Et par spørgsmål ?¿
Fra : Simon D.

Dato : 31-05-01 18:26

Hejsa Gruppe !

Jeg har lige fået selskabsfisk igen efter min piratfisk ikke kunne mere (7år
gammel) - nu er det sådan at jeg husker minus om de forskellige ting, men
jeg har et par sorte molly'er og 2 sejlfinnehunner og en han (og en
pragtsmerling til sneglene - den er rigtig effektiv, og kan anbefales !!).

Hvor længe går der sådan cirka imellem at fiskene kan få unger (både sorte
molly'er og sejlfinne)? hvis man nu siger de bliver gravide sådan lige efter
de har fået et kuld ?

Jeg fodrer dem cirka 3 gange dagligt (har læseferie og går alligevel
hjemme) - hvordan ser jeg om de får nok ? - og den ene sejlfinnehun bliver
ekstremt aggressiv når de bliver fodret, jager alle fisk - er det fordi hun
ikke får nok, eller er der andet jeg bør lægge mærke til, hun ser rimeligt
tyk ud (måske skal hun have unger ? - er det så normalt de bliver
aggresive?) - hun er stille og rolig når der ikke er fodder i vandet...

Jeg har et 250L akvarie og en ok pumpe der hiver 650L/timen....
- jeg har også købt 17 planter, og vil måske købe et par små ungerne kan
gemme sig i ekstra - nogen anbefalinger ?
Hvor mange fisk kan jeg have - før der begynder at komme alger ??

Mange tak for hjælpen !

Mvh. Simon

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 05-06-01 15:07

> Hvor længe går der sådan cirka imellem at fiskene kan få unger (både sorte
> molly'er og sejlfinne)? hvis man nu siger de bliver gravide sådan lige efter
> de har fået et kuld ?

I mit første akvarie havde jeg 3-4 sorte Molly'er. Da de havde været i akvariet i 1-2 uger blev den ene gravid, og der gik ikke mere
end en måned før antallet af Molly'er var 3-doblet :)

> [...]
> gemme sig i ekstra - nogen anbefalinger ?
> Hvor mange fisk kan jeg have - før der begynder at komme alger ??

Tja, et 250 liters akvarie kan jo rumme MANGE små fisk...
Jeg ville starte med en 10-20 stykker, så skal de sgu nok formere sig hvis de kan komme til det

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows