MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Standby funktion virker ikke mere efter in~
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 23-05-05 14:35

Hej NG,

Jeg har et Win XP PRO DK system med et ASUS P4P800 bundkort med Intel P4
3GHz.

Efter at have opgraderet til SP2 vil den periodisk ikke gå i standby.
Problemet viser sig ved at når der trykke på standby knappen så lukker
computeren ned som den skal (windows på standby, slukker skærmen m.m.) men
glemmer som det sidste at slukke strømforsyningen korrekt.

Computeren kan ikke "vækkes" igen.

Eneste mulighed er så at holder power knappen inde i mere en 5 sek. for så
at boote maskinen op igen.

Er der nogen der kan hjælpe med dette problem (jeg har prøvet at opdatere
alle de drivere jeg kunne komme i tanke om og mere til)?

Hvad styrer on/off af power supplyen?

Hilsen

Jacob

Fra : tb

Dato : 23-05-05 20:42

> [...]
> computeren ned som den skal (windows på standby, slukker skærmen m.m.) men
> glemmer som det sidste at slukke strømforsyningen korrekt.

Jep. Kender det. Opgraderede husets tre computere til sp2, og sleep var
historie. Kender desværre ikke løsningen :-/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-05-05 21:14

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>Jep. Kender det. Opgraderede husets tre computere til sp2, og sleep var
>historie. Kender desværre ikke løsningen :-/

Det er vist et kendt problem når man aktiverer sikkerhedsindstillingen:
'Interaktivt Logon: Kræver ikke Ctrl+Alt+Delete'.

Løsningen er at de-aktivere indstillingen igen...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 23-05-05 23:07

"Michael Rasmussen" <mic@No_Spamdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> <mlr>
>
> --
>
> The two basic principles of Windows system administration:

Kan du uddybe dette mere. Husk at det for mit vedkomne kun er "nogen" gange
det virker - andre gange virker det ikke.

Hvor skal denne indstilling ændres?

Hilsen

Jacob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-05-05 23:32

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> wrote:

>Kan du uddybe dette mere. Husk at det for mit vedkomne kun er "nogen" gange
>det virker - andre gange virker det ikke.

Her er et link:

http://www.sns.ias.edu/~cjm/

Men der er formentlig flere årsager til problemet. Der er ihvert fald
ganske mange der klager over problemet efter opdatering til SP2.

>Hvor skal denne indstilling ændres?

Der er en række tweak-programmer der kan ændre på denne indstilling, men
den standardiserede vej er via gruppepolitik editoren: gpedit.msc.

Kig i Windows-indstillinger -> Sikkerhedsindstillinger -> Lokale
politikker -> Sikkerhedsindstillinger.

Pas på hvad du piller ved, det er ikke sikkert du kan genkende din XP
bagefter

<mlr>