Forkorte url
Fra : Storm

Dato : 23-05-05 21:15

Hvordan er det jeg forkorter en flere linier lang url jeg gerne vil
sende til andre`?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Christoffer

Dato : 23-05-05 21:32

http://www.kortlink.dk/ kan måske bruges

--
Christoffer

Fra : Storm

Dato : 24-05-05 11:00

Christoffer <christoffer@buur.info> wrote:

> http://www.kortlink.dk/ kan måske bruges

Det kan den netop - tak skal du ha'.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-05 08:30

"Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev

> Hvordan er det jeg forkorter en flere linier lang url jeg gerne vil
> sende til andre`?

Vær opmærksom på, at der er en del folk, som afviser maskerede/forkortede
links...

Jeg gør det selv, fordi man ikke har en skrædders chance i helvede for at
se, hvad der gemmer sig bag linket, og det er den perfekte måde at inficere
en dårligt beskyttet computer..

Claus

Fra : Storm

Dato : 25-05-05 09:26

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
> se, hvad der gemmer sig bag linket, og det er den perfekte måde at inficere

Lyder jo rimeligt - hvordan stiller du sådan en afvisning? - det er
måske endnu ikke noget menigmand har styr på - siden jeg ikke ved det

Er det egentlig ikke præcist samme problem med en decideret redirect
kode?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-05-05 11:41

"Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev

> Lyder jo rimeligt - hvordan stiller du sådan en afvisning? - det er
> måske endnu ikke noget menigmand har styr på - siden jeg ikke ved det

Jeg lader være med at klikke på det, jeg tror ikke, der er andre måder

> Er det egentlig ikke præcist samme problem med en decideret redirect
> kode?

Det tør jeg ikke sige, jeg ved ikke om man kan omstille til en exe eller
anden eksekverbar fil. Men det kan man vel sikkert på een eller anden måde.
Jeg er heller ikke vil med redirect, og stopper det, hvis jeg får mistanke
om fusk..

Claus

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-05-05 17:46

NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) writes:

> Lyder jo rimeligt - hvordan stiller du sådan en afvisning? - det er
> måske endnu ikke noget menigmand har styr på - siden jeg ikke ved det

Jeg lader bare være med at klikke på dem.

> Er det egentlig ikke præcist samme problem med en decideret redirect
> kode?

Forskellen er at et forkortet URL redirecter til en side efter ham der
har skrevet dets ønske, og man kan ikke se hvilken side det er. Altså
vil man ved at trykke på det, blive sendt til en side som man ikke
ved hvad er.

En redirect på en side kræver at man går til den side, og derfor har
man en chance for først at se hvilken side det er. Hvis man så vælger
at stole på den, så er det sådan set ligegyldig om den sender videre
til en anden side ... hvis du kan sætte en redirect ind, så kan du også
sætte en evt. expoit ind på den første side.

/L

Fra : Storm

Dato : 25-05-05 20:46

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote:

> [...]
> har skrevet dets ønske, og man kan ikke se hvilken side det er. Altså
> vil man ved at trykke på det, blive sendt til en side som man ikke

Ok - jeg havde også kun tænkt at bruge den "privat".

> [...]
> til en anden side ... hvis du kan sætte en redirect ind, så kan du også
> sætte en evt. expoit ind på den første side.

Jeg har prøvet at søge på hvad expoit er, men jeg ved det ikke. Kan du
give et tip til hvor jeg kan kigge? Det lyder som noget jeg kunne bruge.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-05-05 11:51

"Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev

> Ok - jeg havde også kun tænkt at bruge den "privat".

Og det er jo også her, man får problemet. Jeg kan jo sagtens sende en masse
mail rundt, hvor jeg sætter Nina Storm som afsender, og så tror folk jo, at
den er ok, og klikker på linket. Det er desværre sådan det går galt for
mange...

Jeg tror desværre, at der er mange folk, som ikke er klar over, at et
almindeligt link er nok til at inficere deres computer..

Det er sikkert ikke ret mange, som underlader at klikke på forkortede links,
men nogle er der sikkert, navnlig hvis de er opmærksomme på sikkerheden.

Lige nu har jeg f.eks. kun min server, og den er der ingen antivirus på, så
der er jeg nødsaget til at være ekstra påpasselig, og det betyder f.eks.
ingen forkortede links.

Så klipper og klistrer jeg hellere et par gange, hvis der er noget, jeg har
brug for at se.

Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-05 22:02

Claus Tersgov wrote:

> Lige nu har jeg f.eks. kun min server, og den er der ingen antivirus
> på, så der er jeg nødsaget til at være ekstra påpasselig, og det
> betyder f.eks. ingen forkortede links.

Tja, i disse tider kan man næsten ikke være for paranoid mht. sikkerhed. Jeg
f.eks. tjekker ikke min mailboks med mit mailprogram, før jeg har været inde
med et browser og tjekke, hvad der er og slette alt mistænkeligt. Man lærer
hurtigt at skelne mellem det ufarlige og det, man ikke skal røre ved.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/