsmålstegn ved de væsentlige begrænsninger i de
amerikanske borgeres frihedsrettigheder, der er blevet foretaget med fx. the
Patriot Act o.l., når truslen fra udenlandske terrorister åbenbart ikke er
så stor? Man kunne jo ogå stille spørgsmåltegn ved alle de penge, der er
blevet brugt på "the war on terror", når man i virkeligheden burde smide
miljøaktivister på Guantanomo.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-05 14:13

> [...]

> venstreorienterede bong-hoveder.
>
> Selv al-Qaeda, Ku Klux Klan og abortmodstanderne komme ikke op på siden af

Det virker altså ikke indlysende at højreekstremister som Timothy
McVeigh, der stod bag Oklahoma-bomben, og Osama bin Laden, skulle udgøre
en mindre terrortrussel end småforvirrede unge fra Dyrenes eller Jordens
Befrielsesfront - hvis agenda i øvrigt på mange områder ikke ligger
langt fra NSDAPs, og hvor man så kan stille spørgsmålstegn ved /hvor/
venstreorienterede de egentlig er.

Abortmodstanderne har aldrig udøvet terror; en enkelt af dem har begået
mord mod en abortlæge, og har herfor fået en hård fængselsstraf, hvis
han da ikke sidder på dødsgangen. Lige som nazismen er terror et begreb
der er for alvorligt, til at man begynder at bruge det i flæng.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-05-05 16:33

Per Rønne wrote:

> [...]
> Befrielsesfront - hvis agenda i øvrigt på mange områder ikke ligger
> langt fra NSDAPs, og hvor man så kan stille spørgsmålstegn ved /hvor/

Helt enig,

> [...]
> han da ikke sidder på dødsgangen. Lige som nazismen er terror et begreb
> der er for alvorligt, til at man begynder at bruge det i flæng.

Dèt er til gengæld direkte forkert!

http://www.prochoice.org/about_abortion/facts/access_abortion.html
kan man læse følgende:

"Medical professionals who provide abortion services do so at a
tremendous risk to their safety. Since 1993, three doctors who provided
abortions have been murdered, and five others have been shot at by
anti-abortion zealots in the U.S. and Canada. A clinic escort and three
clinic employees have been murdered, and several other clinic staff have
been shot. Violence against providers also includes bombings, arson,
vandalism, burglary, illegal blockades, threats, and harassment."

Det er dermed ikke "bare en enkelt af dem", der har slået "en enkelt"
abortlæge ihjel. I alt syv mennesker er blevet dræbt og mange flere er
blevet såret af skud og lemlæstet af bomber og brand.

Nogle abortmodstandere offentliggjorde endda engang ligefrem en
"hitliste" over læger, som de mente burde slås ihjel. Den er Gudskelov
blevet forbudt nu, men læs historien på
http://www.cyberussr.com/adg/hitlist-san/

Så der er faktisk tale om en ganske velorganiseret terrorbevægelse!

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-05 16:48

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Så der er faktisk tale om en ganske velorganiseret terrorbevægelse!

Under alle omstændigheder en ganske afskyelig gruppe.
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 19-05-05 19:10

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> erhvervsliv
> er disse bevægelsers øgede tendens til at benytte brandbomber og andre

Fik du ikke læst hele artiklen ...et andet citat: »Organisationer truer
muligvis dusinvis af folk hvert år. Men et uheld på en kemikaliefabrik, et
atomkraftværk eller et rensningsanlæg kan truer titusinder«, påpeger senator
James Jeffords.
....og hvad er det lige enhedslisten koster den danske stat???
Endnu engang må det vist konstateres at tågehovedet = Tim

Trunte

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-05-05 22:36

Tim wrote:

> [...]
> er disse bevægelsers øgede tendens til at benytte brandbomber og andre

Nu kommer oplysningerne sådan set fra abortmodstanderne
og måske fra Ku Klux Klan og ihvertfald fra modstander af de
venstreorienterede.

Hvor mange brænde og mord trusler har genholdsvis de venstreorienterede
og abortmodstanderne fremkaldt?

Før al-Qaeda blev en stor bygning smadret af en bombe fra
højreorienterede.

Jeg er bange for at man begynder at jage og hænge venstreorienterede
lige som Ku Klux Klan.

Fra : Tim

Dato : 20-05-05 22:51

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message

> Nu kommer oplysningerne sådan set fra abortmodstanderne
> og måske fra Ku Klux Klan og ihvertfald fra modstander af de
> venstreorienterede.

Altså F.B.I.?

Free Abortion In (this century)?

> Hvor mange brænde og mord trusler har genholdsvis de venstreorienterede
> og abortmodstanderne fremkaldt?

Jeg referer bare, hvad F.B.I. ser som den største trussel, men du ved måske
bedre?

> Før al-Qaeda blev en stor bygning smadret af en bombe fra
> højreorienterede.

Før Oklahoma, blev WTC angrebet af muslimer... og? Vi snakker om, hvad
(hvem) F.B.I. ser som den største trussel LIGE NU!

> Jeg er bange for at man begynder at jage og hænge venstreorienterede lige
> som Ku Klux Klan.

Hvorfor??? Ku-Klux-Klan SKULLE da jages, mener du ikke??

Tim

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 21-05-05 12:04

Tim wrote:

> [...]
>
> Free Abortion In (this century)?

> Jeg referer bare, hvad F.B.I. ser som den største trussel, men du ved måske

F. B. I. mener det som de politiske ledere mener. Et er hvad folk på
gulvet i F. B. I. mener
Noget andet kan komme ud i toppen.

Der mange sekterisk grupper i USA, som er fjendtlige over for samfundet.

> Hvorfor??? Ku-Klux-Klan SKULLE da jages, mener du ikke??

Jo, men mener dem som bestemmer i USA også det?

Fra : Konrad

Dato : 23-05-05 12:24

> [...]
> erhvervsliv
> er disse bevægelsers øgede tendens til at benytte brandbomber og andre

Jamen - det bliver da interessant at se bomberne regne ned over de
forskellige militante aktørers kontorer, bygninger og ikke mindst
hjemstater. Terroren skal jo bekæmpes - med alle midler - så mon ikke vi
snart ser "preventive strikes" rettet imod New York, Oklahmoa, Texas osv??
Det lyder da i hvert fald ret logisk