html-word-mail-word-print?
Fra : helle lindholm

Dato : 18-05-05 12:06

Jeg har en hjemmeside hvorfra brugeren skal kopiere siden til en
wordfil, for at kunne tilføje nogle informationer, som ikke må
gemmes i en database, inden siden printes. det kan også fint lade
sig gøre.
Problemet opstår når man sender filen med hotmail eller gmail og
åbner wordfilen så har dokumentet en anden formatering.
Jeg har fundet ud af at hvis jeg sender via Microsoft Outlook og
ændre til RTF format fungerer det udmærket.
Dersværre kan jeg ikke se hvordan man ændre Hotmail eller Gmail
til at sende andet end Plain Text.
Jeg har prøvet at sende en side fra avisen Politikken med Gmail,
det fungerede fint, jeg bemærkede at der ved vedhæftningen, blev
hæftet betegnelsen Application ved.
Mit spørgsmål er hvordan gør man det således at mine wordfiler
automatisk bliver send i et format der ikke ændre sig
Hilsen Helle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-05-05 14:02

helle lindholm skrev:

>Mit spørgsmål er hvordan gør man det således at mine wordfiler
>automatisk bliver send i et format der ikke ændre sig

Det har jo ikke rigtig noget med webdesign.html at gøre, så det
er ikke lige den rigtige nyhedsgruppe, news:dk.edb.tekst.ms-word
vil være den rigtige gruppe til dit spørgsmål.

html.dk giver godt nok ikke adgang til denne nyhedsgruppe, men du
kan bruge din udbyders newsserver og en newsreader, f.eks.
Outlook Express til at få adgang til langt flere grupper og
dermed bedre mulighed for at bruge de rigtige grupper.

Evt. kan du bruge http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/ (uanset
hvilken udbyder, du har), hvis du foretrækker en browserbaseret
nyhedstjeneste.

Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://usenet.dk
--
Knud

Fra : helle lindholm

Dato : 18-05-05 16:23

> Det har jo ikke rigtig noget med webdesign.html at gøre, så det
> er ikke lige den rigtige nyhedsgruppe, news:dk.edb.tekst.ms-word
> vil være den rigtige gruppe til dit spørgsmål.

Ja du har ret, det havde jeg bare ikke lige tænkt på.
Tak for svaret