Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300D og Sigma Optikker
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 13:28

Hejsa

Jeg har lige fået mit 300D, og selvfølgelig skulle jeg da ud og skyde nogen
billeder... Men - jeg har to sigma optikker, som giver en Error 99 når jeg
prøver at skyde med dem. Kameraet kan fint fokusere osv. men skyde selve
billedet ender altid i Error 99...

Ifølge Canons support side, så er der et kendt problem med Sigma optikker på
10D og 300D og de henviser til at kontakte Sigma. Det har jeg så gjort, men
ved nogen af jer herinde, hvad fixet er, hvis der er et? Ryster lidt i
knæene ved tanken om at mine Sigma optikker ikke kan bruges på lige præcis
det kamera....

Fra : .J.S...

Dato : 20-05-05 14:24

"Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knæene ved tanken om at mine Sigma optikker ikke kan bruges på lige præcis

Der er vist noget med at software i en chip i objektivet kan opdateres hos
Sigma.

Prøv evt først at rense guld-kontakterne på objektiv og kamera, man får en
lignende fejl hvis der sidder skidt på kontakterne.
(isopropyl-alcohol og en vatpind)

mvh/JS

Fra : Peter Hansen

Dato : 20-05-05 15:28

Prøv at sætte objektivet på den største blænde og skyd så....det hjalp på
mit gamle Sigma 28-200 til Nikon.

Hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 16:59

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Prøv at sætte objektivet på den største blænde og skyd så....det hjalp på
> mit gamle Sigma 28-200 til Nikon.
>
> Hilsen
> Peter

Duer bare ikke når jeg vil anvende andre blænder end den største

Jeg har fået fat i importøren, og ifølge dem, skal objektiverne rechippes
for at fungere ordentligt med 300D'eren. Så jeg har sendt dem ind for at få
det gjort - 600 pisk pr. stk

Fra : Peter Sindrup

Dato : 20-05-05 18:38

"Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> wrote in message

> Jeg har fået fat i importøren, og ifølge dem, skal objektiverne rechippes
> for at fungere ordentligt med 300D'eren. Så jeg har sendt dem ind for at
> få det gjort - 600 pisk pr. stk

Pisk? Beskriver måske meget godt følelsen.

Et lidt OT spørgsmål - hvis det ellers er OK?
Hvorfor valgte du en 300D i stedet for at tage skridet fuldt ud, og gå efter
en 350D?
Fik du den meget billigere?

På forhånd tak

Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-05-05 18:57

Peter Sindrup wrote:
> Hvorfor valgte du en 300D i stedet for at tage skridet fuldt ud, og gå
> efter en 350D?

LOL! Skridtet fuldt ud hedder EOS-1Ds Mark II

--
Thomas Schreiber
http://gallery.schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Peter Sindrup

Dato : 20-05-05 19:10

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> wrote in message

> LOL! Skridtet fuldt ud hedder EOS-1Ds Mark II

OK - point taken!

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 21:28

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> wrote in message

> [...]

> Et lidt OT spørgsmål - hvis det ellers er OK?
> Hvorfor valgte du en 300D i stedet for at tage skridet fuldt ud, og gå

Jeg prøvede begge kameraer og 350D er simpelthen for lille for mig - grebet
må være lavet til en husmor med bittesmå hænder.... Derudover bryder jeg mig
ikke om den sorte belægning der er på 350Deren - den kommer lynhurtigt til
at se meget slidt ud... Jeg sammenlignede features osv. og mener ikke at de
ekstra features som 350D tilbyder retfærdiggør merprisen for mig..

Jeg købte 300D kit-sættet til 5300 hos Photoshop.dk iøvrigt.

Fra : Brian Lund

Dato : 21-05-05 00:49

> [...]
de
> ekstra features som 350D tilbyder retfærdiggør merprisen for mig..

Flere lysmålingsmetoder, reaktion med det samme når du tænder kameraet eller
det går ud af standby, mindre billedstøj, 2mpixel mere og hurtigere/flere
billeder på burst mode!
Nu hvor jeg har prøvet begge kameraer er jeg ikke i tvivl om at jeg hellere
vil have et 350D end et 300D, jeg ville hellere købe et brugt 10D end et
300D!

Det er rigtigt nok at finishen slider på negle og der let kommer til at
sidde mærker osv, men det kan nemt tørres af ;)

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-05-05 06:55

Brian Lund wrote:
> Nu hvor jeg har prøvet begge kameraer er jeg ikke i tvivl om at jeg hellere
> vil have et 350D end et 300D, jeg ville hellere købe et brugt 10D end et
> 300D!

Der er faktisk ikke megen forskel på et 300D og et 10D. CMOS er ens og
med en hacket firmware kan begge kameraer stort set det samme. Selve
huset på 10D virker dog en hel del mere robust og prof.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Peter Sindrup

Dato : 21-05-05 10:25

> Der er faktisk ikke megen forskel på et 300D og et 10D. CMOS er ens og med
> en hacket firmware kan begge kameraer stort set det samme. Selve huset på
> 10D virker dog en hel del mere robust og prof.

Nu er det jo ikke alle der syntes om idéen om at køre med hacket (pirat)
software nogen stedet - heller ikke i mit kamera.

Husets kvalitet alene ville for mig være nok.

Peter

Fra : Peter Sindrup

Dato : 21-05-05 10:22

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

> Flere lysmålingsmetoder, reaktion med det samme når du tænder kameraet
> eller
> det går ud af standby, mindre billedstøj, 2mpixel mere og hurtigere/flere
> billeder på burst mode!

Det var også min "logik".
Specielt dets "ready to use" opstarthastighed.

> Det er rigtigt nok at finishen slider på negle og der let kommer til at
> sidde mærker osv, men det kan nemt tørres af ;)

Precis.

Peter

Fra : Peter Sindrup

Dato : 21-05-05 10:20

Hej J

"Sunsite News" <jntATthomsen.mail.dk> wrote in message

> Jeg prøvede begge kameraer og 350D er simpelthen for lille for mig -
> grebet må være lavet til en husmor med bittesmå hænder....

Tak for dit svar

Du har ret - det er meget lille.
Første gang jeg fik kameraet i hånden tænkte jeg "no way", det bliver jeg
aldrig dus med, men efter at have fået mulighed for at "lege" med kameraet i
15-20 minutter i en butik, opdagede jeg, at for *mig* var det bare et
spørgsmål om at holde fingrene anderledes.

> Derudover bryder jeg mig ikke om den sorte belægning der er på 350Deren -
> den kommer lynhurtigt til at se meget slidt ud...

Men det kan børstes af igen, så nemt som ingenting.

> Jeg sammenlignede features osv. og mener ikke at de ekstra features som
> 350D tilbyder retfærdiggør merprisen for mig..

OK - jeg havde det lige omvendt.

> Jeg købte 300D kit-sættet til 5300 hos Photoshop.dk iøvrigt.

Jeg gav lige godt 6.600,- for kittet, så jeg syntes ikke differencen er
særlig stor.

M.v.h.

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-05-05 13:55

In article <428e0946$0$50617$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jesper Thomsen wrote:

> [...]
> for at fungere ordentligt med 300D'eren. Så jeg har sendt dem ind for at få

Det synes jeg lyder dyrt når Sigma laver det gratis en gang i objektivets
levetid. Jeg ville nok lige checke Sigma i Tyskland først.