Atx og minni-atx mål ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-05-05 19:33

jeg leder efter et HTPC-kabinet der skal kunne være et almindeligt
atx-bundkort i og almindeligt grafikkort, er der nogen der kender
målene på sådan noget altså mindstemålene på et kabinet der kan klare
atxbundkort og alm grafikkort ?

hvis nogen har links til hvor i DK man kan købe htpc-kabinetter hører
jeg meget gerne om det også

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-05-05 21:34

Punish the deed, not the breed. wrote:
> [...]
> atxbundkort og alm grafikkort ?
>
> hvis nogen har links til hvor i DK man kan købe htpc-kabinetter hører

Hvis du ikke allerede har købt delene, så vil jeg anbefale dig at tage
et kig på Aopen XCCube, har selv en EZ18, som er noget nær perfekt til
mig...
Soundstorm lyd med lige DD5.1 encoding onboard GF4MX, TV out, 2 VGA
stik, LAN, optisk og coax digital ud og ind, 4 USB og 3 Firewire... tror
den fås som barebone for ca 1500 kr og den er rimelig pæn. Den
indbyggede blæser siger heller ikke det store, og suger luften ind af
venstre side, igennem en CPU køler og ud i højre side

Den kan alt det som en alm. PC kan, forskellen er antallet af pladser
til PCI kort og harddiske/drev

Men ellers, så kan du se i kabinettets type på edbpriser om det
understøtter full size ATX (9 skruer) baby ATX (6 skruer) eller micro
ATX (kun 2 eller 3 PCI slots)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-05-05 18:02

On Mon, 23 May 2005 22:34:02 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

> [...]
>venstre side, igennem en CPU køler og ud i højre side
>
>Den kan alt det som en alm. PC kan, forskellen er antallet af pladser

ok den ser fed nok ud og den erbillig men jeg vil også godt kunne
spille 3d skydespil her i stuen på min lcd-skærm så grafikkortet og
hastigheden generelt dur nok ikke til det men 1500 det er da helt
vildt billigt hvad består sådan en barebone så af ? jeg forstår ikke
alle de forkortelser desværre er der harddisk i så man klan optage
hvilket tvkort er der i , kan man få barebone med forskellige
grafikkort ?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-05-05 19:34

> [...]
> alle de forkortelser desværre er der harddisk i så man klan optage
> hvilket tvkort er der i , kan man få barebone med forskellige

Barebone betyder at det er en maskine som indeholder motherboard,
strømforsyning og kabinet. I dette tilfælde er der så onboard lydkort,
Geforce 4 MX og netkort på motherboardet.

Det eneste man behøver for at få den til at fungere som computer, er en
CPU, RAM, en HD og evt. DVD/CD drev

Du kan opgradere grafikkortet i den, da den har et AGP 8X slot.

Du kan sætte et TV tuner kort i, da den har et PCI slot.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-05-05 20:53

>Barebone betyder at det er en maskine som indeholder motherboard,
>strømforsyning og kabinet. I dette tilfælde er der så onboard lydkort,
>Geforce 4 MX og netkort på motherboardet.

ok så lærte jeg noget nyt i dag også

> [...]
>
>Du kan opgradere grafikkortet i den, da den har et AGP 8X slot.
>
>Du kan sætte et TV tuner kort i, da den har et PCI slot.

ok vil det sige at jeg så kan sætte en stor cpu i den sætte 1 giga ram
i og så et hurtigt grafikkort så vil jeg jo have en hurtig maskine,
men jeg lagde bare mærke til at en maskine som denne
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117580 jo koster 12000 og
ok, den er hurtig, men er det mon specialle dele der bliver proppet i
sådan en siden det koster så meget, ? for hvis det er almindeligt
grafikkortstørelse så kan man vel selv bygge noget ligende billigere.