Opsætning af Ethereal
Fra : Søren Blom

Dato : 23-05-05 15:00

Er der en som kan fortælle mig, hvordan jeg opsætter Ethereal til at logge
AL trafik på et netværk, det skal bruges i forbindelse med fejlfinding.
det må meget gerne være en trin for trin guide.

Programmet er installeret og det fungere på maskinen, men logger ikke noget
endnu.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-05-05 15:10

"Søren Blom" <soren@blom.dk> crashed Echelon writing

> Er der en som kan fortælle mig, hvordan jeg opsætter Ethereal til at
> logge AL trafik på et netværk, det skal bruges i forbindelse med
> fejlfinding. det må meget gerne være en trin for trin guide.

Du skal være tilsluttet udstyr der sender al trafik til den maskine som
kører ethereal. Dette gøres med en hub eller en dyrere type switch som er
managed.

> Programmet er installeret og det fungere på maskinen, men logger ikke
> noget endnu.

Den logger sandsynligvis kun det som er tiltænkt din maskine.
Out of the box så skal man osse selv lige sætte hak i af listen over
sniffede pakker opdateres i realtime.

Desuden skal du være obs på om dit netkort kan køre i promiscuous mode,
især på trådløse netkort er dette ikke lige implementeret i alle drivere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren Blom

Dato : 23-05-05 15:51

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev

> Du skal være tilsluttet udstyr der sender al trafik til den maskine som
> kører ethereal. Dette gøres med en hub eller en dyrere type switch som er
> managed.

Routeren er en Zyxel P-334 WT, det er på opfordring af Zyxel at jeg skal
have logget AL trafik på routeren ved hjælp af Ethereal, så jeg regner da
med at det ikke er noget problem for routeren, når Zyxel selv forslår at
gøre det, så det er opsætningen af Ethereal jeg har brug for hjælp til,
ikke så meget andet.
Computeren Ethereal køre på, er forbundet via kabel til routeren.

> Den logger sandsynligvis kun det som er tiltænkt din maskine.
> Out of the box så skal man osse selv lige sætte hak i af listen over
> sniffede pakker opdateres i realtime.

Det har jeg sat programmet til, men der skrives ikke noget i det.

> Desuden skal du være obs på om dit netkort kan køre i promiscuous mode,
> især på trådløse netkort er dette ikke lige implementeret i alle drivere.

Hvordan kontrollere jeg lige det?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-05-05 17:03

> [...]
> brug for hjælp til, ikke så meget andet.
> Computeren Ethereal køre på, er forbundet via kabel til routeren.

Så får du kun den trafik tiltænkt din computer.

> Det har jeg sat programmet til, men der skrives ikke noget i det.

Hvad nu hvis du osse lige starter lidt kommunikation selv, kommer der så
slet ikke noget op? Og lige fra siden, har du husket at vælge rigtige
netkort?

> Hvordan kontrollere jeg lige det?

Tjekker med producenten af dit netkort.

--