header redirection og Opera
Fra : Thomas Schulz

Dato : 31-05-01 17:35

Jeg bruger meget redirection i mine index.php filer, fx hvis du går ind på
http://www.micro-sys.dk
bliver du taget til
http://www.micro-sys.dk/home/news.php

Det virker fint.. Men.. I Opera fandt jeg forleden ud af, at man kan slå
redirection fra. Er der en mulighed for i php på en eller anden måde at omgå
dette (det er ellers lykkedes mig at gøre siden kompatibel med det meste:
NN4.xx, Mozilla 0.8/NN6, Opera 4+5, IE, og også dem der kører uden
javascript)?

Jeg tænker på en af følgende ting:
* Se det er Opera + Redirection disabled -> skrive en venlig fejl ud
* Se redirection mislykkede -> skrive en venlig fejl ud
* echo tekst ud efter header() redirection er gjort hver gang, hvor man
skriver en venlig fejlbesked (som folk så normaltvis ikke ser, da de
normaltvis bliver redirectet)?

Hvordan vil i gribe/griber i det an?

mvh
Thomas Schulz

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-05-01 17:47

"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> wrote in message
> Det virker fint.. Men.. I Opera fandt jeg forleden ud af, at man kan slå
> redirection fra.
[...]
> Hvordan vil i gribe/griber i det an?

Ligesom når folk slår javascript, cookies og andet fra: Det er deres eget
valg, deres problem.

Hvis nogen flår hjulene af deres bil gider jeg heller ikke bekymre mig om
hvordan den er at køre i. Deres problem...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas Schulz

Dato : 31-05-01 19:39

> Ligesom når folk slår javascript, cookies og andet fra: Det er deres eget
> valg, deres problem.

Njaaa.. Som sådan er jeg enig, det kunne bare være rart, at have mulighed
for at fortælle brugeren, hvad der er problemet.

Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-05-01 21:08

> Njaaa.. Som sådan er jeg enig, det kunne bare være rart, at have mulighed
> for at fortælle brugeren, hvad der er problemet.

De har selv slået det fra -> de burde selv vide det... :)
Anyway det er ikke dit "ansvar", selv om det kunne være rart at yde den
service.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 31-05-01 17:53

In article <9f5rtl$o7s$1@news.inet.tele.dk>, Thomas Schulz wrote:
> [...]
> dette (det er ellers lykkedes mig at gøre siden kompatibel med det meste:

Sammenlign det med hvis folk slår billedvisning fra, eller bruger en tekst-
baseret browser. Det kan man jo ikke gøre noget ved som web-udvikler, udover
at man kan prøve at gøre sitet brugbart uden billeder.

Jeg har det ikke skidt med at kræve at en klient skal kunne håndtere
redirections.

mvh Thomas

Fra : Thomas Schulz

Dato : 31-05-01 19:40

> Jeg har det ikke skidt med at kræve at en klient skal kunne håndtere
> redirections.

Nej, men man vil vel gerne have mulighed for at fortælle brugeren at siden
påkræver det.

Thomas

Fra : Christian Laursen

Dato : 01-06-01 07:40

"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> writes:

> Nej, men man vil vel gerne have mulighed for at fortælle brugeren at siden
> påkræver det.

<?
if ($redirect) {
Header("Location http://$SERVER_NAME/sti/side.php");
print "Det var meningen, du skulle være blevet redirected <a href=\"/sti/side.php\">hertil</a>.";
exit;
?>

Det, der skrives ud i selve body'en bliver vist i browservinduet, hvis redirects er
slået fra i browseren.

Christian Laursen

Fra : Thomas Schulz

Dato : 01-06-01 10:52

> [...]
> Header("Location http://$SERVER_NAME/sti/side.php");
> print "Det var meningen, du skulle være blevet redirected <a

mange tak (også til alle andre :)

Regards
Thomas Schulz

Fra : Thomas Schulz

Dato : 31-05-01 19:57

Ved i foriøvrigt hvordan søgemaskiner har det med redirection?

Thomas

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 31-05-01 22:02

In article <9f6483$kam$1@news.inet.tele.dk>, Thomas Schulz wrote:

> Ved i foriøvrigt hvordan søgemaskiner har det med redirection?

Jeg formoder de er intelligente. Vi redirecter konsekvent på dipcard.com
ved sessions-start, og vi er så vidt jeg ved ikke røget af nogle
søgemaskiner af den grund.

Godtnok ser det ikke ud som om Tim Berners-Lee havde tænkt på Location
headeren i starten[1] men fra HTTP 1.0 (Informational RFC 1945)[2] er den
hvertfald defineret. Jeg ser ingen grund til at føle sig ansvarlig for på
serversiden at fortælle folk at de anvender en klient der ikke understøtter
en så fundamental ting som Location headers.

[1] http://www.w3.org/Protocols/HTTP/Object_Headers.html
[2] http://www.w3.org/Protocols/HTTP/1.0/spec.html#Location

mvh Thomas