Denne mand kan man simpelt hen ikke slippe~
Fra : G B

Dato : 13-05-05 22:47

Mullah Krekar antages at kunne blive i Norge i flere år endnu, skønt de
ikke vil have ham der.

....Krekar ba om asyl i Norge fordi det var utrygt for ham i sitt eget
hjemland.

- Han har innrømmet i sin egen selvbiografi at han reiste tilbake til
Irak etter at han fikk innvilget asyl. Dermed er det uomtvistelig bevist
at han ga uriktige opplysninger som førte til et uriktig vedtak for hans
asylstatus...

Krekar kan anke avgjørelsen i Oslo tingrett helt til Høyesterett. Det
samme kan staten som er saksøkt. Men selv om Krekar taper sin rettssak
kan han dra staten inn for retten igjen.

Årsaken er at den norske regjeringen trenger garantier fra en irakisk
regjering om at Krekar ikke blir torturert eller risikerer dødsstraff om
han blir sendt til Irak.

Får regjeringen slike garantier, kan Krekar kreve dem rettslig prøvet.
Dermed bærer det tilbake til tingretten, lagmannsretten og til slutt
Høyesterett.
---

Løsning: Tving mannen at spise myseost tre gange daglig, afvekslende med
smala hove på højtiderne.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : P.H. Stuken

Dato : 14-05-05 02:18

se nå å få ut svinet
kan ikke noen oppvakte folk i oslo-området ta saken i egne hender, hiv ham
inni en bil og dump ham i sverige , finland eller lengst mulig bort fra
norge. Grensekontrollen bør deretter passe på så han aldri kan komme inn i
landet her igjen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-05 04:24

P.H. Stuken <phstuken@hotmail.com> wrote:

> [...]
> norge. Grensekontrollen bør deretter passe på så han aldri kan komme inn i

Uhyre oplysende indlæg - ikke engang navnet på det pågældende »svin« som
man »simpelt hel ikke kan slippe af med« nævnes ...
--
Per Erik Rønne

Fra : pm

Dato : 14-05-05 07:42

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Uhyre oplysende indlæg - ikke engang navnet på det pågældende »svin« som
> man »simpelt hel ikke kan slippe af med« nævnes ...
> --
> Per Erik Rønne
Mullah Krekar er navnet

pm

Fra : G B

Dato : 14-05-05 13:53

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> Uhyre oplysende indlæg - ikke engang navnet på det pågældende »svin«
> som man »simpelt hel ikke kan slippe af med« nævnes ...

Kan du ikke læse? Der står "Mullah Krekar" i trådstarten.

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 14-05-05 10:37

"P.H. Stuken" <phstuken@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> norge. Grensekontrollen bør deretter passe på så han aldri kan komme inn i

Nei, Norge er nemmelig en rettstat, og her skjer tingene etter lvo og orden.

Du får flytte til midvesten, der man tidligere dyppet uønskede personer i
tjære og rullet rundt i fjær før de ble henlagt utenfor bygrensen.
Om du foretrekker slike forhold da. Vi andre betaler heller prisen for å ha
lov og orden i landet.

Fra : P.H. Stuken

Dato : 14-05-05 12:41

.. Vi andre betaler heller prisen for å ha
> lov og orden i landet.

Det blir nok etterhvert en MEGET høy pris å betale med å fortsette å slippe
inn haugvis med folk som er på flukt fra politi og myndigheter i sitt
hjemland.

Fra : Isachsen

Dato : 14-05-05 12:51

G B wrote:
> [...]
> Irak etter at han fikk innvilget asyl. Dermed er det uomtvistelig
> bevist at han ga uriktige opplysninger som førte til et uriktig

Folk som under krigen kom seg over til England fordi det var utrygt for dem
i Norge, var da også på besøk igjen hjemme før krigen var slutt - men på
oppdrag og i all hemmelighet selvfølgelig.
Kan det tenkes at Krekar har hatt det på samme måte?

Isachsen

Fra : Jesper

Dato : 14-05-05 13:27

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> Høyesterett.
> ---
>
> Løsning: Tving mannen at spise myseost tre gange daglig, afvekslende med

Jeg har en bedre idé: Anbring manden på Bjørneøen eller en øde ø i
Svalbard Øerne i et polartelt og send forsyninger med skib til ham én
gang om året til han bliver mør og beder om en enkeltbillet hjem,

Fra : Bjarte Runderheim

Dato : 14-05-05 13:58

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Mullah Krekar antages at kunne blive i Norge i flere år endnu, skønt de
> ikke vil have ham der.

Mange har lite i mot at han blir her. Vi kjenner innholdet av
Menneskerettskonvensjonen av 1949.

> [...]
> Irak etter at han fikk innvilget asyl. Dermed er det uomtvistelig bevist
> at han ga uriktige opplysninger som førte til et uriktig vedtak for hans

Dersom norske myndigheter skulle bruke denne begrunnelsen for å utvise
Faraj Ahmad Najmuddin, så må de også ta konsekvensen av ca 3000 andre
registrerte kryssinger mellom Tyrkia og Kurdistan av norske asylsøkere og
flyktninger.
Derfor er dette selvsagt ingen grunn, også på grunn av de spesielle
territorielle
forhold som rådet og råder i området.

> [...]
>
> Får regjeringen slike garantier, kan Krekar kreve dem rettslig prøvet.
> Dermed bærer det tilbake til tingretten, lagmannsretten og til slutt

Eller kanskje Jernerna mister taburetten sin, og blir etterfulgt av et
mindre hevngjerrig menneske.

Bjarte

Fra : Arve

Dato : 14-05-05 17:48

> Mange har lite i mot at han blir her. Vi kjenner innholdet av
> Menneskerettskonvensjonen av 1949.

Mange har lite i mot at han blir her? Hvor har du dette fra? Kan du legge
ved evt link til dette?

Hvis du virkelig tror på dette så må du dra nisselua di litt lengre opp så
du ser lyset.

> Eller kanskje Jernerna mister taburetten sin, og blir etterfulgt av et
> mindre hevngjerrig menneske.
>

> Bjarte

Hvor har du det fra at hevn er motivet til Erna? Link?

Arve

Fra : Geir Hongrø

Dato : 14-05-05 23:02

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i melding

> [...]
> Irak etter at han fikk innvilget asyl. Dermed er det uomtvistelig bevist
> at han ga uriktige opplysninger som førte til et uriktig vedtak for hans

Det kommer an på hvor fort han reiste tilbake, da. Situasjonen i hjemlandet
kan endres, slik den f.eks. har gjort for de mange somalierne som ytterst
rettmessig reiser hjem på ferie etter opprinnelig å ha fått opphold her
fordi situasjonen i hjemlandet var farligere for dem den gangen de fikk
opphold.

Men sannsynligvis har du rett. Det synes jeg også er den eneste
utvisningsgrunnen som kan aksepteres for Krekar, nemlig at han har fått
opphold på feil grunnlag. Terrorist, med "fare for rikets sikkerhet", er han
nemlig ikke, og det er bare dagens alt for USA-tro Bush-lakeier av en
regjering som kan ha slike fantasier.

Geir Hongrø