Re: regeringens udlændingeudspil
Fra : thomas jensen

Dato : 12-05-05 13:02

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4281da0f$0$50662$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
indvandrere.
> Hele 25000 af de fremmede skal nu ud på det arbejdsmarked, der rent
faktisk
> ikke er der. Men hensigten er måske at skifte gode danskere ud med de
> fremmede, der kommer med alskens tilskud og "korrekte" sagsbehandlere i
> ryggen? Det er jo før blevet påstået, at landet kunne tjene milliarder,
hvis
> andelen af de fremmede i job svarede til de rigtige danskere i job. Altså
ud
> med danskerne og ind med de fremmede, indtil %-andelen stemmer?

Først er det et problem at de ikke bidrager, så er det et problem hvis de
gør... kan godt forstå hvis en masse "fremmede" føler sig lidt klemt....

Men det er da et problem at man forsøger at skabe incitamenter ved at
sænke deres ydelse fra det offentlige, når der nu - som du selv næver,
ikke er efterspørgsel på ufaglært arbejdskraft... altså man straffer folk
for en situation som de ikke selv har nogen kontrol over...

Hvad med at skabe den efterspørgsel som der er behov for istedet for
hele tiden at "skabe" incitamenter.....

.... Men aktivering har hele tiden været et problem - Min søster søgte job
i bilka og fik at vide at de ikke havde behov for flere lige nu - dagen
efter
på kommunen blev hun sendt i aktivering i selv samme bilka, i selv samme
funktion, men blot til kr 2500,- brutto om måneden...

Så jow - der findes stadig trælle...

Mvh
Thomas Jensen

Fra : Croc®

Dato : 12-05-05 14:45

On Thu, 12 May 2005 14:01:43 +0200, "thomas jensen"
<thomas_jensen@ofir.dk> wrote:

>Først er det et problem at de ikke bidrager, så er det et problem hvis de
>gør... kan godt forstå hvis en masse "fremmede" føler sig lidt klemt....

Husk nu at i Malenes verden er en indvandrer en doven type der er
selvforskyldt arbejdsløs. Hvis samme person så får et arbejde, er han
et dumt svin der stjæler danskernes arbejde.
Hun har da i det mindste sikret, at der altid er grund til at beklage
sig.

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 12-05-05 18:42

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Husk nu at i Malenes verden er en indvandrer en doven type der er
> selvforskyldt arbejdsløs.

Nogle er. Andre er arbejdsløse, fordi danske arbejdsgivere foretrækker dansk
arbejdskraft på deres virksomheder.

> Hvis samme person så får et arbejde, er han
> et dumt svin der stjæler danskernes arbejde.

Nej, men de, der laver love og regler, der diskriminerer danske arbejdsløse
ved at gøre det ekstra attraktivt at ansætte fremmede, er nogle dumme svin.

Malene P

Fra : Henri Gath

Dato : 13-05-05 00:26

> [...]
> et dumt svin der stjæler danskernes arbejde.
> Hun har da i det mindste sikret, at der altid er grund til at beklage

Hold da kæft, hvor er du dog trættende........