At handle hemmeligt er især at handle ueti~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-05 09:37

At handle hemmeligt er især at handle uetisk

Dengang jeg gav lægerne ild i rumpen mht hurtig og liberal sæddonorhjælp, så
de oppede sig og gjorde servicen tidssvarende, valgte Mor at være forarget -
og min Far valgte i solidaritet med hende, at kritisere, at lesbiske og
enlige fik børn uden socialfar.

Jeg diskuterer nu med min fætter og får at vide at det var på tale at jeg
burde presses til at skifte efternavn af hensyn til min slægts omdømme, og
at min far var loyal overfor min martyrium-opsøgende mor, og at han var så
dobbelt, at han ikke ytrede sig imod forslaget.

Det er tankevækkende og nyttigt at få sat på plads, at ens egen far, som man
tiltroede integritet, var så ussel og tarvelig, at han bag min ryg ikke
forsvarede den opdagelse han havde givet os, om at man skal være sig selv,
når man ikke generer andre fysisk.

Megen ulykke her i verden skabes, når man lefler for selviscenesættende
hysteriske kvinder og deres groteske ønsker om indblanding i, hvad kun
vedkommer de involverede.

At jeg begejstredes for Glistrup i de år, og derfor trængte dybt ind i hans
gennemtænkte Goethe-Grundtvigske tankeunivers, er let forklarligt, når min
far i den grad spillede på to heste og var hykler.

Jeg siger, som min mor altid sagde om mormor "Bliver jeg nogensinde sådan,
håber jeg at nogen vil sige det til mig".

Der er fred og ingen fare i Danmark. Vi er ikke i krig som Tyskland var
1914-1945, hvilket undskylder megen tysk udåd.

I hverdagens mange små beslutninger om bekvem kontra etisk adfærd, træder vi
nok alle galt nu og da, fordi vi har selvbedrag.

At jeg lettere ser fejl hos mine forældre end hos mig selv, er nok især
fordi jeg lever på livsløgne - som jeg håber at andre vil være ærlige og
søge at hjælpe mig af med.

Pludselig falder brikker på plads. Min rige og meget kristne tante var også
lidt forarget over min barnløshedshjælp, hørte jeg tilfældigvis.
Hun blev bildt ind, at jeg skulle have sindsyge, har jeg også tilfældigt
opsnappet uden at bekymre mig om det..Bag min ryg har mine søskende brugt et
par kvarte sandheder til at vildlede tanten, så der skete skævdeling af arv
og de gjordes ½ mio kroner rigere end berettiget, på min bekostning.

Man skal være extremt anti-tysk for at mene, at tyskere udvist dårligere
krigs-etik end hvad velstillede, rige, veluddannede danskere for kortsigtet
bekvemmelighed vælger som freds-etik.

Da jeg er opdraget præcis som mine søskende, ville det være mærkeligt, om
ikke at jeg har tilsvarende etik-problemer, som jeg bare ikke kan se selv.
Ingen tjeneste er bedre end at hjælpe en bekendt ud af selvbedrag, selvom
man nødig giver sine kære illusioner fra sig.

" When my love swears that she is made of truth, I do
believe her, though I know she lies". William Shakespeare