Han eller hunkat
Fra : Mia Warming

Dato : 23-05-05 15:58

Hej Gruppe.. Vi har lidt et problem.. Vi har to dejlige katte og den ene ved
vi med sikkerhed er en hunkat.. Den anden købte vi i troen at det var en
hankat.. Men nu er de snart 7 mdr gamle og på den der skulle være en hankat
skulle man så tro at man kunne se noget ret vitalt.. Men nej det kan man
ikke.. Umiddelbart ligner de hinanden ret meget bagfra, Men det er svært at
sammenligne da den der skulle være en hankat er næsten dobbelt så stor som
hunkatten... Giver det mening?? Men det vi så gerne vil vide er om der er et
sted på nettet hvor man kan kigge og se hvad forskellen på han og hunkatte
er..

MVH
Mia og David

Fra : Kelly Anne Keenan

Dato : 23-05-05 16:18

Måske kan denne side hjælpe: http://www.vetinfo.com/csexcat.html

Hvad siger jeres dyrlæge?

Mvh,
Kelly

> [...]
et
> sted på nettet hvor man kan kigge og se hvad forskellen på han og hunkatte

Med venlig hilsen
Kelly Anne Keenan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mia Warming

Dato : 23-05-05 16:25

De har ikke rigtig været hos dyrelægen endnu... Men det vare ikke længe for
de skal neutraliseres, tatoveres og vaccineres.. Puha.. Sikke end omgang..
Mine stakkels unger.. Men det er jo for deres eget bedste det ved jeg
godt...

Men vi har fået en pris ud fra at det er to hunkatte, det er jo noget ganske
andet hvis den store viser sig at være en hankat hvor stenene ikke er faldet
på plads.. Men jeg undre mig jo så bare at hvis det nu er stenene, plejer
man så ikke at kunne se pungen hvor de skulle være alligevel?? Eller er det
kun på os mennesker at drengene er indrettet sådan??

Mia

Fra : Kelly Anne Keenan

Dato : 23-05-05 17:00

Jeg fik stakkels Hansi neutraliseret i dag. Han er vis lidt sur på mig
nu.

Hansi er seks måneder gamle og hans pung har været synlig siden han var
en små killing.

++Kelly

Fra : Carina Kristensen

Dato : 23-05-05 18:48

man kan da også se eller mærke de små patvorter, hvis det er en hunkat.

Fra : Mia Warming

Dato : 23-05-05 19:20

Brystvorterne har både han og hunkatte.. Så den kan man ikke helt bruge...

Nå da David kom hjem undersøgte vi lige begge katte.. Og er nået frem til at
Nemo være en hunkat.. Der er kun en fingers bredde imellem de to huller og
absolut ikke plads til *klokkeværket* og når man sammenligner de to katte er
de absolut ens.. Kun størrelsen er til forskel..

Men så må vi nok konstatere at det er 2 hunkatte vi har og ikke en af hver
som vi har købt dem til at være..

Mia

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 23-05-05 19:32

> [...]
> de absolut ens.. Kun størrelsen er til forskel..
>
> Men så må vi nok konstatere at det er 2 hunkatte vi har og ikke en af hver

Så vidt jeg er informeret har hankatte ikke så mange brystvorter som
hunkatten... Mener det er hhv. 6 og 8

Men det kan godt være det er mig der er MISinformeret

Har lige forsøgt at undersøge mine egne, men de har slet ikke nogen
brystvorter *G* Kan ihvertfald ikke finde dem

Håber nogen kan "opklare" dette *S*

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 19:35

"Mia Warming" <mtune79@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:v8pke.133

> Men så må vi nok konstatere at det er 2 hunkatte vi har og ikke en af hver
> som vi har købt dem til at være..

Det skal i ikke være så kede af. Vi købte også 4 hunkatte sidste år, hvoraf
den ene var en hankat.
Vi vil dog ikke undvære ham nu, selvom han kan være noget af et
snakke/brokkehoved. Han blev forøvrigt neutraliseret sidste år, samtidig
med de 3 hunkatte.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Mia Warming

Dato : 23-05-05 20:54

Vi er skam heller ikke kede af at ha Nemo.. Det er en dejlig kat når det
passer den at snakke og blive snakket med... Især om morgenen og når de har
været alene hjemme er han.. Øhh hun helt elektrisk og kan slet ikke få nok
af at blive snakket med.. Vores morgentoilette tager derfor 5-10 min længere
end det burde fordi Nemo kræver opmærksomhed.. Jeg har nogen gange prøvet at
lukke døren men så sidder den på den anden side af døren og kalder og
snakker noget så højt og ynkeligt indtil vi åbner døren og den kan komme ud
til os....

Men nu skal vi jo til at vænne os til at sige hun om Nemo... Det er lidt
underligt... Nemo har været vores lille prins og My er prinsessen... Det er
slut med at kalde den Nemo-Drengen.. Eller sige *hva så knægt* Der er mange
vaner der skal lægges på hylden og nye vaner der skal indlæres..

Men vi elsker begge vores katte højt.. De passer fint ind i vores familie..
De er lige så skøre og tossede som deres mor og far.. Måske vi har påvirket
dem lidt for meget i den tid vi har haft dem..

Mia

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 23-05-05 21:49

Hej Mia

Se, nu kan I jo blive ved med at sige han og hun *S*

En af mine tidligere kolleger fik Frederik, en lækker hankat, der ved et
besøg hos dyrlægen blev konstateret at være en hun *S* temperamentet passer
nok også rigtig godt på en af hunkøn, lettere hysterisk og humørsyg *S* men
de omtaler konsekvent katten som Frederik og som en han, for det havde de
vænnet sig til. Og som de siger, katten er nok ligeglad, når dyrlægen har
ordnet sagen *G*

Med venlig hilsen

Lise

Fra : Kelly Anne Keenan

Dato : 23-05-05 21:16

> Carina Kristensen skrev:
> man kan da også se eller mærke de små patvorter, hvis det er en hunkat.

Jeg tror, at alle pattedyr har patvorter...både hanner og hunner.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 23-05-05 17:00

Hej Mia

Mia Warming wrote:
> Men vi har fået en pris ud fra at det er to hunkatte, det er jo noget ganske
> andet hvis den store viser sig at være en hankat hvor stenene ikke er faldet
> på plads..

Nej det bør være nogenlunde det samme prismæssigt da indgrebet på en
hankat hvor stenene ikke er faldet på plads er nogenlunde lige så stort
som indgrebet på en hunkat. Det var i hvert fald den information jeg fik
hos min dyrelæge da vores han-kattekilling var noget sen om at få
"tingene" på plads. Vi ventede med at få ham kastreret til han begyndte
at vise tegn på at blive kønsmoden og på det tidspunkt var stenene nede
så han/vi slap alligevel billigt ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk